شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

راه اندازی یک کسب و کار تازه همیشه ساده نیست. خب شروع از نقطه صفر و تلاش برای رقابت با برخی از بزرگ ترین برندهای دنیا برای هر کسی یک چالش تمام عیار محسوب می شود. خیلی از کارآفرینان در این میان به سرعت میدان را خالی کرده و دنبال ایده های دیگری می روند. این در حالی است که شروع از صفر تنها گزینه شما نیست. یک ایده بهتر در این میان که اتفاقا دل خیلی از کارآفرینان تازه کار را به دست آورده، استفاده از الگوی فرنچایز است. این الگو در واقع مربوط به گرفتن حق امتیاز یک برند  بزرگ در بازاری مشخص مربوط می شود. اگر بخواهیم خیلی ساده صحبت کنیم، باید به شعبه های مک دونالد یا کی اف سی اشاره کرد. این برندهای بزرگ برای حضور در بازارهای گوناگون به جای اینکه خودشان مستقیما اقدام کنند، با کارآفرینان محلی وارد همکاری می شوند. اینطوری هم هزینه کمتری برای مدیریت شعب پرداخت می کنند، هم کارآفرینان مورد نظر نیاز نیست از نقطه صفر شروع کنند. 

فرنچایزها در طول سال های اخیر رشد بی نهایت زیادی داشته اند. شاید یکی از دلایل این امر علاقه بی حد و حصر برندهای بزرگ برای توسعه شعبه های شان باشد. خب این روزها از صنعت غذا گرفته تا پوشاک و حتی خدمات آنلاین، بسیاری از فرنچایزها قابل مشاهده هستند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان در مسیر تعامل سازنده با یکدیگر دارد. همچنین شبکه ارتباطات میان اهالی دنیای کسب و کار را نیز به طور حیرت انگیزی افزایش داده است. 

سوالی که بسیاری از کارشناس ها و حتی کارآفرینان در رابطه با فرنچایز دارند، شیوه های بازاریابی آن است. خب در این حالت قرار است چه کسی مسئولیت بازاریابی را برعهده داشته باشد؟ برخی از کارآفرینان خیال می کنند برند مادر تمام مسئولیت های این حوزه را دنبال خواهد کرد. این در حالی است که گاهی اوقات بازاریابی و تبلیغات جهانی کمکی به یک برند کوچک در بازاری دور افتاده نخواهد کرد. به همین خاطر استفاده از یک برنامه کلیدی ضروری خواهد بود. 

یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. درست به همین خاطر بازاریابی ابزاری اساسی برای رشد ارتباطات تعامل بهتر میان برندها محسوب می شود. به همین خاطر اگر شما حواس تان نباشد، خیلی زود در دام مشکلات بی‎پایان خواهید افتاد. 

ما در این مقاله قصد داریم نکات اساسی مربوط به فرنچایز مارکتینگ را با شما در میان بگذاریم. خب اول از همه باید یک تعریف درست و حسابی از این حوزه به دست آورد. در وهله بعد باید نکات اساسی در این رابطه را مورد ارزیابی قرار دهیم. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای آشنایی با این الگوی بازاریابی پیدا خواهیم کرد. در نهایت نیز استراتژی های کلیدی را به اتفاق شما مرور می کنیم. 

فرنچایز مارکتینگ دقیقا چیست؟

فرنچایز مارکتینگ دقیقا چیست؟

فرنچایز مارکتینگ در واقع به فرآیند پروموت کردن کسب و کار در بازارهای مختلف اشاره دارد. این امر در راستای بهبود جلوه برند مادر در میان مشتریان صورت می گیرد. نکته مهم اینکه به دلیل اهمیت شخصی سازی محتوای بازاریابی و تبلیغاتی این روزها بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از کمپین های بی نهایت شخصی سازی شده دارند بنابراین دوران تبلیغات توده ای دیگر مدت هاست به پایان رسیده است. 

