یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سئو محتوا کاری نیست که یک بار برای همیشه انجام شود. در عوض کارآفرینان باید همیشه حواس شان به این بخش باشد تا در حوزه بازاریابی همیشه جزو برندهای برتر قرار گیرند. شاید فکر کنید در این مسیر همه چیز مطابق میل شما پیش خواهد رفت. خب در این صورت آشنایی چندانی با اوضاع بازار کسب و کار ندارید؛ چراکه کسی در اینجا برای شما فرش قرمز پهن نکرده است. در عوض شما باید با سعی و تلاش خودتان مسیر موفقیت را باز کنید. 

ما در روزنامه فرصت امروز خیلی خوب می دانیم کارآفرینان در مسیر سئو محتوا با چالش های گوناگونی رو به رو می شوند. شما لازم نیست حتما چنین چالش هایی را درک کنید تا متوجه اهمیت ماجرا شوید. خب مگر کار ساده و بی دردسر هم در این دنیا وجود دارد؟ 

هدف ما در این مقاله بررسی برخی از چالش های حوزه سئو و صدالبته راهکارهایی کلیدی برای غلبه بر آنهاست. بی شک مرور برخی از چالش ها به تنهایی فقط انگیزه آدم را کاهش می دهد. این کار مثل آن است که یک ورزشکار فقط گوشه رینگ نشسته و نگران ضرباتی باشد که رقیبش در مسابقه بوکس به دیگران وارد می کند. ما در این بخش قصد داریم به شما نشان دهیم چطور می توانید ضربات کاری به چالش های دنیای سئو وارد کنید. پس بد نیست با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این راستا را زیر ذره بین ببریم. 

احتمالا هر کسی چالش های خاصی در حوزه سئو را مدنظر دارد. با این حال ما در این مقاله قصد نداریم سراغ گزینه های معمولی برویم. در عوض یک راست رفته ایم سراغ مواردی که حسابی برای کارآفرینان چالش برانگیز شده است. شما در پایان این مقاله نه تنها با برخی از مهمترین چالش های این حوزه آشنا می شوید، بلکه برای هر کدام از آنها دست کم یک راهکار دم دست تان خواهد بود. خب اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی کلیشه ای یک راست برویم سراغ اصل ماجرا.

چالش های سئو محتوا: پُلی به سوی راهکارهای ساده

چالش های سئو محتوا

سئو محتوا کاری است که خیلی از بازاریاب ها تا جای ممکن از زیرش در می روند. شاید برای شما هم جالب باشد که دلیل این پرهیز شدید از سئو را بدانید. خب راستش را بخواهید، آنقدر در این حوزه رقابت و فشار کاری زیاد هست که کسی دوست ندارد خودش را با آن درگیر کند. البته همیشه اوضاع مطابق میل ما پیش نمی رود؛ چراکه بدون سئو تقریبا هیچ کمپین بازاریابی شانس موفقیت نخواهد داشت. به همین خاطر شما باید خودتان را برای سئو محتوا، با همه دردسرهای این حوزه، آماده کنید. 

مطلب مرتبط: تازه های دنیای سئو؛ چه چیزی در انتظارمان است؟

ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا با سختی کمتر دنیای سئو را زیر پای تان مرور کرده و کارتان را پیش ببرید. یادتان باشد، شما نمی توانید خیلی راحت در این حوزه کار کرده و انتظار داشته باشید هیچ چالشی هم سر و کله اش پیدا نشود. با این حال ما مثل یک مربی دلسوز کنارتان هستیم تا از پس تک تک این چالش ها به خوبی برآیید.

چالش اول: رقابت شدید در حوزه کلیدواژه ها

رقابت شدید در حوزه کلیدواژه ها

این روزها کلیدواژه ها طوری ترافیک دارند که انگار دیگر جا برای سوزن انداختن هم نیست. بسیاری از بازاریاب ها دائما از یک فهرست مشخص از کلیدواژه ها استفاده می کنند. شاید اینطوری برای مدتی کوتاه کارتان بدون دردسر جلو برود، اما رفتار مشتریان در بازار که همیشه ثابت نخواهد بود. اگر به این مسئله خلاقیت رقبا را هم اضافه کنیم، آن وقت همه چیز به هم می ریزد. 

