بازگشت مسابقات ورزشی به فهرست پخش مستقیم شبکه های مختلف به معنای شروع دوباره رقابت بازاریاب هاست. پخش محتوای بازاریابی و تبلیغاتی در حین پخش مسابقات ورزشی همیشه طرفدارهای زیادی داشته است. بهترین نمونه از چنین عملکردی مربوط به رقابت سنگین برندها برای نمایش محتوای تبلیغاتی در مسابقه سوپربال در ایالات متحده است. اکنون با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا، با توجه به بهبود وضعیت کنترل این بیماری، مسابقات لیگ NBA، MLB (لیگ بیسبال) و NHL (لیگ هاکی روی یخ) شروع شده است. این امر علاوه بر ایجاد هیجان در میان طرفداران موجب بهبود وضعیت بازاریابی برندها نیز شده است. براساس گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال در طول هفته های اخیر برندها بیش از 100 میلیون دلار بر روی بازاریابی و تبلیغات در حین پخش زنده مسابقات ورزشی سرمایه گذاری کرده اند.
اکنون امکان حضور طرفداران در مسابقات ورزشی وجود ندارد. همین امر اغلب لیگ های حرفه ای را به سوی برگزاری مسابقات بدون تماشاگر سوق داده است. پوشش زنده مسابقات ورزشی در طول چند ماه اخیر رونق بسیار زیادی گرفته است. بخش قابل توجهی از این امر به دلیل ناتوانی لیگهای ورزشی برای میزبانی از تماشاگران است.
تعداد قابل ملاحظهای از برندها پس از شروع دوباره مسابقات ورزشی هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی شان را افزایش داده اند. در این میان شرکت های فعال در زمینه خرده فروشی و ارائه سرویس های عمومی با 13 و 4.9 درصد با اختلافی معنادار نسبت به دیگر حوزه ها به عنوان پرخرج ترین کسب و کارهای دوران پساکرونا شناخته شده اند.
بدون تردید بازگشایی کسب و کارها نقش مهمی در کنترل بحران مالی پیش روی شرکت های مختلف داشته است. آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند فروش مناسب و بازیابی ارتباط شان با مشتریان هستند. همین امر صرف هزینه های گزاف از سوی آنها در حوزه های مختلف بازاریابی را توجیه می نماید.
مطلب مرتبط: بازاریابی در عرصه ورزش با تاکید بر شبکه های اجتماعی
مسابقات ورزشی یکی از پرطرفدارترین برنامه ها در شبکه های تلویزیونی مختلف است. افزایش تقاضای برندها برای تبلیغات در حین پوشش چنین مسابقاتی صنعت بازاریابی تلویزیونی را بار دیگر زنده کرده است. پیش از دوران کرونا بازاریابی در تلویزیون بسیار کمرنگ بود، با این حال در طول ماه های آینده باید منتظر توسعه هرچه بیشتر این حوزه باشیم. اگرچه در طول هفته های اخیر تبلیغات در حین پخش زنده مسابقات ورزشی طرفدارهای زیادی میان برندها داشته است، اما برخی از کسب و کارها نیز در این جریان شرکت نکرده اند. برند مایکروسافت به همراه اکسپدیا در این میان کم کارترین کسب وکارها از نظر تبلیغاتی بوده اند. این امر به دلیل تمرکز چنین برندهایی بر روی برنامه های بلندمدت برای مدیریت بحران کروناست، با این حساب اکنون در زمینه کسب و کار شاهد دو راهکار متفاوت برندها برای مدیریت وضعیت بحرانی شان هستیم.