فرنچایز مارکتینگ به مثابه پلی برای پیوند میان بازاریابی جهانی و محلی عمل می کند. اینطوری هم برند مادر از تاثیرات بازاریابی بهره مند می شود هم شعبه های محلی فرصت خوبی برای تعامل با مخاطب پیدا خواهند کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: فرنچایز یا استارتاپ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

درباره نکته مربوط به هزینه های مالی تبلیغات در این حوزه نیز معمولا میان برند مادر و کارآفرینان دارای حق امتیاز برند در بازارهای مختلف نوعی همکاری نزدیک وجود دارد. به طوری که هزینه های کلی میان این دو گروه تقسیم می شود بنابراین دیگر نیازی به نگرانی اساسی در این رابطه نخواهد بود. 

یادتان باشد، شما نمی توانید به این سادگی در عرصه بازاریابی خودی نشان دهید. حضور نام های بزرگ در بازار همیشه مانعی اساسی پیش روی شما خواهد بود. بنابراین استفاده از اعتبار یک برند دیگر گزینه ای جذاب محسوب می شود. لازم نیست همیشه به عنوان دارنده حق امتیاز یک برند بزرگ فعالیت کنید. چه بسا پس از مدتی سراغ ایده ای دیگر رفته و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. پس اصلا به این حوزه به چشم یک وضعیت ثابت نگاه نکنید. 

مزایای فرنچایز مارکتینگ

مزایای فرنچایز مارکتینگ

وقتی درباره مزایای یکی از الگوهای بازاریابی حرف می زنیم، تمام مزایایی که درباره بازاریابی به طور کلی معنا دارد، در این حوزه نیز کاربردی خواهد بود. با این حال فرنچایز مارکتینگ یا هر الگوی خاص دیگری باید برخی ویژگی های منحصر به فرد نیز داشته باشد. خب ما در این بخش دقیقا دنبال همین ویژگی ها هستیم. اینطوری شما با چشم های بسیار بازتری امکان تصمیم گیری درباره این حوزه را خواهید داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا با ما همراه شوید تا برخی از مهمترین مزایای این حوزه را به اتفاق شما مرور کنیم. 

حضور راحت تر بازار

حضور راحت تر بازار

کسانی که برای اولین بار در یک بازار حق امتیاز برندی بزرگ را خریداری می کنند، باید همیشه نسبت به شروع کار با قدرت فراوان حساسیت نشان دهند. این امر ضرورت بسیار زیادی دارد؛ چراکه به شما برای تعامل با مخاطب هدف کمک کرده و اوضاع تان را بی نهایت بهبود خواهد بخشید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای شروع کار به طور حرفه ای از همان نقطه اول است. این امر به شما برای تعاملی سازنده با مخاطب تان کمک خواهد کرد. پس لازم نیست خیلی کار را سخت بگیرید. در عوض می توانید به سادگی هرچه تمام تر سراغ اعتبار برند اولیه بروید. 

استفاده از اعتبار یک برند جهانی در بازارهای محلی همیشه جذابیت خاص خودش را دارد. اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم؛ زمانی که کوکاکولا وارد بازارهای کوچک در آفریقا یک کشورهای آمریکای جنوبی می شد، خیلی از شرکت های نوشابه سازی محلی نیز هنوز فعال بودند. با این حال اسم و رسم کوکاکولا همه را شیفته خودش کرده بود. به طوری که دیگر فرصت یا شانسی برای دیگر برندها باقی نماند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه خودتان را با تغییرات جاری هماهنگ سازید. بی‎شک اگر شرکت های مورد نظر از همان ابتدا سراغ همکاری با کوکاکولا می رفتند، حالا دیگر خبری از ورشکستگی شان نبود. 

وجهه آنلاین بهتر

وجهه آنلاین بهتر

این روزها تمام برندها و از همه مهمتر مردم در شبکه های اجتماعی حضور دارند. درست به همین خاطر حضور شما در شبکه های اجتماعی امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. اگر شما نتوانید در پلتفرم های اجتماعی حضور خوبی داشته باشید، خیلی زود اوضاع تان به هم خواهد ریخت. این در حالی است که بسیاری از برندهای بزرگ دنیا دیر به این نکته پی بردند. با این حال طرفدارهای فراوان چنین برندهایی در کنار اعتبارشان این اشتباه را به سرعت جبران کرد. 

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار جدید یا خرید فرنچایز

شما به عنوان یک کسب و کار صفر کیلومتر یا کوچک فرصتی برای اشتباه ندارید، بنابراین همکاری با یک برند بزرگ در عمل به شما کمک زیادی خواهد کرد. اینطوری دست کم فرصت کافی برای تعامل با مخاطب تان بر مدار اعتباری بزرگ و قابل احترام را دارید. به زبان ساده، اعتبار شما در فضای آنلاین از همان اول بی نهایت بالا خواهد بود. ماجرا هیجان انگیز شد، نه؟

صرفه جویی در هزینه ها

صرفه جویی در هزینه ها

آخرین نکته ای که درباره بازاریابی براساس الگوی فرنچایز باید مد نظر داشت، کاهش هزینه هاست. این امر به شما برای کاهش هزینه های بازاریابی با تکیه بر شهرت برند مادر کمک کرده و همچنین فرصت استفاده از کمک های مالی برند مادر را نیز خواهید داشت. خب این امر برای یک کارآفرین تازه کار که اتفاقا محدودیت های مالی زیادی دارد، بی نهایت هیجان انگیز خواهد بود. 

شما را نمی دانم، ولی به نظر من که اگر مشکلات مالی از پیش روی بازاریاب ها برداشته شود، خیلی بهتر در بازار عمل خواهند کرد. این در حالی است که با وجود مشکلات گوناگون مالی همیشه یک جای کار ایراد خواهد داشت. 

استراتژی های فرنچایز مارکتینگ

استراتژی های فرنچایز مارکتینگ

حالا که مزایای فرنچایز مارکتینگ را نیز مورد بررسی قرار دادیم، نوبتی هم باشد، باید سری به استراتژی های اساسی این حوزه بزنیم. خب شما که تا اینجا برای مرور برخی مزایا با ما همراه نبودید. پس بهتر است به جای اینکه خودتان را به این نکات محدود کنید، در بخش پایانی و اصلی ماجرا نیز با ما همراه شوید. این امر به شما برای بهبود وضعیت تان کمک قابل ملاحظه ای خواهد کرد. 

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین نکات در رابطه با فرنچایز مارکتینگ را مرور کنیم. این امر به شما برای تصمیم گیری بهتر در این حوزه و موفقیت بیشتر کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این راستا را بررسی کنیم. 

تداوم در استفاده از فرنچایز

تداوم در استفاده از فرنچایز

شما به عنوان یک کارآفرین محلی فرصت تغییر حق امتیاز به طور مداوم را ندارید. مثلا اگر در صنعت فست فود وارد می شوید، نمی توانید یک روز حق امتیاز مک دونالد را بگیرید و روز بعد سراغ برگرکینگ بروید. این امر رویکردی بی نهایت عجیب و غیرقابل باور خواهد بود. به علاوه، به مرور زمان اعتماد مشتریان و برندهای بزرگ را نیز از دست می دهید. پس بهتر است به جای اینکه دائما از این شاخه به آن شاخه بپرید، کمی هم که شده به فکر تداوم باشید. اینطوری وجهه بسیار بهتری در میان مشتریان پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و پروموت برند

اگر دقت کرده باشید، برخی از شعبه های محلی برندهای بزرگ مثل نایک یا آدیداس برای دهه ها فعال بوده اند. این یعنی بعد از گذشت کلی بحران در بازار و بالا و پایین های اساسی، همچنان همکاری مورد نظر تداوم پیدا کرده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از چنین رویکردی را اساسی تلقی می کنیم. اینطوری شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مخاطب هدف خواهید داشت. یادتان نرود، در دنیای امروز همکاری بلندمدت ارزش بی نهایت زیادی برای همه دارد. پس اگر شما بتوانید این نکته کلیدی را به طور مناسب دنبال کنید، سه هیچ از بقیه رقبا جلو می افتید. 

