شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید محتوای تبلیغاتی برای استفاده در گوگل ادز اتفاق تازه ای نیست. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه موقعیت بهتری در بازار داشته باشند، اول از همه سراغ این سرویس محبوب گوگل می روند. البته از آنجایی که کلی برند با هم بر سر جلب نظر مشتریان رقابت دارند، انتظار موفقیت یکی از آنها خیلی دور از ذهن به نظر می رسد. در عوض فقط برخی از برندها در این میان امکان اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب و جلب نظر آنها را دارند. 

شاید فکر کنید موفقیت در گوگل ادز اتفاقی است که بستگی زیادی به شانس برندها دارد. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز طور دیگری این ماجرا را تحلیل می کنیم. هر کاری در دنیا قلق خاص خودش را دارد. مثلا همین فعالیت در گوگل ادز را در نظر بگیرید؛ اگر شما میانبرهای مناسبی برای کارتان داشته باشید، بی برو برگشت موفقیت در انتظارتان خواهد بود. 

ما در این مقاله قصد داریم برخی از روش های کلیدی و مناسب برای بهبود وضعیت برندها در گوگل ادز را به شما یاد دهیم. اگر شما هم قصد دارید در این پلتفرم سرمایه گذاری کرده و اوضاع تان را بهبود بخشید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. شما در پایان این مقاله یاد می گیرید چطور از فرصت های تبلیغات در گوگل ادز به طور متفاوتی استفاده نمایید. خب اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی کلیشه ای یک راست برویم سراغ اصل ماجرا.

میانبرهایی برای گوگل ادز

میانبرهایی برای گوگل ادز

وقتی صحبت از میانبر می شود، معمولا آدم ها انتظار راهکارهایی بی نهایت ساده را دارند. از آن دست راهکارهایی که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک کرده و راه تان به سوی موفقیت را به طور قابل ملاحظه ای کوتاه می کند. اگرچه ما در این مقاله قصد داریم میانبرهایی برای فعالیت بهتر در گوگل ادز به شما معرفی کنیم، اما یادتان باشد اصلا قرار نیست بدون سعی و تلاش در این حوزه موفقیتی کسب کنید. در عوض میانبرهای ما به شما کمک می کند تا به شیوه ای متفاوت بر روی مخاطب تان اثر بگذارید. همین تفاوت در عملکرد موجب بازگشت سرمایه بهتر و صدالبته دریافت بازخوردهای بهتر از سوی مخاطب خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای گوگل ادز: راهنمایی برای بازاریابی بهتر

حذف کلیدواژه های تکراری

حذف کلیدواژه های تکراری

خیلی وقت ها بازاریاب ها در فرآیند طراحی محتوای تبلیغاتی یادشان می رود اصلا برای چه موضوعی مشغول به کار هستند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز به شما توصیه می کنیم همیشه هدف اصلی از تولید محتوای تبلیغاتی را مدنظر قرار دهید. در یک حالت کلی شما باید مخاطب تان را شیفته محتوای تبلیغات کرده و او را به سوی خرید ترغیب کنید. حالا اگر در این میان کلیدواژه های شما تکراری بوده و چند بار در بدنه اصلی آگهی تکرار شود، احتمالا کسی به تبلیغ تان توجه نخواهد کرد. 

ماموریت شما در این بخش چک کردن نهایی تبلیغ تان قبل از نمایش در گوگل است. اینطوری فرصت خوبی برای یافتن ایرادات تبلیغ تان خواهید داشت. از یکجایی به بعد هم دیگر قلق کار دست تان خواهد آمد.

یادتان باشد، شما در گوگل ادز در واقع هویت تجاری برندتان را با دیگران به اشتراک می گذارید بنابراین اگر این هویت جذابیت لازم را نداشته باشد، هرگز فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند در بلندمدت وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای دستخوش تغییرات منفی کند.

خوشبختانه در سرویس گوگل ادز بخشی برای یافتن کلیدواژه های تکراری وجود دارد. بر این اساس کافی است در بخش ویرایش گوگل ادز سراغ تب «یافتن کلیدواژه های تکراری» را بگیرید. این ابزار به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکل یا تاخیری در فرآیند کارتان بر روی مخاطب هدف اثرگذاری لازم را به همراه داشته باشید. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز دست به کار شده و استفاده از این ابزار را در دستور کار قرار دهید. 

استفاده از کلیدواژه های منفی

استفاده از کلیدواژه های منفی

برخی از کمپین های تبلیغاتی اصلا نباید با کلیدواژه های منفی گره بخورند. ما به آن دسته از کلیدواژه هایی که تاثیر منفی بر روی مخاطب دارد، کلیدواژه منفی می گوییم. با این حساب طبیعی است که در برخی از کمپین ها نباید سراغ آنها را گرفت. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز چقدر برای برندها آب می خورد؟

اجازه دهید بحث کلیدواژه های منفی را با یک مثال ساده توضیح دهیم. مثلا برند آدیداس را در نظر بگیرید؛ بی شک این برند پیوند نزدیکی با ورزش دارد. این غول آلمانی نه تنها اسپانسر بسیاری از رویدادهای ورزشی و تیم های مختلف است، بلکه در زمینه تولید انواع لوازم ورزشی نیز مهارت بالایی دارد. حالا اگر در یکی از کمپین های تبلیغاتی این برند در گوگل ادز خبری از کلیدواژه های مربوط به فست فود شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بی شک استفاده از چنین کلیدواژه هایی به راحتی اثرگذاری کمپین را دودِ هوا می کند. به همین خاطر باید حواس تان باشد یک وقت سر و کله آنها در کمپین تان پیدا نشود وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

ماموریت شما در این بخش ایجاد یک لیست دقیق از کلیدواژه های منفی است. اینطوری امکان پرهیز از آنها در زمینه تولید محتوا را خواهید داشت. شاید فکر کنید این کار باید با دست خالی صورت گیرد. خب در این صورت گوگل بازهم غافلگیری تازه ای برای شما در چنته دارد. نکته ای که در این میان باید به خوبی رعایت کنید، مربوط به مراجعه به بخش تنظیمات گوگل ادز است. 

شما به راحتی می توانید به بخش تنظیمات رفته و سپس در منوی کلیدواژه ها سراغ بخش کلیدواژه های منفی را بگیرید. بعد از اینکه این بخش را باز کردید، امکان افزودن انواع کلیدواژه ها به فهرست مورد نظر را خواهید داشت. اینطوری کارتان به ساده ترین شکل ممکن جلو خواهد رفت. 

کاری که سرویس بالا انجام می دهد، در واقع مسدودسازی برخی از کلیدواژه ها برای کمپین تان است. اینطوری دیگر لازم نیست خودتان برای هر کمپین به طور دستی وارد میدان شده و دور برخی از کلیدواژه ها را خط بکشید. 

ارزیابی تغییرات کمپین

ارزیابی تغییرات کمپین

کمپین های بازاریابی و تبلیغات قرار نیست برای همیشه شکل یکسانی داشته باشند. اگر دقت کرده باشید، برندها روز به روز در تلاش برای بهبود ظاهر کمپین های خود هستند. در این میان شاید هیچ چیز به اندازه واکنش کاربران به تبلیغات اساسی نباشد. خب کسب و کارها تا جایی که مجبور نباشند، دست به تغییر نخواهند زد. ماجرا از آنجایی شروع می شود که واکنش کاربران نسبت به یک کمپین تغییر کرده و این امر به گوش مسئولان بازاریابی شرکت برسد. 

فرض کنید برندی مثل IKEA کمپین تبلیغاتی در گوگل راه اندازی کند و بعد از مدتی متوجه تغییر واکنش کاربران و تبدیل آن به بازخوردهای منفی شود. بی شک برند قصه ما باید خیلی زود این تغییرات را ارزیابی و سپس نسخه ای تازه برای کمپین بازاریابی اش بپیچد در غیر این صورت خیلی زود وضعیتش در بازار با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. 

گوگل ادز به کاربران امکان ارزیابی تغییرات کمپین شان در لحظه را می دهد. کافی است در بخش گزارش ها کمی کنجکاوی کنید. این بخش انواع گزارش های کاربردی درباره وضعیت کمپین ها را به شما می دهد. از این بخش به بعد دیگر لازم نیست خیلی خودتان را به دردسر بیندازید؛ چراکه فاصله ای تا ارزیابی دقیق تغییرات ندارید. 

خوشبختانه گوگل گزارش های خود را به صورت گرافیکی تحویل مخاطب می دهد. با این حساب شما به راحتی امکان درک تغییرات در این حوزه را خواهید داشت. به علاوه، شما با تغییر استراتژی تبلیغاتی تان خیلی زود نتایج آن را مشاهده خواهید کرد. اینطوری دیگر لازم نیست سراغ ابزارهای جانبی با هزینه گزاف بروید. 

برخی از بازاریاب ها اصلا دل خوشی از ارزیابی تغییرات ندارند. آنها دوست دارند همیشه براساس تجربه خودشان کمپین تبلیغاتی طراحی و روانه بازار کنند. شاید این استراتژی در کوتاه مدت جواب دهد، اما شما دیر یا زود از جریان تغییرات اساسی در این حوزه جا خواهید ماند. به همین دلیل باید همیشه نیم نگاهی به ابزار گوگل برای درک تغییرات داشته باشید. اینطوری همیشه فرصت اولین بودن در بازار تبلیغات را خواهید داشت. 

سخن پایانی

مهمترین میانبرهای تبلیغات در گوگل ادز

گوگل ادز یکی از کاربردی‎ترین ابزارهای دنیای تبلیغات محسوب می شود. از آنجایی که گوگل حرف اول و آخر در دنیای آنلاین را می‎زند، کسب مهارت استفاده از این ابزار اهمیت بی نهایت زیادی دارد. بی شک بسیاری از بازاریاب ها در سراسر دنیا از گوگل ادز استفاده می کنند، اما همه آنها در کسب نتایج مناسب موفق نیستند. دلیل این امر نیاز به رعایت برخی ریزه کاری ها و استفاده از میانبرهای کلیدی است. 

مطلب مرتبط: گوگل ادز یا متا ادز؟ تفاوت های کلیدی مهمترین ابزارهای تبلیغاتی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از مهمترین میانبرهای تبلیغات در گوگل ادز آشنا کنیم. حالا دیگر شما امکان فعالیت بهتر در این ابزار را دارید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و نوع تازه ای از تبلیغات برندتان را روانه بازار کنید. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده راهنمایی شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.searchenginejournal.com

https://www.consagous.co

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q4D7xgSL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه