طراحی نرم افزارهای کاربردی یکی از گزینه های جذاب برای استات آپ های حوزه دیجیتال و IT است. بسیاری از شرکت ها از طریق طراحی نرم افزارهای کاربردی و تخصصی سودهای قابل ملاحظه ای کسب می کنند. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی نحوه فروش نرم افزارهای چنین استات آپ هایی است. مهمترین مسئله در این میان ضرورت حضور در فضای آنلاین برای چنین استات آپ هایی است بنابراین بخش قابل توجهی از توصیه های مورد بحث در ادامه این مقاله در چنین فضایی جریان خواهد داشت.
ارائه دسترسی محدود به کاربران
استفاده آزمایشی از نرم افزارها گزینه بسیار جذابی است. اغلب برندها برای بهبود وضعیت جلب مشتری اقدام به ایجاد دسترسی محدود به کاربران می کنند. به عنوان مثال، محصولات برند Adobe اغلب برای بازه زمانی یک هفته ای به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر کاربران در این مدت از امکانات نرم افزار موردنظر رضایت داشتند، امکان خرید کامل برنامه فراهم خواهد بود.
طراحی گزینه های خرید مختلف
سطح دسترسی به یک نرم افزار براساس نیاز کاربران تفاوت دارد. بسیاری از ابزارهای حرفه ای دارای امکانات متنوعی هستند. این امر طراحی گزینه های متعدد در بخش فروش را ضروری می کند. برخی از کاربران با سطح کاربری کمتر باید به گزینه های محدود و ارزان تر دسترسی داشته باشند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها خواهد بود. متاسفانه برخی از نرم افزارها دارای این گزینه کاربردی نیستند بنابراین در عمل بسیاری از کاربران قید خرید آن را می زنند.
مطلب مرتبط: تولید نرم افزار و الزامات اساسی آن
توجه به بازخورد مشتریان
بدون تردید هیچ نرم افزاری بی عیب و ایراد نیست بنابراین برندها باید اقدام به استفاده از نظرات کاربران برای بهبود سطح کیفی نرم افزارهای شان کنند. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، کیفیت نرم افزارشان به طور مداوم کاهش پیدا خواهد کرد. این امر شرایط دشواری برای برندها ایجاد می کند. نتیجه نهایی این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و کاهش سطح تعامل کاربران برای خرید محصول موردنظر خواهد بود.
تهیه ویدئوهای آموزشی
آموزش کار با نرم افزارهای برند دارای اهمیت ویژه ای است. بسیاری از برندها در این زمینه اقدام به استفاده از کمک های بازاریاب های حرفه ای می کنند. این امر موجب بهبود وضعیت بازاریابی برندها و افزایش سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. در نتیجه وضعیت برندها به طور مداوم بهبود پیدا خواهد کرد. این امر در مورد انگیزه خرید نرم افزار از سوی کاربران نیز صحت دارد.