توجه به نیازهای محلی

توجه به نیازهای محلی

فرنچایز برای این درست شده که کارآفرینان محلی توانایی تطبیق هویت جهانی یک برند بزرگ با نیازها و ویژگی های محلی را داشته باشند. این یعنی شما باید برند مادر را طوری محلی سازی کنید که مخاطب حسابی با آن ارتباط برقرار کند. خب یک برند آمریکایی مثل جیپ شاید در خیلی از بازارهای دنیا به عنوان یک غریبه شناخته شود. این درست همان وقتی است که کارآفرینان محلی می توانند به کمک این غول آمریکایی بیایند. شما برای این کار می توانید روی شناخت دقیق کارآفرینان محلی حساب باز کنید. 

یادتان باشد، هر بازاری در دنیای امروز ویژگی های خاص خودش را دارد. درست به همین دلیل شما باید دائما بر روی ویژگی های مورد نظر به مثابه یک عامل کلیدی حساب کنید، وگرنه اوضاع تان خیلی زود به هم می ریزد. آن وقت دیگر از دست هیچ کس کاری برنخواهد آمد. 

شناخت درست از بازارهای محلی امری نیست که در کوتاه مدت امکان پذیر باشد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه به برندهای بزرگ همکاری با کارآفرینان باتجربه در بازارهای محلی را توصیه می کنیم. شاید این امر کمی عجیب یا حتی غیرمتعارف به نظر برسد، اما نتیجه نهایی بسیار بهتری در مقایسه با بسیاری از همکاری های بی سر و ته خواهد داشت. دست کم در اغلب موارد چنین همکاری های اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب هدف دارد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

آگاهی دقیق از راهکارهای برند مادر

آگاهی دقیق از راهکارهای برند مادر

هر برندی که بدل به قطب مالی در دنیا می شود، یک یا چند راهکار دقیق برای مشکلات مردم دم دست دارد. این یعنی حجم بالای خرید مردم از یک برند نه به خاطر سر و صدای تبلیغاتی، بلکه راهکاری است که به زندگی شان کمک می کند. این دقیقا همان بخشی است که خیلی از فرنچایزها به سادگی یادشان می رود. درست به همین خاطر شما باید خودتان را در مسیر درستی برای استفاده از امکانات بازاریابی قرار دهید. یک نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از راهکارهای برند مادر به طور درست خواهد بود. منظور ما آشنایی با راه حل ها یا محصولات کاربردی است که یک برند عرضه می کند. 

اگر بخواهیم درباره صنعت فست فود یک مثال بزنیم، راهکار اصلی مک دونالد کاهش زمان انتظار مردم برای خرید غذا بود. این نکته درباره برندی مثل ولوو در امنیت بالای خودرو خلاصه می شود. به همین ترتیب اگر برندهای مختلف را یکی پس از دیگری زیر ذره بین ببریم، به طور دقیق با امکانات خاص هر برند آشنا خواهیم شد. این دقیقا همان بحثی است که به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب کمک خواهد کرد. خب برندهای بزرگ که همینطور بی دلیل به موفقیت های پیاپی دست نیافته اند. در عوض پای نکات کلیدی در میان است. پس شما هم باید روی همان نکات دست بگذارید. در این میان حتی می توانید از کمک کارشناس های برند مادر نیز استفاده کنید؛ چراکه آنها اطلاعات خوبی برای عرضه به شما خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: آموزش پروموت کردن رویداد برند

تعیین محدوده فعالیت خود

تعیین محدوده فعالیت خود

شما به عنوان کارآفرینی که حق امتیاز یک برند بزرگ را در اختیار دارید، قرار نیست در چهارگوشه دنیا مشغول فعالیت باشید. این امر نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه مفهوم فرنچایز را نیز به طور کامل از بین خواهد برد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز شیوه فعالیت در این حوزه را به طور کامل متفاوت می دانیم. بر این اساس شما باید خودتان را برای بهبود وضعیت براساس تعیین محدوده مشخص فعالیت آماده سازید. 

معمولا فرنچایز در قالب یک قرارداد درست و حسابی میان برندهای بزرگ و کارآفرینان محلی دنبال می شود. در این قرارداد شما باید محدوده دقیق فعالیت تان را روشن سازید. اینطوری بعدها دیگر مشکلی از نظر سطح همکاری به وجود نخواهد آمد. خب راستش را بخواهید، خیلی وقت ها این دست مشکلات برای آینده همکاری ها حسابی دردسرساز می شود. 

هر کارآفرینی نسبت به شناختش از یک بازار درک درستی دارد. به علاوه، شما محدودیت های فعالیت تان را نیز کمابیش می شناسید. درست به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده با خودتان روراست باشید. این امر به شما برای یک فعالیت بلندمدت و همراه با بازگشت سرمایه کمک خواهد کرد. به علاوه، جلوی شکست های بزرگ و آبروریزی های احتمالی را نیز می گیرد. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید بعد از یک بار بحران آفرینی در همکاری با برندی بزرگ دیگر خبری از چنین فرصت های عالی نخواهد بود، مگر نه؟

سرمایه گذاری بر روی سئو

سرمایه گذاری بر روی سئو

آخرین نکته ای که شما باید مد نظر داشته باشید، سرمایه گذاری بر روی سئو است. این حوزه شاید کمی سخت به نظر برسد، اما پیوند میان تلاش های جهانی یک برند و هویت محلی شما خواهد بود. سئو محلی اصطلاحی است که در طول سال های اخیر دائما مطرح شده و کمتر کسی اطلاع دقیقی درباره اش دارد. از نقطه نظر فنی، شما برای تعامل با مخاطب هدف نیاز به استفاده از ویژگی های محلی دارید. این یعنی هماهنگ ساختن ساختار جهانی یک برند با نیازهای منحصر به فرد مشتریان در بازارهای مختلف.

شما برای اینکه در ماموریت بالا موفقیت زیادی به بار بیاورید، نیاز به سئو محلی خواهید داشت. این یعنی تولید محتوای آنلاین را در قالبی شخصی سازی شده برای محدوده فعالیت تان دنبال کنید. این امر با استفاده از سئو محلی امکان پذیر خواهد بود. سئو محلی در واقع واکاوی کلیدواژه های محبوب در یک محدوده جغرافیایی خاص است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اوضاع در تعامل میان خود و مخاطب هدف داشته باشید. یادتان نرود، در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب نیاز به استفاده از پیام های دقیق دارند. پس نمی توانید با یک پیام ساده و جهانی به راحتی روی مخاطب اثرگذار باشید. 

سئو محلی به لطف ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا هاب اسپات دیگر یک چالش تمام عیار نیست. در عوض باید کمی از وقت تان را به این حوزه اختصاص دهید تا نتایج حیرت انگیزش را به سادگی حس کنید. این امر به شما کمک می کند تا در بازارهای محلی تجربه ای یک دست و بدون مشکل به مخاطب ارائه کنید. از آنجایی که برندهای بزرگ در صورت عملکرد ضعیف فرنچایزها اقدام به سلب حق امتیاز می کنند، تلاش شما در این راستا امری ضروری خواهد بود. وگرنه شاید با مشکلات زیادی رو به رو شوید. 

سخن پایانی

فرنچایز مارکتینگ

فرنچایز مارکتینگ برای کسانی که تجربه اول شان در این حوزه را پشت سر می گذارند، یک بحران تمام عیار محسوب می شود؛ چراکه هیچ شباهتی با تجربه های گذشته شان ندارد. در عوض شما با تمرکز بر روی این رویکرد فرصت ایجاد تفاوت های معنادار با کارتان را خواهید داشت. این امر به مرور زمان به شما برای تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه ای در بازار کمک خواهد کرد. البته در این میان باید سعی کنید عملکردی متفاوت از سایر کارآفرینان دارای حق امتیاز داشته باشید. این امر یک تجربه اساسی در فرآیند توسعه برند شخصی تان خواهد بود. پس همیشه کمی کنجکاوی و حس تعامل با مخاطب را چاشنی کارتان کنید. این امر به مرور زمان شما را بدل به یک کارآفرین همه فن حریف خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای پروموت کردن برند

ما در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با فرنچایز مارکتینگ کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده تعامل با شما هستند.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://get.nicejob.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8YKcH8Sn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه