شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 8 توصیه مهم برای طراحی استراتژی فروش

چگونه فروش محصولات مان را افزایش دهیم؟

4 سال پیش ( 1399/4/26 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : فروش  

معرفی یک محصول جذاب برای مشتریان آخرین گام در مسیر موفقیت در زمینه فروش نیست. امروزه بسیاری از برندها دارای محصولات جذاب و جدید هستند، اما در عمل تنها تعداد اندکی از آنها توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان و کسب فروش دلخواه را دارند. اگر استراتژی فروش یک شرکت نامناسب باشد، هرگز توانایی تاثیرگذاری قابل توجه بر روی مخاطب هدف را نخواهد یافت. امروزه برندها نیازمند به روز رسانی استراتژی بازاریابی و فروش ‎شان در سریع ‎ترین زمان ممکن هستند. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهند داشت. ما در این مقاله به بررسی برخی از بهترین توصیه‎ های موجود برای ساماندهی استراتژی فروش کاربردی خواهیم پرداخت. توصیه‎ های مورد بحث به طور نسبی در تمام کسب و کارها امکان اجرا دارد بنابراین شما در هر کسب و کار امکان استفاده از آنها را خواهید داشت.

1. تلاش برای شناخت مشتریان

افزایش فروش محصولات

پیش از هرگونه تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید نسبت به شناخت درست آنها اقدام کرد. بسیاری از برندها در عمل با محصولات جذاب اقدام به تعامل با مشتریان نادرست می‎کنند. اینکه مشتریان علاقه نسبی به محصولات یا دست کم ماهیت کسب و کار ما داشته باشند، نکته بسیار مهمی است. اگر ما به این نکته مهم توجه نداشته باشیم، هرگز امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نخواهیم کرد.

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

مزیت اصلی شناخت مشتریان امکان ارائه کمپین های بازاریابی و از همه مهم‎تر شخصی‎سازی محصولات‎مان مطابق سلیقه‎شان است. برندهای بزرگ همیشه از این الگو برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف استفاده می‏کنند. تعامل نزدیک با مخاطب هدف همیشه چالش اساسی برندها محسوب می‏شود. شناخت مشتریان گام مهمی برای کسب و کارها در مسیر غلبه بر این نگرانی خواهد بود.

2. تمرکز بر روی سود اصلی محصول به جای امکانات جانبی

بدون تردید محصولات مختلف با گذشت زمان دارای امکانات جانبی متعددی می‎شوند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان بازی می‎کند. نکته مهم در این میان اهمیت اصلی کاربرد اولیه محصولات در مقایسه با امکانات جانبی است. ما همیشه باید در معرفی محصولات‎مان بر روی کاربرد اصلی و اولیه آنها تمرکز داشته باشیم. ایراد اصلی برخی از برندها تلاش برای مانور بر روی امکانات جانبی محصولات و فراموشی کاربرد اولیه آنهاست. نتیجه این امر کاهش انگیزه مشتریان برای خرید محصول موردنظر خواهد بود. بی‎تردید هیچ برندی مایل به عقب ماندن از دیگر رقبا در مسیر فروش محصولاتش نیست بنابراین به هنگام معرفی محصولات‎تان ابتدا با کاربردهای اولیه آن شروع کنید. سپس امکان تمرکز بر روی سایر کاربردهای جانبی محصولات وجود خواهد داشت.

امروزه کمپین های بازاریابی و فروش از هدف اصلی‎شان دور شده‎اند. وقتی یک برند در تلاش برای فروش محصولاتش است، باید ابتدا به فکر جلب نظر مخاطب هدف به ویژگی و کاربردهای اصلی محصولاتش باشد. اهدافی مانند سرگرم ساختن مخاطب هدف در درجه‎های بعدی اهمیت قرار می‎گیرد. به عبارت ساده، وظیفه اصلی شما در این بخش بیان چگونگی تاثیرگذاری محصول‎تان بر روی زندگی مشتریان است. بی‎تردید نحوه تاثیرگذاری یک محصول باید در راستای ساده‎تر ساختن زندگی برای مشتریان باشد.

3. بیان شیوه حل مشکلات مشتریان از سوی محصول

هر محصولی برای رفع یک یا چند مشکل مشتریان ساخته می‎شود. اگر محصول تازه شما توانایی رفع مشکلات مشتریان را نداشته باشد، به احتمال فراوان کمتر کسی مایل به خریدش خواهد بود. بسیاری از برندها به هنگام طراحی محصول این نکته ظریف را مدنظر قرار نمی ‎دهند. نتیجه این امر ناتوانی آنها برای جلب نظر مشتریان و فروش محصولات ‎شان است.

وظیفه برندها در مسیر فروش محصولات ‎شان فقط بیان تاثیرگذاری آنها بر روی زندگی مشتریان نیست. ما باید نوعی همدردی نزدیک با مشتریان و مشکلات‎شان نیز داشته باشیم. امروزه انتظارات مشتریان از برندها به طور تساعدی افزایش یافته است بنابراین اگر شما نسبت به ایجاد رابطه‎ای عمیق با مشتریان بی‎توجه باشید، احتمال شکست‎تان افزایش خواهد یافت.

استفاده از تکنیک ‎های داستان ‎سرایی در زمینه بازاریابی و فروش کمک شایانی به شما برای جلب نظر مشتریان خواهد کرد. امروزه یکی از مهارت ‎های اساسی برای هر فروشنده ‎ای بیان داستان‎های جذاب است. نکته مهم در این میان تلاش برای پرهیز از المان‎های کلیشه‎ ای در طراحی و بیان داستان ‎های مدنظرمان است.

4. یافتن مزیت رقابتی محصولات‎مان

طراحی محصول تازه همیشه همراه با افزودن امکانات اضافی به آن است. اگر یک برند در مرحله طراحی محصول هیچ ابزار تازه‎ای به آن اضافه نکند، هرگز امکان موفقیت در زمینه فروش را نخواهد داشت. وقتی محصول ما دارای تفاوت‎های معنادار با دیگر رقباست، باید به دنبال استفاده تبلیغاتی از مزیت‎ های موردنظر باشیم. ایراد اغلب برندها ناتوانی برای تبدیل امکانات تازه محصولات ‎شان به مزیت ‎های بازاریابی و تبلیغاتی است. بهترین تکنیک در این میان مشاهده محصولات‏مان از چشم‏ انداز مشتریان است. همچنین باید مقایسه مداوم میان محصولات برندمان با دیگر رقبا را مدنظر قرار دهیم. این امر امکان دستیابی به اطلاعات برتر در زمینه کیفیت محصولات و نحوه تعامل با مشتریان را فراهم می‎سازد.

5. قیمت ‎‎گذاری منطقی

تعیین قیمت برای محصولات یکی از گام‎ های نهایی در راستای حضور در بازار فروش است. اگر قیمت محصول ما بیش از اندازه بالا باشد، کمتر مشتریان اقدام به خرید آن خواهد کرد. امروزه مشتریان ابزارهای فراوانی برای مقایسه قیمت محصولات با یکدیگر دارند. بنابراین کیفیت محصول ما باید هماهنگ با سطح قیمتی مناسب باشد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم نخواهد شد.

انتخاب قیمت برای محصولات بدون توجه به عملکرد رقبا امکان‎ناپذیر است. اگر شما قصد معرفی محصول تازه‎ای را دارید، ابتدا به وضعیت محصولات مشابه در بازار نگاه کنید. ارزیابی میانگین قیمت‎های مربوط به چنین محصولاتی راهنمای مناسبی برای شما در راستای تعیین یک قیمت منصفانه خواهد بود.

6. استفاده حداکثری از شبکه ‎های اجتماعی و بازاریابی محتوایی

شبکه‎ های اجتماعی صرفا برای تعامل با دوستان و آشنایان نیست. امروزه بسیاری از برندها در عمل از شبکه ‎های اجتماعی برای اهداف بازاریابی و تبلیغات نیز استفاده می‎کنند. رایج ‎ترین الگوی بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی مربوط به بازاریابی محتوایی است. این شیوه بر روی تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف و تعامل نزدیک با آنها تمرکز دارد. اگر برند شما دارای بخش بازاریابی نیست، باید هرچه سریع ‎تر نسبت به راه اندازی یک بخش مجزای بازاریابی و تبلیغات اقدام کنید. عصر کنونی با سلطه شبکه‎های اجتماعی شناخته می‎شود، بنابراین شما باید حضور قابل توجهی در شبکه‎های اجتماعی داشته باشید.

7. طراحی پیام فروش به صورت ساده و واضح

ایراد اصلی اغلب کمپین ‎های فروش بیان پیام اصلی به صورت پیچیده و غیرواضح است. نتیجه این امر ناتوانی مخاطب هدف برای درک پیام اصلی است. هرچه پیام بازاریابی ما واضح‎ تر باشد، تمایل مخاطب هدف برای تعامل با ما افزایش خواهد یافت، بنابراین به هنگام انتخاب پیام اصلی بازاریابی و فروش باید سادگی و وضوح آن را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت توانایی چندانی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید یافت. امروزه مشتریان در عمل مدت‎زمان زیادی به مشاهده پیام‎ های بازاریابی و فروش اختصاص نمی‎دهند بنابراین باید در کمترین زمان ممکن تاثیرگذاری مدنظرمان بر روی مشتریان را خلق کنیم.

مطلب مرتبط: روش‌ هایی ساده برای افزایش فروش

8. خلق تجربه ‎‏ای دلپذیر برای مشتریان

نحوه تعامل ما با مشتریان در فرآیند فروش اهمیت بسیار زیادی دارد. ما باید به دنبال امری فراتر از صرف فروش محصولات‎مان باشیم. ایراد برخی از برندها تاکید بر روی فروش محصولات به هر قیمتی است. یک هدف بهتر در این میان تبدیل شدن به مشاور مورد اعتماد مشتریان است. این امر فرآیند تبدیل خریداران به مشتریان وفادار برندمان را تسهیل خواهد کرد. ما باید در تمام فرآیند تعامل با مشتریان این نکته مهم را مدنظر قرار دهیم. هرچه تجربه مشتریان از خرید محصولات برند ما خوشایندتر باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی آنها افزایش خواهد یافت.

منبع : myasbn
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Od2oTAs5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه