جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل ادز یکی از سرویس های پرکاربرد در دنیای کسب و کار محسوب می شود. به طوری که خیلی از کارآفرینان برای استفاده بهینه از این سرویس بودجه های کلانی تعریف می کنند. در این میان اوضاع استارت آپ ها کمی متفاوت است؛ چراکه آنها بودجه زیادی برای هزینه کردن در چنین حوزه هایی ندارند. به همین خاطر برخی از صاحبان استارت آپ ها خیال می کنند برای همیشه باید از فضای گوگل ادز یا هر سرویس دیگری دوری کنند.

شاید ایده بالا کمی منطقی به نظر برسد، اما ما در روزنامه فرصت امروز اعتقاد چندانی بدان نداریم. خب این روزها گوگل همه جا حضور داشته و مردم نیز در دنیای آنلاین به طور روزافزونی به استفاده از خدمات آن وابسته می شوند. این مسئله ای است که می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی روزمره داشته باشد، اما برای کسب و کارها مهمترین مسئله توانایی شان در زمینه استفاده از سرویس های گوگل به منظور اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب است. 

گوگل ادز یکی از ابزارهای تبلیغاتی کلیدی گوگل محسوب می شود که در طول سال های اخیر طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده است. خب گوگل در طول سال های اخیر به طور مداوم کیفیت کارش را با استفاده از رتبه بندی دقیق تر تبلیغات بهبود بخشیده است. اصلا گوگل ادز در ابتدا برای همین منظور طراحی شد. یعنی سرویسی که با استفاده از آن بهترین تبلیغات به دست مخاطب برسد. این وسط نیز کسب و کارها دیگر لازم نیست فقط با پرداخت پول بیشتر تبلیغات شان را رو به روی مخاطب قرار دهند. در عوض توجه به کیفیت محتوا نقش مهمتری در موفقیت شان بازی می کند. این مسئله ای است که می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک شایانی نماید. 

بسیاری از استارت آپ ها در ابتدای راه یا حتی چند سال ابتدایی مشکلات زیادی برای تامین سرمایه دارند. با این حال اگر کمی دقیق تر به ماجرا نگاه کنید، اوضاع برای تان بهتر خواهد شد؛ چراکه گوگل ادز تاکید زیادی بر روی دریافت هزینه بیشتر از سوی برندها ندارد. در عوض کیفیت محتوا برای آنها کلیدی تر محسوب می شود. به همین خاطر شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن با افزایش کیفیت محتوا کارتان در این رابطه را تضمین کنید. 

فراموش نکنید، بسیاری از بازاریاب ها کارشان را با بودجه های اندک شروع کرده اند. با این حال اگر قرار باشد شما به طور کامل از جریان بازاریابی و تبلیغات دور بمانید، مثل برندی خواهید شد که هیچ انگیزه ای برای تعامل با مخاطب هدف در فراسوی تولید محصول ندارد. 

ما در این مقاله کنارتان هستیم تا فرآیند بازاریابی و تولید محتوا با استفاده از گوگل ادز را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. توصیه های ما به طور تخصصی برای استارت آپ ها طراحی شده، اما مدیران برندهای بزرگ نیز می توانند از آن برای کاهش هزینه ها به طور مناسب استفاده کنند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به این حوزه داشته باشیم. 

گوگل ادز برای استارت آپ ها

گوگل ادز برای استارت آپ ها

گوگل ادز سرویسی است که به کسب و کارها برای پروموت کردن محصولات شان فضای خوبی می دهد. شما با استفاده از این سرویس امکان نمایش محتوای تبلیغاتی در یوتیوب و دیگر سرویس های گوگل را خواهید داشت. از آنجایی که دامنه سرویس های گوگل حسابی متنوع است، بسیاری از بازاریاب ها در سراسر دنیا سرمایه گذاری بر روی گوگل ادز را پرسود و مناسب ارزیابی می کنند. این دقیقا همان مسئله ای است که باید مورد توجه ویژه شما نیز قرار گیرد. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: راهنمای گوگل ادز: میانبرهایی برای کسب نتایج بهتر

بی شک با توجه به سطح بالای رقابت در پلتفرم های متعلق به گوگل موفقیت در استفاده از گوگل ادز کار ساده ای نخواهد بود. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات درباره استفاده درست و اصولی از گوگل ادز برای استارت آپ ها را مورد بررسی قرار دهیم. این امر به شما و استارت آپ تان کمک خواهد کرد در دنیای بی رحم امروز جایی برای خودتان در بازار دست و پا کنید. 

چرا گوگل ادز؟

چرا گوگل ادز؟

سوال محوری که درباره استفاده از گوگل ادز به ذهن می رسد، چرایی آن است. خب چرا بازاریاب ها باید وقت و سرمایه شان را به استفاده از گوگل ادز اختصاص دهند. این روزها بازاریابی در شبکه های اجتماعی به اندازه کافی بازگشت سرمایه دارد. پس چرا باید سراغ یک پلتفرم دیگر رفت؟

ما در این بخش سعی می کنیم به بخشی از سوالات بالا جواب دهیم. این امر به شما کمک می کند تا با انگیزه ای مضاعف به یادگیری گوگل ادز پرداخته و نکات این مقاله را جدی بگیرید. 

هدف گذاری کم هزینه روی مخاطب

هدف گذاری کم هزینه روی مخاطب

یکی از مهمترین محورهایی که به شما برای تعامل درست و حسابی با مخاطب کمک می کند، همیشه مسئله مربوط به هدف گذاری کم هزینه است. خب بسیاری از استارت آپ ها نگران هزینه های مربط به تبلیغات شان هستند. این در حالی است که شاید چنین هزینه ای با استفاده از گوگل ادز 50 تا 70 درصد کاهش پیدا کند. 

استارت آپ ها در ابتدای راه منابع مالی زیادی ندارند. به همین خاطر شما برای اثرگذاری و تعامل بهتر با مخاطب شرایط پیچیده ای خواهید داشت. این امر می تواند موجب بروز مشکلات زیادی برای شما و کسب و کارتان شود. به همین خاطر ضروری است از همان ابتدا از مسیرهای کم هزینه به سود خودتان استفاده کنید. وگرنه کارتان حسابی گره خواهد خورد. گوگل ادز به شما کمک می کند تا هدف گذاری دقیقی بر روی مخاطب تان داشته و در عین حال پول زیادی هم خرج نکنید. 

پلتفرم های گسترده

پلتفرم های گسترده

گوگل یکی از متنوع ترین پلتفرم ها در دنیا را مدیریت می کند. از یوتیوب گرفته تا موتور جست وجو و سرویس ایمیل، همه و همه با کاربران پرتعداد در دسترس هستند. به همین خاطر گوگل ادز ابزاری بی نهایت کاربردی محسوب می شود. شما نمی توانید استفاده از این ابزار را برای کسب و کارتان ممنوع کرده و انتظار اتفاقات حیرت انگیز برای برندتان داشته باشید. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه معتقدیم شما باید تنوع پلتفرم های زیرمجموعه گوگل را مد نظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای گوگل ادز: راهنمایی برای بازاریابی بهتر

متاسفانه بسیاری از کارآفرینان خیال می کنند گوگل فقط در موتور جست وجوی مشهورش خلاصه می شود. خب این امر کاملا اشتباه است. کافی است نگاهی به پلتفرم های زیرمجموعه این برند بیندازید تا حسابی میخکوب شوید. پس منتظر چه هستید؟ حتی یک ثانیه را هم نباید از دست بدهید. همین حالا کارتان را شروع کرده و نشان دهید تا چه میزان برای موفقیت در دنیای بازاریابی آمادگی دارید. 

شخصی سازی بی حد و حصر

شخصی سازی بی حد و حصر

شخصی سازی یکی از مهمترین نکاتی است که برای موفقیت در دنیای کسب و کار باید بدان توجه نشان داد. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را بدون هیچ مشکل خاصی پیش برده و به جای صرف هزینه های گزاف روی همان مخاطبی که قصد دارید، سرمایه گذاری کنید. با این حساب استفاده از گوگل ادز گزینه منطقی خواهد بود؛ چراکه امکانات شخصی سازی بی نظیری پیش روی تان قرار می دهد. این امر می تواند شرایط تان در مقایسه با رقبا را نیز به طور محسوسی بهبود بخشد. به همین خاطر ضروری است از تمام توان تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب با استفاده از گزینه های شخصی سازی گوگل ادز استفاده کنید. در غیر این صورت کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

گوگل ادز یکی از بهترین سرویس های ممکن برای شخصی سازی محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از این سرویس به ساده ترین شکل ممکن محتوای شخصی سازی شده فقط و فقط برای مخاطب تان آماده سازید. این مسئله نقش مهمی در بهبود روابط شما با مخاطب هدف تان خواهد داشت. خب مگر کسی را سراغ دارید که از محتوای بی نهایت شخصی سازی شده یک برند استقبال نکند؟

این مسئله برای شما باید یک نکته بی نهایت کلیدی محسوب شود. گوگل ادز تمام سرویس های شخصی سازی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد، اما در عمل شمار بی نهایت اندکی از بازاریاب ها از این سرویس به خوبی استفاده می کنند. پس شما با کمی توجه و تمرین می توانید حسابی از رقبای تان جلو بزنید. ماجرا جالب شد، نه؟

امکان ارزیابی دقیق تر

امکان ارزیابی دقیق تر

گوگل ادز به بازاریاب ها اجازه می دهد ارزیابی دقیق تری درباره کمپین شان داشته باشند. اگر هم کمپینی به طور مشخص ندارید، می توانید روی ارزیابی تک محتواهای کمپین تان حساب ویژه ای باز کنید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر می شود. شما با استفاده از گوگل می توانید وضعیت بسیار بهتری در زمینه ارزیابی شرایط ایجاد کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا اوضاع بهتری برای تغییر شرایط داشته و همچنین هدف گذاری های دقیق تری بر روی مخاطب داشته باشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود رابطه تان با مخاطب هدف همیشه نیاز به استفاده از روش های دقیق دارید. خب گوگل ادز در این میان یکی از بهترین روش های ممکن را پیش روی شما قرار می دهد که از قضا دقت بالایی نیز دارد. بنابراین بی توجهی به آن اصلا قابل توجیه نخواهد بود. 

گوگل ادز به کارآفرینان این فرصت را می دهد تا شرایط و اوضاع را به دقیق ترین شکل ممکن زیر ذره بین ببرند. به همین خاطر نباید چنین فرصتی برای بررسی دقیق شرایط از دست بدهید؛ چراکه ممکن است بعدها برای تان مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز چقدر برای برندها آب می خورد؟

انعطاف بالا

انعطاف بالا

بازاریاب هایی که به دنبال ابزاری برای تمام شرایط هستند، احتمالا روی خوشی به گوگل ادز نشان خواهند داد. این ابزار به شما کمک می کند تا فرآیند تولید محتوا و ارزیابی شرایط را با انعطاف بسیار بالا دنبال کنید. 

فرقی ندارد شما تا چه میزان در زمینه استفاده از ابزارهای تخصصی بازاریابی مهارت دارید، در هر صورت گوگل ادز به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را خیلی ساده و بی دردسر پیش ببرید. این یعنی شما با هر میزان از مهارت و اطلاعات در حوزه بازاریابی به خوبی امکان ارزیابی شرایط را خواهد داشت. این در حالی است که شاید ابزارهای دیگر نیاز به دانش تخصصی و بسیاری از موارد دیگر داشته باشد. 

بی شک گوگل ادز مزایای زیادی دارد. شاید ساده ترین نکته در این میان طراحی و توسعه آن از سوی گوگل باشد. با این حال رابط کاربری اش که مورد پسند همه قرار می گیرد، در این میان نقش مهمی ایفا می کند؛ چراکه به بازاریاب هایی با هر سطحی از اطلاعات و دانش امکان بهره مندی از امکاناتش را می دهد. این مسئله اصلا ساده نیست. در واقع شما نمی توانید به خیال اینکه همه بازاریاب ها اطلاعات دقیقی دارند، خودتان را به دردسر بیندازید. 

تعیین بودجه برای گوگل ادز

تعیین بودجه برای گوگل ادز

فعالیت در گوگل ادز بدون تعیین بودجه از همان ابتدای راه تقریبا معنا و مفهومی ندارد؛ چراکه بازاریاب ها بدون یک بودجه بندی دقیق همیشه در کانون اتهام و مشکلات قرار می گیرند. این دقیقا همان زمانی است که مشکلات یکی پس از دیگری سر و کله اش پیدا می شود. خب اگر حواس تان نباشد، خیلی زود دچار مشکلات پردامنه ای خواهید شد. آن وقت دیگر هیچ کس نمی تواند به شما و کسب و کارتان کمکی کند. این مسئله ای است که خیلی وقت ها اوضاع تان در بازار را حسابی به هم خواهد ریخت. 

ما در این بخش برخی از فاکتورهای مهم که هنگام تعیین بودجه باید یادتان بماند، بررسی خواهیم کرد. این مسئله به شما کمک می کند تا هدف گذاری خوبی بر روی فرآیند فعالیت تبلیغاتی تان داشته و دیگر بیرون از محدوده بودجه عمل نکنید. ماجرا جالب شد، نه؟

حوزه فعالیت و میزان رقابت

حوزه فعالیت و میزان رقابت

اولین نکته ای که به هنگام تعیین بودجه باید مد نظر قرار دهید، میزان رقابت است. خب بسیاری از کسب و کارها نسبت به این نکته حساسیت زیادی نشان نمی دهند. انگار که گوگل ادز برای همه کسب و کارها شرایط یکسانی را فراهم کرده است. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، از همین حالا شرایط تان به هم خواهد ریخت؛ چراکه دیگر نمی توانید کارتان را به درستی دنبال کرده یا انتظار واکنش های مثبت از سوی مشتریان را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: گوگل ادز یا متا ادز؟ تفاوت های کلیدی مهمترین ابزارهای تبلیغاتی

حوزه هایی مثل صنعت مد یا گیم نیاز به بودجه بیشتری دارد؛ چراکه میزان رقابت در این حوزه ها به طور قابل ملاحظه ای بالاست. این مسئله در ادامه بر روی نحوه فعالیت تان در بازار نیز اثر می گذارد. شاید به همین خاطر استفاده از ابزارهای تبلیغاتی در چنین حوزه هایی رایج تر است. در نقطه مقابل صنعت بیمه معمولا نیاز به تبلیغات زیادی ندارد. به همین خاطر برندهای فعال در این حوزه کمتر خودشان را درگیر کمپین های تبلیغاتی سنگین می کنند. 

اگر شما بررسی دقیقی از حوزه مورد فعالیت تان داشته باشید، کار تعیین بودجه ساده تر خواهد شد. خب خیلی از بازاریاب ها حتی زحمت این کار را هم به خودشان نمی دهند. بنابراین نباید انتظار زیادی در رابطه با موفقیت در بازار از چنین کسب و کارهایی داشت. 

تعیین ارزش طول عمر مشتری

تعیین ارزش طول عمر مشتری

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value) مفهومی است که در طول سال های اخیر نقش تعیین کننده ای در تعاملات برندها داشته است. این مسئله از یکسو به هدف گذاری دقیق تر بر روی مشتریان کمک می کند و از سوی دیگر در زمینه تبلیغات عصای دست بازاریاب ها برای تعیین بودجه است. 

ارزش طول عمر مشتری در واقع کل ارزش و اهمیت یک مشتری در طول روابط میان برند شما و او را نشان می دهد. به زبان ساده تر، انتظار دارید هر مشتری به طور میانگین چقدر از شما خرید کند؟ البته نباید فقط یک خرید ساده را مد نظر قرار دهید. در عوض بهتر است دامنه ای بلندمدت را در کانون توجه قرار داده و براساس آن شرایط را تعیین کنید. 

وقتی ارزش طول عمر مشتریان را تعیین کردید، کار بودجه برندی برای گوگل ادز ساده تر می شود. خب هزینه شما در زمینه تبلیغات نباید بیشتر از ارزش طول عمر مشتری باشد. وگرنه بازگشت سرمایه یا به زبان دقیق تر سودی در کار نخواهد بود. این مسئله می تواند شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. به همین خاطر ضروری است نکات کلیدی در این رابطه را رعایت کنید. 

مسئله دیگر اینکه همیشه باید در زمینه تعیین ارزش طول عمر مشتری با خودتان روراست باشید. حالا زمان انگیزه دادن های الکی به خودتان نیست. مسئله کلیدی در این میان تلاش برای تعیین دقیق شرایط کسب و کار است. پس باید عملکردتان در این رابطه را با دقت بسیار زیادی مورد بررسی قرار دهید. وگرنه کارتان همیشه با مشکل رو به رو خواهد شد. 

اهداف کسب و کار

اهداف کسب و کار

اینکه کسب و کار شما دقیقا چه اهدافی را دنبال می کند، مسئله بی نهایت مهمی است. خب این نکته به شما کمک خواهد کرد تا درک دقیق تری از نیازهای تبلیغاتی تان پیدا کنید. خیلی از برندها خیال می کنند همیشه نیاز به بودجه های کلان برای تبلیغات در گوگل ادز دارند. این در حالی است که اهداف معطوف به یک یا چند بازار محلی اصلا ربطی به بودجه های بزرگ ندارد. 

اگر تکلیف تان با خودتان مشخص باشد، همیشه فرصت خوبی برای تعامل با مخاطب هدف خواهید داشت. این مسئله می تواند به شما برای تعیین دقیق بودجه و صرفه جویی در آن نیز کمک کند. خب تا وقتی تکلیف تان را به طور دقیق روشن نکنید، تمام راهکارهای مورد استفاده تان همراه با شک و تردید خواهد بود. پس بهتر است یک بار برای همیشه اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید وگرنه همیشه باید نگران نتیجه نهایی کمپین تان باشید. 

سخن پایانی

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

استفاده از گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک معمولا مشکلات مالی را برجسته می سازد. خب خیلی از کسب و کارها در دنیای کسب و کار مشکلات مالی فراوانی دارند. در این میان برندهای تازه کار یا کوچک آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت. درست به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات مربوط به بودجه بندی در زمینه تبلیغات در گوگل ادز را مورد بررسی قرار دهیم. شما الان در شرایط مناسبی برای داوری درباره وضعیت کسب و کارتان قرار دارید. پس تعارف را کنار گذاشته و قبل از اینکه وارد دنیای گوگل ادز شوید، یک بودجه شسته و رفته برای خودتان تعیین کنید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.clairejarrett.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pYNcFuB8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه