برندها در طول یک دهه اخیر موج عظیمی از تغییرات را تجربه کرده اند. در این میان شخصی سازی بیشتر و تلاش برای ایجاد رابطه ای عمیق تر با مشتریان جایگاه خاصی دارد. برخی از برندها هنوز به شیوه های قدیمی برای فعالیت برندشان ایمان دارند. با این حال روز به روز به دامنه برندهای علاقه مند برای شخصی سازی بیشتر و حضور عمیق تر در کنار مشتریان افزوده می شود.
انتظارات مشتریان در طول سال های اخیر به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده است. این امر برای بسیاری از برندها دردسر بسیار بزرگی محسوب می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای مناسب و حرفه ای هستید، می توانید بدون نیاز به دردسرهای اضافه به جمع برندهای حرفه ای در میان شخصی سازی محتوا و فعالیت شان برای مشتریان اضافه شوید.
مطلب مرتبط: بهبود تجربه مشتریان از خرده فروشی های آنلاین با تکنیک های شخصی سازی
هدف اصلی در این مقاله مرور ابعاد مختلف شخصی سازی و نزدیک شدن به مشتریان از این طریق است. در این میان نیز برخی از نظرات و بازخوردهای مربوط به مشتریان را مرور خواهیم کرد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. یادتان باشد در دنیای امروز مشتریان بیش از هر نکته ای به برندهای حواس جمع که همیشه در کنارشان هستند توجه نشان می دهند.
شخصی سازی گسترده
شخصی سازی به روش های نزدیک شدن به سلیقه خاص هر گروه از مشتریان اطلاق می شود. این امر اغلب اوقات تصویر یک برند در میان مشتریان را به شدت تغیییر داده و موجب محبوبیت برند مورد نظر می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید خیلی زودتر از رقبای تان اقدام به پیش بینی سلیقه آنها کنید.
یکی از سختی های کار در زمینه شخصی سازی محتوا یا فعالیت برند شناسایی سلیقه های گوناگون مشتریان است. اغلب برندها هیچ برنامه ای برای این بخش ندارند. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و شرایط تان را نیز به شدت تغییر دهد. یادتان باشد در دنیای امروز مشتریان هرگز منتظر برندی نخواهند ماند. بنابراین اگر شما در پیش بینی سلیقه یا روش کار مشتریان تعلل کنید، خیلی زود پشیمان خواهید شد. این امر می تواند حتی شما را با دردسرهای مهمی نیز مواجه سازد. درست به همین خاطر بهترین راهکار دسته بندی مشتریان از همان ابتدای کار است. این امر شما را در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با رقبای تان قرار می دهد.
وقتی شما مشتریان تان را به خوبی دسته بندی می کنید، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. همچنین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن برای بهبود وضعیت تان از مخاطب هدف کمک بگیرید. بسیاری از مشتریان خودشان در فرآیند خرید یا تعامل با برندتان مشخصات زیادی از سلیقه یا نحوه کارشان ارائه خواهند کرد.
استفاده از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در طول سال های اخیر تحولات زیادی را توسعه داده است. این امر برای بسیاری از مردم امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. گاهی اوقات شما برای اینکه کارتان را ساده تر کنید، نیازی به عامل انسانی در فرآیند تولید محصول یا طراحی کمپین ندارید. در عوض هوش مصنوعی با توانایی های بسیار گسترده امکان تحلیل محتوا یا رفتار مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن را فراهم می سازد. این امر می تواند برای شما جذابیت های زیادی به همراه داشته و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. برخی از برندها در این میان برای بهینه سازی عملکرد برندشان به طور مداوم در تلاش برای استفاده از شیوه های تازه هستند. این امر در بلندمدت شما را به طور چشمگیری در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. درست به همین دلیل شما باید همیشه کارتان را با دقت فراوان انجام دهید. یادتان باشد هوش مصنوعی همیشه برای شما دوست مطمئنی خواهد بود. پس همیشه به آن اعتماد کنید.
مطلب مرتبط: چگونه تجربه خرید مشتریان در مناسبت ها را شخصی سازی کنیم؟
اتوماسیون
بسیاری از کارهای ساده زمان زیادی از برندها می برد. این امر در حوزه تعامل با مشتریان نیز مصداق دارد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به ساده ترین شکل ممکن هستید، باید از همان ابتدا کارتان را دقیق پیش ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با مشکلات عمده ای رو به رو شوید. اتوماسیون به شما کمک می کند تا از شر کارهای ساده خلاص شده و وضعیت تان در تعامل با مشتریان نیز بهینه سازی شود. از سوی دیگر مشتریان نیز برای ساماندهی برخی از کارها دیگر نیازی به حضور مستقیم شما نداشته و کارشان با اتوماسیون به سادگی پیش می رود.