رقابت شدید بر سر کلیدواژه ها و ترافیک بالای آنها بسیاری از اوقات برای بازاریاب ها وحشتناک پیش می رود. به طوری که گاهی اوقات به طور کلی قید یافتن کلیدواژه های تازه را می زنند. این دقیقا همان نقطه شروع سقوط یک برند در دنیای کسب و کار محسوب می شود. ماجرا جالب شد، نه؟

راهکار طلایی ما برای شما در این بخش در چند قسمت خلاصه می شود. اول از همه شما باید به طور مداوم فهرست کلیدواژه های خود را آپدیت کنید. این طوری شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. خب سلیقه کاربران دائما در حال تغییر است و شما باید کلیدواژه های تازه ای بر این اساس پیدا کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

کار دیگری که در این بخش باید به خوبی انجام دهید، ارزیابی رقباست. خب کلیدواژه هایی که خیلی در میان رقبا استفاده می شود، به زودی بدل به گزینه ای کلیشه ای خواهد شد. هنر شما در این میان یافتن کلیدواژه های تازه و اثرگذار خواهد بود. به طوری که دیگر نیازی به استفاده از گزینه های کلیشه ای نداشته باشید. یادتان باشد، شما نمی توانید برای همیشه کارتان را براساس کلیدواژه های یکسان یا کلیشه ای جلو ببرید. پس الکی سعی نکنید به این موارد دلخوش کنید. 

آخرین نکته ای که در این بخش باید مدنظر داشته باشید، استفاده از ابزارهای تازه برای یافتن کلیدواژه های دارای پتانسیل بالاست. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا حتی گزارش های مداوم شبکه های اجتماعی در این رابطه گزینه جذابی محسوب می شود. اینطوری شما بدون هیچ دردسری فرصت تعامل با مخاطب هدف تانرا پیدا می کنید. آن وقت دیگر لازم نیست دائما نگران وضعیت تعامل تان با مخاطب هدف باشید. 

خیلی وقت ها بسته به تغییرات اجتماعی و اقتصادی ترندهای تازه ای در دنیای کسب و کار شکل می گیرد. اگر شما نتوانید به موقع از این ترندها به سود خود استفاده کنید، دائما با مشکلات ادامه دار رو به رو خواهید بود. این در حالی است که کسب و کارتان در این میان درجا زده و برای مشتریان جذاب نخواهد بود. 

چالش دوم: ناتوانی در درک آپدیت های الگوریتم گوگل

ناتوانی در درک آپدیت های الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر و تحول است. این اتفاق نه از سر لجبازی مدیران گوگل، بلکه به منظور اطمینان از نمایش بهترین نتایج برای کاربران است. خب گوگل هیچ وقت تجربه مثبت کاربرانش را با چیزی عوض نمی کند. فرقی ندارد شما چقدر بودجه نقد داشته باشید، در هر صورت بدون توجه به الگوریتم گوگل هیچ شانسی برای سئو موفق محتوا نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: سئو صفحات سایت با تکنیک های ساده

امروزه بازاریاب ها سئو محتوای شان را براساس تغییرات الگوریتم گوگل به روز رسانی می کنند. درست به همین خاطر شما باید همیشه گوش به زنگ باشید تا سریع از این تغییرات باخبر شوید. قبول دارم ارزیابی مداوم وضعیت گوگل در دنیای شلوغ کسب و کار اصلا کار راحتی نیست. چه بسا شما مدتی از این جریان جا مانده و سپس انتظار بازگشت بی دردسر به حوزه تولید محتوا را داشته باشید. همه اینها برای کارآفرینان چالش برانگیز خواهد بود. به طوری که گاهی اوقات آدم حس می کند دیگر راه چاره ای در این میان ندارد. 

نکته ای که درباره بی توجهی به الگوریتم گوگل از همه بیشتر به چشم می آید، شناسایی محتوای برندها به مثابه اسپم است. خب وقتی شما به گوگل توجه نکنید، آنها هم شما را کنار خواهند گذاشت. درست به همین خاطر باید دنبال راهکارهایی برای شناسایی هرچه بهتر تغییرات گوگل بود. این نکته ای است که خیلی از کارآفرینان اصلا بدان توجه ندارند. 

خب ما در این بخش چندتا راهکار ساده برای شناسایی هرچه بهتر الگوریتم های تازه گوگل برای تان در چنته داریم. اول از همه باید کمی زمان تان را خالی کنید. خب شما که نمی توانید موفقیت های بزرگ را بدون هیچ تلاشی به دست بیاورید. اگر تولید محتوا و سئوی آن برای شما اهمیت دارد، باید زمانش را هم خالی کنید. وگرنه هیچ فرصتی برای شناسایی اوضاع گوگل یا آپدیت وضعیت تان در این میان نخواهید داشت. این اتفاقی است که برای بسیاری از کارآفرینان در دنیای سئو روی می دهد. به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریابی بدون توجه به نکاتی مثل تمرین و تکرار هیچ وقت همراه با موفقیت نخواهد بود. 

نکته دیگری که باید همیشه پس ذهن تان باشد، دنبال کردن کسانی است که در زمینه بررسی ترندها و اخبار مربوط به گوگل مهارت دارند. امروزه اینفلوئنسرهای زیادی در دنیای تکنولوژی هستند که ریزترین تغییرات مربوط به گوگل یا هر شرکت بزرگ دیگری را بازگو می کنند. 

اگر شما از آنها استفاده کنید، به راحتی مسئولیت سنگین تان را برون سپاری کرده اید؛ چراکه آنها دم به دقیقه حواس شان به الگوریتم گوگل هست و سر به زنگاه شما را خبر خواهند کرد. البته این خبر کردن در قالب بارگذاری محتوا در یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی است. فکر می کنم این راهکار ساده تر از آن باشد که خودتان هر لحظه شش دانگ حواس تان پیش گوگل باشد، مگر نه؟

در پایان شما یک راهکار جذاب دیگر هم دارید. اینکه اجازه دهید خود گوگل اخبار تازه را در قالب ایمیل تحویل تان دهد. خب گوگل هم مثل خیلی از شرکت های دیگر خبرنامه ای جذاب برای خودش دارد. اگر شما در این خبرنامه عضو باشید، دائما اخباری درباره آپدیت های مختلف این شرکت دریافت خواهید کرد. آن وقت به سادگی فرصت تعامل با مخاطب هدف و تولید محتوای سئو شده را پیدا می کنید. البته در این میان باید به یک نکته جانبی دیگر نیز بها دهید. منظور ما تولید محتوایی باکیفیت است. خب وقتی محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد، الگوریتم گوگل دیگر نمی تواند به این سادگی ها شما را مورد بی توجهی قرار دهد. آن وقت است که می توانید به سادگی هرچه تمام تر رتبه های بالا در سئو گوگل پیدا کنید. خب کاربران هم همیشه دنبال محتوای باکیفیت هستند. همین امر دست و بال گوگل برای کنار گذاشتن شما را حسابی می بندد. پس منتظر چه هستید؟ کمی هم که شده محتوای تان را جذاب تر و مطابق با سلیقه یا نیاز مخاطب تان طراحی کنید. این خودش یک تکنیک مهم در دنیای سئو محسوب می شود!

چالش سوم: سرعت پایین صفحات سایت

سرعت پایین صفحات سایت

چه کسی در سال 2024 حوصله انتظار برای بارگذاری صفحات سایت ها را دارد. این روزها اگر سرعت بارگذاری صفحات یک سایت بیشتر از یک یا دو ثانیه باشد، کاربران به راحتی دور آن را خط می کشند. امروزه برخی از کارآفرینان برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هم که شده، دنبال استفاده از سایت هایی با سرعت بالا هستند. البته مشکل از آنجایی شروع می شود که سایت شما قدیمی باشد یا به مرور زمان سرعتش حسابی پایین بیاید. اگر در این شرایط واکنش سریعی از خودتان نشان ندهید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

کافی است خودتان را جای کاربرانی قرار دهید که مشغول وبگردی هستند. بی شک مواجهه با سایتی که کلی باگ و از همه مهمتر سرعت ماقبل تاریخ دارد، به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. پس اگر فکر کرده اید با بهانه های مختلف می توانید از زیر بار این فاجعه قسر در بروید، سخت در اشتباهید. 

توصیه ما در این بخش اول از همه مربوط به کاهش هجم تصاویر یا به طور کلی فایل های اصلی در سایت است. مثلا اگر شما برای محتوای تان در سایت 5 تا عکس در نظر گرفته اید، لازم نیست هر کدام را با حجم 10 مگابایت بارگذاری کنید. در عوض می توانید حجم آنها را به 50 تا 70 کیلوبایت کاهش دهید. شاید فکر کنید این ریسک بسیار بزرگی است و روی کیفیت نهایی اثر می گذارد. خب در این صورت باید به شما یادآوری کنیم که تصاویر شما قرار نیست در موزه لوور نمایش داده شود و در دنیای اینترنت عکس های خیلی باکیفیت کاربرد زیادی ندارد. 

وقتی حجم عکس های شما به طور محسوسی کاهش پیدا می کند، سرعت بارگذاری هم بیشتر خواهد شد. خب این یک معادله بی نهایت ساده است. هرچه اجزای صفحه سایت سبک تر باشد، سرعت بارگذاری هم بیشتر می شود. پس سعی کنید همیشه این نکته کلیدی را رعایت کنید. 

اینطوری به طور مداوم فرصت هایی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. دست کم در این سناریو کاربران به محتوای تان فرصتی برای خودنمایی داده و قبل از بالا آمدن صفحه سراغ سایت های دیگر نمی روند. 

یکی از نکاتی که باید در زمینه سرعت سایت مد نظر داشته باشید، فعال کردن کش (Cash) سایت است. این امر به کاربران اجازه می دهد برخی از المان های سایت شما را در مرورگر به طور خودکار ذخیره کرده و در مراجعه های بعدی دیگر لازم نباشد همه المان ها را از نو بارگذاری کنند. این اتفاقی است که خیلی وقت ها برای کارآفرینان ضرورت حیاتی دارد. 

مطلب مرتبط: سئو در سال 2024 چه تغییراتی خواهد داشت؟

شاید شما به اندازه کافی با فرآیند کش آشنایی نداشته باشید. خب در این صورت از طراح سایت تان باید کمک بگیرید. یادتان نرود، شما بدون کمک طراح سایت تان همیشه یک جای کارتان ایراد خواهد داشت. پس سعی کنید با کسانی همکاری کنید که دائما در دسترس باشند. وگرنه دست تان در پوست گردو خواهد ماند. 

چالش چهام: رتبه محلی محتوا

رتبه محلی محتوا

بازاریاب ها معمولا برای مخاطب جهانی دست به تولید محتوا می زنند. این در حالی است که اغلب اوقات مخاطب هدف یک تیم بازاریابی در بازارهای محلی حضور دارند. مثلا ساکنان حاشیه شهر پاریش را در نظر بگیرید؛ این دسته از افراد سلیقه خاص خودشان را دارند که اتفاقا از سلیقه کاربران در شهرهای بزرگ متفاوت است. بنابراین اگر شما توجهی به این نکته کلیدی نداشته باشید، خیلی زود کاربران اسم تان را هم فراموش خواهند کرد. 

رتبه محلی سئو به این نکته اشاره دارد که شما در صفحه نتایج جست وجو در یک شهر یا روستا چه رتبه ای را کسب می کنید. خب گوگل که نتایج را برای همه مردم دنیا به یک شکل نشان نمی دهد. به همین دلیل بحث سئو محلی یکی از مهمترین نکات در دنیای امروز محسوب می شود. به طوری که شما باید همیشه خودتان را برای اثرگذاری بر روی این دسته از افراد آماده نگه دارید. 

یکی از نکات کلیدی برای غلبه بر چالش مورد بحث در این بخش مربوط به استفاده از بازخورد کاربران است. خب وقتی شما از بازخورد مخاطب تان به خوبی استفاده کنید، شانس بیشتری برای تعامل با آنها دم دست تان خواهد بود. این نکته درباره نکات مورد بحث پیرامون مخاطب محلی اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه این دسته از کاربران معمولا سلیقه خاص شان را به این سادگی در اختیار بازاریاب ها قرار نمی دهند. پس اگر آنقدر خوش شانس هستید که چنین بازخوردهایی دم دست تان است، بد نیست از همین حالا تولید محتوا به شیوه ای متفاوت را شروع کنید. وگرنه کارتان همیشه لنگ خواهد ماند. 

اگر کسب و کار شما در زمینه دریافت بازخورد مخاطب هنوز در ابتدای راه است، باید فورا اوضاع تان را تغییر دهید. خب شما که فرصت نامحدود ندارید. در عوض باید خودتان را با شرایط تازه هماهنگ کرده و به مخاطب تان نشان دهید تلاش بی وقفه ای برای جلب نظرش صورت می دهید. 

اگر ایده بالا را کمی گسترده تر کنیم، به استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC) خواهیم رسید. این نکته بر گردآوری محتوایی که کاربران برای برند شما تولید می کنند، اشاره دارد. بی شک بازاریاب ها نمی توانند از تک تک این محتوا به سود خود استفاده کنند، اما اگر کمی دقت به خرج دهید، برخی از آنها ارزش تبدیل شدن به یک پست در سایت تان را دارد. 

کار شما در این بخش تا حد زیادی ساده است، فقط باید از محتوای تولیدی کاربران که حداقل کیفیت و جذابیت را دارد، استفاده کنید. نهایتا باید کمی آن را ادیت کرده و در سایت تان بارگذاری کنید. البته یادتان نرود از تولیدکننده محتوا هم اسمی بیاورید. وگرنه اصلا بعید نیست از نظر حقوقی با چالش رو به رو شوید. 

چالش پنجم: لینک نشدن صفحات

لینک نشدن صفحات

آیا تا حالا برای تان پیش آمده در صفحه یک سایت ارجاعی به صفحات دیگر به چشم تان بخورد؟ معمولا بازاریاب ها این کار را برای نمایش اعتبار محتوای شان انجام می دهند. تا اینجا همه چیز عالی پیش می رود، اما اگر یک وقت مخاطب تان روی لینک مورد نظر کلیک کند و با ارور 404 رو به رو شود، همه چیز بر باد خواهد رفت. شما را نمی دانم، ولی من که اینطور وقت ها فکر می کنم سایت مورد نظر سرم را کلاه گذاشته است. 

ماجرا از این قرار است که خیلی وقت ها کدهای اشتباه یا حتی یک ارور ساده در سایت موجب اختلال کلی در روند لینک شدن صفحات می گردد. اگر شما هم بارها و بارها با این مشکل رو به رو شده اید، حالا دیگر زمان پایان دادن به آن فرا رسیده است. 

مهمترین نکته ای که شما در این رابطه باید مد نظر داشته باشید، آپدیت مداوم سایت تان است. به علاوه، شما باید سایت تان را با گوگل لینک کنید تا فرآیند نمایش صفحات و ارجاعات مختلف دقیق تر پیش برود. اگر تا حالا به این نکته کلیدی فکر نکرده اید، نباید حتی یک دقیقه را هم از دست بدهید؛ چراکه هر دقیقه در این میان برای شما بی نهایت گران تمام خواهد شد. 

نکته دیگری که بد نیست در این بین به آن توجه کنید، آپدیت مداوم صفحات سایت است. خب در این فرآیند خیلی از ایرادات صفحات سایت پیدا می شود. چه بسا شما در لینک کردن صفحات اشتباه تایپی ریزی داشته باشید. آن وقت باید خیلی زود با آپدیت صفحه این ایراد اساسی را رفع کنید. وگرنه هیچ شانسی برای اثرگذاری درست و حسابی بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

سخن پایانی

غلبه بر برخی از مهمترین چالش های سئو در دنیای کسب و کار

تولید محتوای جذاب برای مخاطب فقط یک روی سکه است. اینکه محتوای شما اصول سئو را هم رعایت کنید، چالش بزرگی است که کمتر کسی از عهده آن برمی آید. ما در این مقاله سعی کردیم به شما راه و رسم غلبه بر برخی از مهمترین چالش های سئو در دنیای کسب و کار را نشان دهیم. 

مطلب مرتبط: هوش مصنوعی چطور مدیریت سئو را راحت می کند؟

شما الان نه تنها با برخی از مهمترین چالش های دنیای سئو آشنا شده اید، بلکه یک سر و گردن هم از رقبای تان جلو افتاده اید. از اینجا به بعد کافی است کمی با دقت به چالش های دور و برتان نگاه کنید. ما در هر بخش سعی کردیم بیشتر از یک راهکار به شما یاد دهیم. بد نیست شما هم برای رفع چالش های سئو از تمام راهکارها سود ببرید. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نمی رود. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.semrush.com

https://ahrefs.com/blog/seo-issues/

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8SjGLXfB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه