بازاریابی در توییتر به عنوان یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی و پلتفرمی محبوب در میان کاربران برای به اشتراک گذاری محتوای متنی همیشه جذابیت بالایی دارد. بسیاری از برندها کارشان در زمینه بازاریابی دیجیتال را برای اولین بار با توییتر شروع کرده اند. اگر شما فکر می کنید بازاریابی در این پلتفرم در طول سال های اخیر از رونق افتاده است، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه ارزیابی تان صورت دهید. دلیل این امر نیز جذابیت پایدار و رو به افزایش بازاریابی در این پلتفرم است.
براساس گزارش همکاران ما در موسسه اسپروت سوشیال، در طول سال گذشته نزدیک به 50 درصد از مشتریان در بازار ایالات متحده به طور مداوم از توییتر برای پیدا کردن برندها و محصولات موردنظرشان استفاده کرده اند. این امر با توجه به شرایط پیش رو در زمینه کسب و کار و ضرورت بازاریابی با هدف تاثی گذاری بر روی مشتریان امر بسیار مهمی محسوب می شود. اگر کسب و کار شما نیز در طول سال های اخیر شرایط نامناسبی را پشت سر گذاشته، به احتمال زیاد زمان بازگشت به توییتر برای تان فرا رسیده است.
بدون شک توییتر در مقایسه با سال های قبل تغییرات بسیار زیادی داشته است. یکی از مهمترین تغییرات در این میان امکان بارگذاری ساده انواع محتوا در این پلتفرم است. با این حساب شما ضرورتی برای تمرکز بر روی فرمت متن ندارید. همین امر در کنار سایر به روز رسانی های جذاب توییتر بازاریابی در آن را بدل به امری حرفه ای کرده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن هستید، باید در این میان نقش مهمی برای توییتر قائل شوید.
مطلب مرتبط: افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده
هدف اصلی در این مقاله کمک به شما برای آشنایی هرچه بهتر با برخی از به روز رسانی های تازه این پلتفرم است. در این میان هدف اصلی افزایش تعداد فالوورهای برندتان در این پلتفرم است. بدون شک بازاریابی در توییتر وقتی یک برند فالوورهای قابل توجهی ندارد، بدل به امری غیرممکن می شود. درست به همین خاطر شما باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان همیشه افزایش تعداد فالوورهای برندتان را مدنظر داشته باشید، در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهید.
بارگذاری توییت بیشتر در شرایط نامطمئن
بسیاری از برندها دارای ارزیابی درستی از وضعیت کسب و کارشان در شرایط بازاریابی عادی هستند. این امر به هر برند برای برنامه ریزی و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. با این حساب شما هم برای بازاریابی مناسب در توییتر باید همیشه یک ارزیابی درست از شرایط داشته باشید. متاسفانه چنین کاری همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات شرایط بازار به سرعت به هم می ریزد. این امر کسب و کارها را در شرایط عدم اطمینان قرار خواهد داد. تصمیم گیری در این شرایط یکی از سخت ترین کارهای دنیا محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نکات جانبی را لحاظ نمایید.
توصیه ما در این بخش برای افزایش تعداد فالوورهای برند شما حتی در شرایط ناتوانی برای تحلیل وضعیت بازار بسیار ساده است. وقتی تیم بازاریابی شما تحلیل مشخصی درباره شرایط بازار یا سلیقه مشتریان ندارد، بارگذاری توییت های بیشتر همیشه راهگشا خواهد بود. این امر به شما برای افزایش سطح تعامل با مشتریان و عبور از شرایط موردنظر کمک می کند.
بسیاری از برندها در شرایط بی ثبات بازار به طور کامل دست از کار می کشند. این امر شاید در نگاه نخست ایده جذابی به نظر برسد، اما در یک چشم به هم زدن شرایط برندتان را ناپایدار می کند. وقتی یک برند برای چند روز یا هفته در توییتر فعالیتی ندارد، به سرعت از سوی مشتریان فراموش می شود. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان باید همیشه در تلاش برای استفاده از توییت های بیشتر، به ویژه در شرایط بحرانی، باشید. این امر برند شما را در نگاه مشتریان به شدت حرفه ای جلوه خواهد داد. بنابراین مسیر پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان بسیار ساده تر خواهد شد.
مشتریان در صورت مشاهده برندی که حتی در شرایط ناگوار و به هم ریخته بازار اقدام به بارگذاری توییت می کنند، تمایل بالاتری برای دنبال کردن اکانت موردنظر خواهند داشت. بنابراین شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان افزایش تعداد فالوورهای تان را خواهید داشت.
استفاده از محتوای بصری
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، امروزه استفاده از محتوای بصری در توییتر امکان پذیر شده است. این امر برای بازاریاب ها خبر بسیار خوشی محسوب می شود. پیش از این بسیاری از برندها به دلیل ناتوان برای بارگذاری محتوای ویدئویی یا تصاویر جذاب قید حضور در توییتر را می زدند. این امر در طول سال های اخیر به شدت تغییر کرده است. درست به همین خاطر شمار هرچه بیشتری از برندها به دنبال حضور در توییتر هستند. شما هم در این میان باید همیشه برنامه ای ویژه برای بازاریابی در توییتر داشته باشید.
مطلب مرتبط: 8 راز کسب فالوور میلیونی در شبکه های اجتماعی
استفاده از محتوای بصری در پیوند با سلیقه رو به تغییر مشتریان قرار دارد. کاربران در شبکه های اجتماعی از نزدیک به یک دهه قبل ویدئو را در مقایسه با دیگر فرمت ها ترجیح می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه فرمت ویدئو را در اولویت فعالیت بازاریابی تان قرار دهید در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند.
اگر شما به دنبال بارگذاری محتوای ویدئویی جذاب در توییتر هستید، باید به کوتاهی ویدئوی تان توجه نشان دهید. توییتر فضایی مثل یوتیوب برای بارگذاری ویدئوهای طولانی نیست. درست به همین خاطر شما باید همیشه ویدئوهای تان را به طور خلاصه تهیه نمایید، در غیر این صورت هیچ کاربری توجه لازم به پیام بازاریابی تان نخواهد کرد. این امر به معنای از دست رفتن بودجه بازاریابی برند و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود.
امروزه برندهایی که در توییتر عملکرد بسیار کلیشه ای دارند، خیلی زود از سوی مشتریان مورد بی توجهی قرار می گیرند. بنابراین شما باید تلاش اصلی تان را در زمینه پرهیز از چنین کاری ساماندهی نمایید.
توجه به قدرت هشتگ ها
استفاده از هشتگ های جذاب و تاثیرگذاری اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما امکان در دسترس قرار دادن محتوای بازاریابی تان را خواهد داد. با این حساب هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی برند شما نخواهد بود.
گاهی اوقات کاربران تمایل بالایی برای دنبال کردن یک برند در توییتر دارند، اما عدم دسترسی ساده به محتوای برندها مانع از این امر می شود. مشتریان اول از همه از طریق محتوای شما با برندتان آشنا می شوند. درست به همین خاطر اگر شما توجه لازم به این مسئله را نداشته باشید، رقابت را به دیگر برندها واگذار خواهید کرد. این امر اغلب اوقات برای کسب و کارها شرایط به شدت دشواری را ایجاد می کند.
تولید محتوا و بارگذاری توییتر همراه با هشتگ های کاربردی همیشه ایده جذابی محسوب می شود. این امر نه تنها سئوی محتوای شما را به شدت افزایش می دهد، بلکه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب های تازه را نیز دو برابر خواهد کرد.
شاید مهمترین مشکل در زمینه استفاده از هشتگ ها مربوط به انتخاب بهترین نمونه ها باشد. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها به منظور پیدا کردن بهترین هشتگ های ممکن در توییتر اول از همه از گزارش های ویژه این پلتفرم سود میبرند. در مرحله بعد امکان استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل ترندز یا آنالیتیکس وجود دارد. این امر به شما امکان پیگیری وضعیت سلیقه کاربران در بازارهای مختلف را می دهد. به این ترتیب شما دقیقا هشتگ های محبوب و موردنظر آنها را مدنظر قرار خواهید داد.
یادتان باشد استفاده از هشتگ برای محتوای توییتر باید با دقت بالایی صورت گیرد. متاسفانه برخی از برندها در این زمینه توجه لازم را به کارشان نشان نمی دهند. نتیجه این امر اضافه کردن شمار بالایی از هشتگ ها به محتواست. این امر موجب برخورد شدید توییتر با محتوای شما می شود. بنابراین همیشه تعداد هشتگ های تان را به دقت کنترل نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟
بارگذاری محتوا در بازه های زمانی جذاب و هیجان انگیز نیز یکی دیگر از راهکارها برای پیدا کردن هشتگ مناسب با ساده ترین شکل ممکن است. به عنوان مثال، اگر شما قبل از یک مسابقه ورزشی مهم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، استفاده از هشتگ های مربوط به ورزش موردنظر و مسابقه پیش روی اهمیت بالایی خواهد داشت. چنین امری برند شما را در مسیر درستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد.
تعامل با انجمن های توییتر و دیگر برندها
همکاری با دیگران همیشه راهکاری مناسب برای جلب نظر کاربران و افزایش تعداد فالوورهای برند محسوب می شود. این امر برند شما را در مسیر بسیار درستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. بنابراین شما باید همیشه در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به این نکته مهم توجه نشان دهید.
بسیاری از برندها وقتی بحث بازاریابی و افزایش تعداد فالوور در توییتر می شود، هرگز به تعامل با دیگر برندها روی خوش نشان نمی دهند. این امر در نهایت موجب ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید همیشه موقعیت های طلایی برای همکاری با دیگر برندها را مورد شناسایی قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
اگر برند شما هنوز در ابتدای مسیر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است، شانس تان برای جلب نظر مشتریان بسیار بیش از حد انتظار خواهد بود. دلیل این امر نیز امکان همکاری با دیگر برندهای دارای موقعیتی مشابه به خودتان است. فرآیند همکاری میان برندها وقتی تفاوت ها زیاد باشد، بسیار سخت می شود. بنابراین شما باید از همان ابتدا به فکر همکاری با دیگر برندهای دارای موقعیت مشابه با خودتان باشید. این امر امکان ایجاد همکاری های طولانی برای شما را فراهم خواهد کرد.
تمرین مهارت تگ کردن، بازنشر و پاسخگویی به توییت دیگران
بازاریابی در توییتر و افزایش تعداد فالوورها فقط از طریق انتشار محتوا صورت نمی گیرد. شاید شما توییت های بسیار خوبی در این پلتفرم بارگذاری نمایید، اما تا زمانی که تلاش در این مسیر همراه با تعامل با کاربران نباشد، حتی یک نفر هم به لیست فالوورهای تان اضافه نمی شود.
امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی پیش روی برندها قرار دارد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می دهد. شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای باید همیشه در زمینه تگ کردن دیگر اکانت ها مهارت بالایی از خودتان نشان دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک می کند.
وقتی از تگ کردن دیگر کاربران در اکانت توییتر صحبت می کنیم، باید ارتباط میان افراد موردنظر با حوزه کاری یا توییت تان را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شما خیلی زود توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. این امر هزینه بسیار زیادی برای برندتان به همراه داشته و شانس تان برای بازاریابی حرفه ای را کاهش می دهد.
اگر شما تعداد مناسبی مشتری وفادار یا برند همکار دارید، تلاش برای تگ کردن آنها ایده بسیار خوبی خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را به شدت افزایش می دهد. مشتریان در صورت مشاهده ارتباط صمیمانه میان برند همیشه تمایل بالاتری برای دنبال کردن شان خواهند داشت. بنابراین شما باید دقیقا همین نکته را پیش روی شان قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا می کند.
نکته مهم دیگر در کنار تگ کردن کاربران مربوط به بازنشر توییت های مشهور و دارای ارتباط با برندتان است. اگر توییت یکی از کاربران درباره برند شما توجه زیادی به خودش جلب کرد، بازنشر آن وجهه ای حرفه ای به شما می دهد. همچنین پاسخگویی به توییت کاربران نیز ایده خوبی خواهد بود. چنین امری شما را در مثابه یک برند خودمانی و صمیمی با مشتریان مطرح می کند. بی شک در این شرایط مشتریان تمایل بالاتری برای دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی و به ویژه توییتر خواهند داشت.
معرفی برند به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر
کاربران در توییتر همیشه به دنبال محتوای سرگرم کننده نیستند. گاهی اوقات آگاهی از برخی رویدادها در بازار و همچنین ارزیابی های دقیق درباره محصولات موجود در حوزه های مختلف انتظار اصلی مشتریان را شکل می دهد. اگر برند شما توانایی پاسخگویی به این انتظار مهم در میان مشتریان را داشته باشد، وضعیت شما خیلی زود به بهترین شکل ممکن بهتر خواهد شد.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره توییتر
متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه معرفی کسب و کارشان به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم برای مشتریان شکست می خورند. دلیل این امر نیز تلقی چنین تکنیکی به مثابه یک راهکار حاشیه ای در بازار است. برخی از برندها نیز در این میان به طور مداوم خودشان را دست کم می گیرند. این امر شما را در مدت زمانی کوتاه در تعامل با مشتریان به خطر خواهد انداخت.
یکی از مهمترین نکات برای ارائه اطلاعات دقیق و مناسب با نیاز مشتریان توجه به محدودیت کاراکترهای هر توییت است. این امر به شما برای مدیریت حجم توییت تان کمک خواهد کرد. امروزه در توییتر هر پست می تواند تا 280 کاراکتر متنی را شامل شود. بنابراین شما برای بیان دیگاه های تان درباره وضعیت بازار باید اختصار را در بالاترین شکلش رعایت کنید.
نکته مهم دیگر در زمینه بازاریابی در توییتر و معرفی برند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم ارجاع مداوم به وبلاگ برند است. این امر به شما امکان تحلیل های طولانی و گسترده را می دهد. بنابراین پیشنهاد ما بارگذاری بخشی از مقاله تان در وبلاگ برند و دعوت از کاربران برای بازدید از وبلاگ موردنظر است. این امر هم کاربران را به دنبال کردن شما در توییتر ترغیب می کند، هم ترافیک سایت یا وبلاگ تان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.
بهینه سازی پروفایل برای فالوورهای تازه
کاربران تازه ای که قصد تعامل با برند شما را دارند، باید با یک پروفایل حرفه ای رو به رو شوند، در غیر این صورت انگیزه شان برای تعامل با برند شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این امر اغلب اوقات مورد توجه برندهای تازه کار قرار نمی گیرد. درست به همین خاطر چنین برندهایی به طور مداوم در تعامل با مشتریان دچار مشکل می شوند. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از یک تصویر پروفایل کاملا مشخص و همچنین ارائه توضیحات کامل در بخش بیوگرافی است. شما به این ترتیب امکان اطمینان از جلب نظر کاربران به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.
زمان بندی درست توییت ها
زمان بندی درست برای بارگذاری توییت ها یکی دیگر از نکات مهم برای جلب نظر فالوور محسوب می شود. شما با استفاده از زمان بندی مناسب امکان جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را دارید. این امر سرنوشت بازاریابی و تعداد فالوورهای برندتان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در توییتر با تکنیک های کاربردی
امروزه بارگذاری محتوا در ساعت های پایانی روز تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی کاربران دارد. دلیل این امر نیز آنلاین بودن شمار بالاتری از کاربران در این زمان است. درست به همین خاطر شما برای بازاریابی در توییتر و افزایش تعداد فالوورهای تان باید بین ساعت 7 عصر تا 1 بامداد را مدنظر قرار دهید. از سوی دیگر کاربران در ظهر نیز زمان بیشتری برای چک کردن اکانت شان دارند. بنابراین بین ساعت 11 صبح تا 1 بعدازظهر نیز بارگذاری توییتر ایده بدی نخواهد بود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تعامل با مشتریان را خواهید داشت.