eBay میخواهد در فصل تعطیلات كار بزرگی را انجام دهد. در راستای برخورداری از انگیزه تبدیل شدن به یك خرده فروش مقصد و كمرنگ كردن جایگاه قبلی خود به عنوان یك موتور جستوجوگر برای كشف اجناس دست دوم، این شركت 20 ساله از یكسری اقدامات مبتكرانه در حوزه بازاریابی و فعالیتهای تبلیغاتی به منظور یاری رساندن به خریداران و فروشندگان به تساوی پرده بر میدارد.
در روز دوم نوامبر این شركت با پایگاه اصلی خود در كالیفرنیا، از كمپین «Wish Bigger» رونمایی میكند كه شامل یك آدرس وبسایت «holiday hub» (قطب تعطیلات) برای خرید كردن در همه فصلهای سال و یك «heatmap» برای ردیابی كالاهای داغ و جذاب در مناطق مختلف جغرافیایی خواهد بود. با انجام یك تحقیق ضروری، اجناس فروخته شده و تهیه یك لیست، eBay خدمتی را به 25 میلیون فروشنده خود ارائه میدهد كه میتوانند بر این اساس به بازاریابی محصولاتشان برای مصرفكنندگان بپردازند.
اسباب بازیهای كمیاب امسال یك برج ارباب حلقههای LEGO، شمشیر لیزری Kylo Ren از شخصیتهای جنگ ستارگان و یك فروشگاه خواربار Dreamhouse باربی را در بر میگیرند.
به اعتقاد سوزی دیرینگ، مدیر ارشد بازاریابی جدید eBay از دو ماه پیش تاكنون، eBay میخواهد جایی باشد تا مردم به جای عبور موقتی از آن، تمایل به كشف كالاهای جدید را پیدا كنند. این شركت صدها كارمند دارد كه وظیفه آنها فقط تحقیق جهت به دست آوردن یكسری اطلاعات برای فروشندگان در Black Friday و Cyber Monday است. eBay با وجود در اختیار داشتن حدود 800 میلیون فهرست، همچنان بر تمدید روزهای سنتی حراج مخصوص تعطیلات تمركز میكند.
برخی معاملات آن دسته از مسافرانی را خطاب قرار میدهد كه با گوشیهای موبایل خود در چهارشنبه قبل از روز جشن شكرگزاری خرید میكنند كه البته این زمان فرصتی كلیدی برای استفاده از موبایل است. eBay در ادامه یكسری خدمات ویژه «Boxing Day» (روز دریافت هدیه فردای كریسمس) از قبیل ارائه تخفیف در پاساژها برای هدیههای از قبل پیشبینی نشده در روزهای آخر هفته پس از كریسمس را عرضه میكند.
كمپین تعطیلات eBay شامل تبلیغات چاپی، ویدئویی، آگهیهای نمایشی، حضور در رسانههای اجتماعی و همكاریهای رادیویی خواهد شد. بودجه تبلیغاتی امسال این فروشگاه اینترنتی زیاد بوده است. با توجه به گزارشهای دریافتی از شركت تحقیقاتی «Kantar Media eBay» در رسانههای قابل اندازهگیری ایالات متحده آمریكا طی ماههای نوامبر و دسامبر سال 2014 نزدیك به 12.8 میلیون دلار پول خرج كرده است. سال گذشته، شركت فوق به سرمایهگذاری روی یك كمپین جهانی موسوم به «shop the world» شامل آگهیهای تبلیغاتی تلویزیونی پرداخت.
برای اولین بار eBay یك كمپین یكپارچه مخصوص مصرف كننده را راه انداخته است. eBay امسال در فصل تعطیلات با آژانسهای تبلیغاتی «Digitas»، «Edelman» و «Triad» كاركرد. در حالی كه فصل فروش در تعطیلات برای هر خرده فروشی واجب و حیاتی است، این موضوع امسال برای eBay از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا حالا دیگر در گزارش فروش آن در سه ماهه چهارم سال، از eBay به عنوان شركتی مستقل از PayPal یاد می شود
. این شركت ارائهدهنده خدمات پرداختی اوایل سال جاری میلادی از eBay جدا شد. برای سه ماهه سوم، اولین دوره اعلام درآمدها از زمان جدایی تاكنون، فروشگاه الكترونیكی eBay با اعلام رقم 2.1میلیارد دلار درآمد از انتظارات سرمایهگذاران فراتر رفت. در هر صورت، این رقم 2درصد كمتر از دوره مشابه در پارسال است. در همین حال، رقیب آن، آمازون، ابزار هدیهیاب مخصوص خود را برای كمك به مشتریان در فصل تعطیلات امسال عرضه میكند. این خرده فروش همچنین به اعضای اصلی خود اجازه خواهد داد تا برای خرید در روز «Black Friday» زودتر از دیگران اقدام كنند.