یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای بازی های کامپیوتری هیچ گاه تا این اندازه جذاب نبوده است. امروزه بسیاری از افراد که حتی به طور رسمی گیمر نیستند، برای گذراندن اوقات فراغت شان از بازی های مختلف استفاده می کنند. این امر گردش مالی بسیار بزرگی در صنعت گیم ایجاد کرده است. بنابراین شما به بهترین شکل ممکن امکان استفاده از فرصت های موجود در این حوزه را دارید. یکی از فرصت های موردنظر مربوط به دنیای بازاریابی است. 

وقتی یک عرصه مورد توجه مردم قرار گیرد، سر و کله بازاریاب ها به سرعت در آنجا پیدا می شود. بنابراین حضور بازاریاب ها در دنیای گیم و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی گیمرهای مختلف امری طبیعی محسوب می شود. بازی های رایانه ای در طول یک دهه گذشته مجموعه ای از مسابقات و رقابت های آنلاین تحت عنوان ورزش های الکترونیک (eSports) را سازمان داده است. بنابراین اگر شنیدید کسی در حوزه ورزش های الکترونیک فعالیت دارد، نیازی به تعجب بسیار زیاد نیست. 

صنعت ورزش الکترونیک ارزشی معادل 1.7 میلیارد دلار در سراسر دنیا دارد. این ورزش بیش از هر گروه سنی دیگری افراد میانسال را درگیر کرده است. یکی از دلایل موفقیت استودیوهای بازی سازی نیز همین هدف گذاری بر روی افراد میانسال است. دقیقا به همین خاطر امکان کسب سودهای کلان از سوی چنین استودیوهایی فراهم شده است. 

اگر بخواهیم خیلی شفاف درباره تاریخچه بازی های رایانه ای یا به عبارت بهتر ورزش های الکترونیک صحبت کنیم، باید به ردبول اشاره کنیم. بی شک وقتی پای یک مسابقه هیجان انگیز در میان باشد، ردبول نیز در آن دور و اطراف به چشم می خورد. همین امر به داستان ما جذابیت بسیار زیادی می بخشد. امروزه حتی برندهایی مثل مرسدس بنز و کوکاکولا نیز در این صنعت پرسود حضور چشمگیری دارند. با این حساب شما حوزه ای با حضور برندهای بسیار حرفه ای را انتخاب کرده اید. 

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری بازاریاب ها در مسابقات ورزشی

ردبول نخستین بار برای جلب نظر گیمرها به محصولاتش اقدام به فعالیت به عنوان اسپانسر مسابقات ورزش های الکترونیکی کرد. نکته جالب اینکه امروزه ردبول تقریبا در هر مسابقه رایانه ای به عنوان اسپانسر حضور دارد. دقیقا به همین خاطر گیمرها از مشتریان ثابت محصولات این برند هستند. 

انتخاب ورزش های الکترونیک به عنوان یکی از حوزه های بازاریابی همیشه پرسش برانگیز است. مهمترین مسئله در این میان استقبال بسیار زیاد گیمرها از بازی های مختلف مسابقات ورزشی در این رشته است. با این حساب شما با فعالیت بازاریابی در بازی های رایانه ای فرصت تکرارنشدنی برای جلب نظر گیمرها خواهید داشت. امروزه جمعیت گیمرها در سراسر دنیا به طور روزافزونی در حال افزایش است. با این حساب شما باید توجه شگرفی به این حوزه نشان دهید. 

بسیاری از برندها برای پروموت کردن محصولات شان دردسرهای زیادی را پشت سر می گذارند. این امر شامل تلاش های بی پایان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین جلب نظرشان به برند است. اگر شما در این میان به بازاریابی در مسابقات ورزش های الکترونیک یا گیم های مشهور توجه نشان دهید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با بازاریابی در صنعت گیم یا به عبارت بهتر مسابقات الکترونیکی است. این امر شما را به سوی موفقیت چشمگیر در این حوزه راهنمایی خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

نمایش تبلیغات درون بازی ها

سرمایه گذاری بر روی طراحی استراتژی بازاریابی امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای طراحی یک استراتژی درست و حسابی کلی هزینه اضافی خرج می کنند. اگر شما به دنبال راهکاری ساده و کاربردی برای شروع فعالیت تان در حوزه بازاریابی در صنعت گیم هستید، بهترین گزینه توجه به تبلیغات درون بازی های مختلف است. این امر شما را به طور مستقیم به برخی از بزرگترین مشتریان دنیا وصل خواهد کرد. 

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، بسیاری از مردم در سراسر دنیا از گیم های مختلف به عنوان سرگرمی و تفریح استفاده می کنند. اگر آنها در چنین شرایطی با تبلیغات برند شما مواجه شوند، واکنش بسیار بهتری نسبت به آنها خواهند داشت. بنابراین شما باید شانس تان در این حوزه را به طور قابل ملاحظه ای امتحان نمایید. 

یکی از نکات مهم در طراحی تبلیغات درون برنامه ای برای گیمرها توجه به هوش بالای شان است. اگر تبلیغات شما ماهیت آزاردهنده یا بی کیفیت داشته باشد، گیمرها به سرعت آن را ریپورت خواهند کرد. نتیجه این امر عدم پذیرش تبلیغات شما از سوی بازی موردنظر در بلندمدت خواهد بود. بنابراین همیشه پیش از نهایی کردن وضعیت بازاریابی تان دست کم از یک کارشناس تبلیغات کمک بگیرید. اینطوری احتمال مواجهه با مشکل در زمینه بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در عرصه ورزش با تاکید بر شبکه های اجتماعی

اشتباه بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی درون عنوان های مختلف گیم عدم توجه به رده سنی مخاطب هدف شان است. اگر شما هنوز فکر می کنید گیم های مختلف فقط مخصوص کودکان است، سخت دراشتباهید. امروزه اغلب مردم دنیا از گیم ها به عنوان تفریحی جذاب برای اوقات فراغت استفاده می کنند. با این حساب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریانی با دامنه های سنی مختلف در صنعت گیم را خواهید داشت. این امر باید شما را به سوی طراحی محتوای بازاریابی جذاب هدایت نماید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

یکی از جذابیت های بازاریابی درون عنوان های مختلف گیم فضاهای مختلف برای نمایش محتواست. این امر آزادی عمل بسیار زیادی برای شما و تیم بازاریابی تان به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید در این راستا عملکرد بسیار دقیقی داشته باشید. وقتی فضای بازاریابی زیادی در اختیار شماست، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شاید عمر بازاریابی تان در گیم های برتر به یک سال هم نکشد. 

تبلیغات پویا 

تبلیغات پویا از چند سال گذشته به طور چشمگیری در میان برندها محبوبیت پیدا کرده و تقریبا هر مشتری به آنها روی خوش نشان می دهد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال استفاده از چنین تبلیغاتی هستند. بدون تردید این امر در نگاه نخست سختی های بسیار زیادی دارد، اما ارزش تحمل سختی های مختلف و اختصاص زمان طولانی برای طراحی تبلیغات پویا را دارد. 

وقتی از تبلیغات پویا صحبت می کنیم، چیزی فراتر از بازاریابی درون گیم ها را مدنظر داریم. کاربران در بازاریابی درون گیم پیش از شروع بازی یک صفحه تبلیغاتی را مشاهده می کنند، اما وضعیت در تبلیغات پویا به طور کامل متفاوت است. یکی از نمونه های موفق تبلیغات پویا در عنوان های بازی مربوط به مسابقات League of Legends است. برگزارکنندگان این سری مسابقات در عنوان بازی بتلفیلد از برخی پرچم ها به عنوان تبلیغات پویا در داخل بازی استفاده کرده اند. به این ترتیب برندهایی مثل مسترکارت امکان نمایش محتوای بازاریابی شان برای مخاطب هدف در این فضا را پیدا کردند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در نظر گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد. 

دلیل این امر برداشت گیمرها از توجه برندها به سلیقه شان و تلاش برای حضور در کنار آنهاست. این امر در دنیایی که اغلب افراد گیم را مخصوص کودکان می دانند، نکته بسیار مهمی محسوب می شود. بنابراین شما باید در تلاش برای حضور در کنار گیمرها به ویژه در بازی های مورد علاقه شان باشید. 

اغلب اوقات تبلیغات پویا فقط در مسابقات ورزش های الکترونیکی روی می دهد. بنابراین شما نیازمند همکاری نزدیک با چنین مسابقاتی خواهید بود. اینطوری امکان نمایش تبلیغات تان به بهترین شکل ممکن را به دست می آورید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ

مهمترین نکته در تبلیغات پویا تلاش برای صرف نظر از محتوای متنی است. شما باید بیش از هر نکته دیگری به دنبال محتوای بصری باشید. دلیل این امر ماندگاری بیشتر محتوای بصری و همچنین سازگاری شان با ساختار بازی های رایانه ای است. محتوای متنی موجب برهم خوردن کیفیت بازی و همچنین لطمه به وجهه زیبایی گرافیکی بازی می شود. بنابراین شما همیشه باید از محتوای بصری برای تبلیغات پویا در مسابقات ورزش های الکترونیکی استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید موجی از اعتراض های گیمرها را دریافت نمایید. 

همکاری با اینفلوئنسرهای ورزش های الکترونیکی

اینفلوئنسرها  در گوشه و کنار دنیا حضور دارند. شما فقط باید اینفلوئنسرهای مناسب برای برندتان را پیدا کرده و اقدام به همکاری با آنها نمایید. این امر امکان تعامل با مخاطب هدف و همچنین بازاریابی بهتر را به همراه خواهد داشت. امروزه مردم حرف شنوی بسیار بهتری از اینفلوئنسرها در مقایسه با خوشنام ترین برندهای بازار دارند. دلیل این امر هرچه باشد، شما باید استفاده بهینه را از فرصت پیش آمده ببرید. شما با توجه به اینفلوئنسرهای دنیای گیم امکان ایجاد هیجان بالا در میان گیمرها را دارید. این امر به معنای فروش بیشتر و امکان تعامل هرچه بهتر با دامنه گسترده ای از گیمرها خواهد بود. 

برند ردبول نخستین تلاش های خود برای بازاریابی در دنیای گیم را با همکاری برخی از اینفلوئنسرها مشهور شروع کرد. درست به همین خاطر دارای شهرت بسیار زیادی در میان گیمرهای سراسر دنیاست. اگر شما به دنبال یک گیمر مناسب برای پروموت کردن محتوای بازاریابی تان هستید، باید به دقت ویژگی های طرف مقابل تان را در نظر بگیرید. امروزه اینفلوئنسرها براساس سبک بازی شان دسته بندی می شوند. با این حساب شما اول از همه باید تعیین کنید به دنبال بازاریابی در چه حوزه ای از بازی های رایانه ای هستید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک خواهد کرد. همچنین شانس بالایی به شما برای پیدا کردن اینفلوئنسر در کوتاه ترین زمان ممکن می دهد. 

امروزه برخی از برندها برای پیدا کردن اینفلوئنسر موردنظرشان به سایت های مختلف اعتماد می کنند. پیشنهاد ما در این میان تلاش برای پیشبرد امور بدون اعتماد به دیگر موسسه هاست. شما باید خودتان اینفلوئنسر دلخواه تان را انتخاب کنید، در غیر این صورت هر لحظه امکان بروز مشکلات عمده فراهم خواهد شد. این امر کسب و کار شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. 

آخرین نکته ای که در همکاری با اینفلوئنسرها باید مدنظر قرار گیرد، بحث هزینه همکاری است. اگر شما در ابتدای کار برندتان دست روی یک اینفلوئنسر بزرگ بگذارید، مجبور به پرداخت هزینه بسیار زیادی خواهید شد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندتان به همراه داشته و شما را در بازار حسابی عقب می اندازد. همچنین هزینه مالی زیادی هم برای برندتان به همراه دارد. 

یکی از نمونه های موفق همکاری با اینفلوئنسرها مربوط به نوشیدنی های انرژی زای بنگ است. این نوشیدنی ها با همکاری برخی از اینفلوئنسرهای دنیا گیم و با نام های اختصاصی شان تولید می شود. بنابراین گیمرها به هنگام خرید نوشیدنی های انرژی زا اول از همه سراغ این برند خواهند آمد. 

مطلب مرتبط: سرمایه ‌گذاری در صنعت گیم را جدی بگیریم

فعالیت به عنوان اسپانسر یک تیم 

مسابقات ورزش های الکترونیکی درست مانند سایر مسابقات ورزشی نیازمند استفاده هر تیم از یک لباس یکدست است. این امر فرصت مناسبی برای اسپانسرها به منظور جلب نظر دامنه وسیعی از طرفداران این حوزه فراهم می کند. بسیاری از برندها در این میان ارائه خدمات اسپانسرینگ در دنیای گیم را جذاب ارزیابی می کنند. دلیل این امر هزینه پایین اسپانسری در این حوزه و از طرف دیگر دامنه وسیع طرفدارهای مسابقات الکترونیکی است. تمام این نکات شما را به سوی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سوق می دهد. 

فعالیت به عنوان اسپانسر یک تیم در مسابقات ورزش های الکترونیکی نیازمند هماهنگی کامل با تیم موردنظر است. شما باید دامنه حمایت تان از تیم موردنظر و انتظارات تان از آنها را بیان کنید. فقط در این صورت امکان ساماندهی یک همکاری مناسب فراهم می شود. مشکل بسیاری از برندها در این میام عدم هماهنگی اولیه و سپس مواجهه با مشکلات بسیار عمده در میان راه است. 

اگر شما پیش از برگزاری مسابقات یک جلسه کامل با حضور تمام اعضای تیم داشته باشید، امکان دستیابی به توافق ساده تر از زمان دیگری می شود. به هر حال هر تیم ورزشی در زمینه همکاری با اسپانسرها دارای برخی انتظارات اولیه است. اگر شما در همان ابتدای همکاری از انتظارت یکدیگر آگاهی پیدا کنید، روند توسعه همکاری بسیار ساده تر خواهد شد. اغلب اوقات چنین همکاری هایی برای مدت زمانی طولانی دوام می آورد. بنابراین شما باید به چنین شیوه ای توجه ویژه ای نشان دهید. 

اگر شما دارای کسب و کار کوچک و بودجه محدودی هستید، اقدام برای اخذ اسپانسری یک تیم به تنهایی کار ساده ای نیست. این امر بحران مالی عمده ای نیز برای شما به همراه خواهد داشت. با این حساب شما باید به دنبال راهکار دیگری باشید. توصیه ما در این بخش تلاش برای اخذ اسپانسری دیگر تیم های مسابقات ورزشی الکترونیکی به طور مشترک با یک یا چند برند دیگر است. این امر هزینه کار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. همچنین به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در ابتدای مسیر شروع کسب و کارتان خواهد داد. 

تبلیغات سنتی در دنیای گیم 

تبلیغات سنتی یکی از ساده ترین شیوه های کسب موفقیت در دنیای کسب و کار است. این امر شامل فعالیت به عنوان سرمایه گذار یک بازی و همچنین وارد کردن یکی از شخصیت های اصلی برند به سیر داستانی بازی است. بهترین نمونه در این میان ورود برند برگرکینگ به سرمایه گذاری بر روی مجموعه بازی های کینگ بود. این مجموعه بازی ها با هدف سرگرم ساختن گیمرها با گرافیکی جذاب ساخته شده بود. نکته مهم اینکه همیشه یکی از شخصیت های اصلی این بازی ها مربوط به برگرکینگ بود یا دست کم ردپایی از محصولات این برند در چنین بازی هایی پیدا می‎شد. 

اگر شما در دنیای تبلیغات سنتی همچنان مهارت بالایی دارید، شاید امتحان آن برای برندتان ایده چندان بدی نباشد. شما به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. تنها کاری که در این میان باید انجام دهید، هماهنگی با یک استودیو بازی سازی برای طراحی یک گیم با سرمایه گذاری خودتان است. این امر امکان جلب نظر گیمرهای مختلف در سراسر دنیا را به همراه خواهد داشت. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چنین ایده هایی را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ورزشی به سبک نایک

بدون تردید بسیاری از برندها تا به حال در دنیای ورزش های الکترونیکی اقدام به بازاریابی کرده اند و شاید برخی از آنها نیز با شکست مواجه شده باشند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از توصیه های حرفه ای به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت برندتان است. اگر شما در این میان توجهی به شیوه های مطمئن و تضمین شده نشان ندهید، شانس بسیار کمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. همچنین تمام هزینه های بازاریابی تان نیز بی اثر خواهد شد. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال راهکارهای مطمئن هستند تا ریسک شان به حداقل ممکن برسد. هدف اصلی در این مقاله نیز کمک به شما برای کسب تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در دنیای بازاریابی در ورزش های الکترونیکی است. این امر شما را به سوی سرمایه گذاری مطمئن سوق می دهد. بنابراین به ساده ترین شکل ممکن امکان کسب موفقیت در این حوزه را پیدا می کنید. 

منبع : neilpatel
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NWO10qEL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه