شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی اشتباهات و راهکارهای بازاریابی در اینستاگرام

اشتباهات بازاریابی برندها در اینستاگرام

4 سال پیش ( 1399/5/10 )
پدیدآورنده : دنیله آنتوسز   پدیدآورنده : علی آل علی  

اینستاگرام با داشتن 500 میلیون کاربر فعال به تنهایی مهمترین پلتفرم اجتماعی برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می‏شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها سرمایه گذاری در اینستاگرام را منطقی و جذاب می ‎یابند. نکته مهم در این میان ضرورت سرمایه گذاری درست در اینستاگرام است. بسیاری از برندها به دلیل اشتباه‎ های محاسباتی یا استفاده از تکنیک ‎های نامناسب شانس کسب نتیجه دلخواه ‎شان را از دست می‎ دهند.

هزینه ‎های بازاریابی نادرست در اینستاگرام مانند مزیت‎ های آن بسیار زیاد است. بنابراین کمتر برندی تمایل به کسب ضرر در عرصه بازاریابی اینستاگرامی را خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی برخی از اشتباهات اساسی در بازاریابی مبتنی بر اینستاگرام خواهیم پرداخت. در پایان هر بخش برخی از توصیه ‎های اساسی برای غلبه بر اشتباه موردنظر نیز بیان خواهد شد.

اشتباهات بازاریابی برندها اینستاگرام

1. عدم بارگذاری لینک‎ های جانبی

اینستاگرام همیشه محدودیت ‎های قابل توجهی در بارگذاری لینک جانبی برای کاربران ایجاد کرده است. خوشبختانه سیاست جاری اینستاگرام در این زمینه مدت ‎ها پیش به پایان رسید. اکنون برندها امکان استفاده از شیوه‎ های مختلف و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از لینک را دارند. این امر در بخش استوری برای اکانت ‎های دارای بیش از 10 هزار فالوور ممکن است . شاید در نگاه نخست این امکان ویژگی تازه و تغییری اساسی در سیاست ‎های اینستاگرام محسوب می‎ شود، اما در تحلیل کلی خبری از چنین مسئله ‎ای نیست. اینستاگرام همچنان نسبت به بارگذاری لینک ‏های جانبی از سوی کاربران مقاومت بالایی دارد. دلیل اصلی این امر تمایل اینستاگرام برای حفظ کاربران در داخل پلتفرم ‎اش است.

مطلب مرتبط: 10 تکنیک بازاریابی واقعا تاثیرگذار در اینستاگرام

اگر شما در تلاش برای بازاریابی موفق در اینستاگرام هستید، باید راهکاری برای حل مشکل فوق پیدا کنید. اغلب برندها نیازمند هدایت کاربران به لینک‎ های جانبی سایت یا وبلاگ ‎شان هستند. بنابراین وضعیت کنونی اینستاگرام هزینه ‎های بسیار زیادی برای برند ها در پی دارد . توصیه ما در این بخش استفاده از قابلیت بارگذاری لینک در بخش استوری است. همچنین درج لینک در بخش سایت نیز مناسب است. بسیاری از برندها پس از بارگذاری پست کاربران را به استفاده از لینک موجود در بخش بیوگرافی دعوت می ‎کنند. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت استفاده از لینک‎ های جانبی دارد.

راهکار نهایی برای غلبه بر مشکلات اینستاگرام استفاده از بخش تبلیغاتی این پلتفرم است. بر این اساس برندها امکان افزودن لینک در بخش تبلیغات را دارند. البته این ویژگی هنوز به طور کامل رونمایی نشده است. به عبارت دیگر، فقط برخی از برندها در کشورهای خاص امکان دسترسی به آن را دارند.

2. استفاده از ابزارهای خودکار مدیریت فالوور

امروزه استفاده از ابزارهای هوشمند مدیریت اکانت در شبکه‎ های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده است. اگر شما در زمینه استفاده از چنین ابزارهایی فعالیت دارید، باید به سرعت جهت ‎گیری کسب و کارتان را تغییر دهید. بسیاری از برندها در راستای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطب هدف استفاده از چنین ابزارهایی را منطقی ارزیابی می ‎کنند.

اگرچه ابزارهای مدیریت فالوور در طول سال ‎های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است، اما هنوز هم تشخیص آنها از سوی کاربران ساده تلقی می ‎شود بنابراین باید همچنان از کاربرد آنها پرهیز شود. راهکار جایگزین ما برای برندها استفاده از تعداد محدودی کارشناس در کنار دستیار هوشمند است. دستیار هوشمند امکان مدیریت بهینه فرآیند بازاریابی و کمک رسانی به کارشناس‎ های این بخش را دارد. به این ترتیب شما بدون واگذاری تمام فرآیند به بخش رایانه‎ ای امکان پیگیری امور را خواهید داشت.

3. بارگذاری بیش از اندازه پست در مورد برند

حضور در شبکه ‎های اجتماعی فقط معطوف به تلاش برای فروش بیشتر نیست. برخی از برندها فقط اقدام به تولید محتوا پیرامون محصولات و وضعیت کسب و کارشان می‎ کنند. این امر به تدریج حوصله مخاطب هدف را سر خواهد برد. هدف اصلی شما در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید معطوف به مواردی مانند تعامل هرچه بهتر و نزدیک‎تر با مخاطب هدف باشد. این امر نتایج مثبت بلندمدتی برای برندها در پی خواهد داشت.

امروزه انتظارات مشتریان از برندها به شدت افزایش پیدا کرده است. این امر شامل انتظار برای حمایت از ارزش های اجتماعی و همچنین واکنش نسبت به رویدادهای روز است. اگر برند شما رویکرد انفعالی نسبت به این امر در پیش بگیرد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم نخواهد شد. مشتریان در دوره کنونی به سرعت برندهای غیرفعال را فراموش می ‎کنند. فرآیند بازگشت به فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان اغلب بسیار دشوار است بنابراین ما باید تمام تلاشمان برای پرهیز از چنین امری را به کار ببندیم.

راهکار اصلی برای رهایی از اشتباه مورد بحث در این بخش تولید محتوای متفاوت و گوناگون است. این امر جلوه تازه و جذابی به کسب و کار شما خواهد داد. همچنین دامنه وسیع ‎تری از کاربران را نسبت به جذابیت ‎های کسب و کارتان جلب خواهید کرد.

4. عدم توجه به استوری اینستاگرام

فعالیت بازاریابی در اینستاگرام فقط معطوف به بارگذاری پست نیست. ما باید عملکرد مناسبی در زمینه استفاده مناسب از تمام امکانات این پلتفرم داشته باشیم. یکی از بخش ‎های مهم بازاریابی در اینستاگرام مربوط به سرویس استوری است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها در زمینه جلب نظر مخاطب هدف دارد. امروزه اغلب کاربران بیشتر به بخش استوری، تا دیگر بخش ‎ها، توجه دارند. همین امر موجب جهت ‎گیری برخی از برندهای بزرگ برای سرمایه گذاری در این بخش شده است.

تولید محتوای بازاریابی در بخش استوری با روند عادی تولید محتوا در قالب پست تفاوت دارد. مزیت اصلی بخش استوری امکان بیان ساده و سریع نظرات است. همچنین بخش استوری نیازی به ویرایش سنگین محتوای خام ندارد. بنابراین دست بازاریاب ‎ها برای بارگذاری سریع محتوا بسیار بازتر از حالت عادی خواهد بود.

5. فقدان تعامل مناسب با فالوورها

تعامل با مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در عرصه بازاریابی دارد. برخی از برندها به اشتباه هیچ تلاشی برای تعامل و گفت ‎وگو با مخاطب هدف ‎شان نمی ‎کنند. نتیجه این امر ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و عدم دریافت واکنش مناسب از سوی کاربران خواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی در اینستاگرام با هدف فروش مستقیم

امروزه الگوریتم اینستاگرام برندها را براساس سطح تعامل‎ شان با فالوورها طبقه ‎بندی می ‎کند بنابراین در صورت تعامل پایین ما با مخاطب هدف شانس چندانی برای حضور در بین فهرست برندهای محبوب مخاطب هدف نخواهیم داشت.

راهکار موردنظر ما برای اشتباه کنونی بسیار ساده است. شما باید هرچه بیشتر برای تعامل با مخاطب هدفتان وقت بگذارید. این امر در ابتدا بسیار ساده به نظر می ‎رسد، اما تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. بدون شک تعامل با مخاطب هدف در ابتدا دشوار است. این امر در صورت عدم تجربه قبلی برند شما بسیار ناگوارتر نیز خواهد بود. با این حال شما باید از یک نقطه مشخص کارتان را شروع نمایید. در غیر این صورت هرگز شانس تعامل و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نخواهید کرد.

منبع : marketingprofs
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TUNt8Huz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه