پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا شما فکر می کنید بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی فقط مخصوص برندهایی مثل نایک یا مک دونالد است؟ معمولا وقتی درباره بازاریاب یا تبلیغات بحث می شود، کسی انتظار مشاهده یک کلینیک درمانی یا موسسه مشاوره ای در بین برندهای برتر را ندارند. انگار که چنین کسب و کارهایی باید یک گوشه نشسته و فقط منتظر معجزه ای از سوی مشتریان باشند. دقیقا مثل دانشجویی که برای پیدا کردن شغل مناسب حتی یک رزومه هم برای کارفرماها ارسال نمی کند!

از آنجایی که در این دوره و زمانه کلی موسسه تخصصی در حوزه بهداشت فعالیت دارد، اگر شما بهترین دوره های پزشکی دنیا را هم سپری کرده باشید، بدون کمی بازاریابی و تبلیغات کارتان نخواهد گرفت. آن وقت خیلی زود باید شروع به کار در حوزه ای کاملا غیرتخصصی کنید. ماجرا حسابی تیره و تار شد، نه؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم فعالیت در شبکه های اجتماعی مخصوص هیچ کسب و کاری نیست. در عوض همه می توانند با تولید محتوا در این حوزه دستی به سر و گوش برندشان بکشند. چنین نکته ای حتی درباره استارت آپ های حوزه بهداشت و سلامت هم مصداق دارد. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به رابطه معماگونه میان شبکه های اجتماعی و توسعه کسب و کارهای حوزه بهداشت داشته باشیم. 

مزایای حضور در شبکه های اجتماعی برای استارت آپ های حوزه بهداشت

مزایای حضور در شبکه های اجتماعی برای استارت آپ های حوزه بهداشت

شبکه های اجتماعی در طول یک دهه اخیر روز به روز اهمیت بیشتری در متن زندگی افراد پیدا کرده اند. به طوری که این روزها تقریبا هر خبری که در زندگی آدم ها جریان داشته باشد، به خوبی در اکانت توئیتر یا اینستاگرام شان به چشم می خورد. کار حتی تا جایی بالا گرفته که الگوریتم شبکه های اجتماعی به راحتی سلیقه و رفتار کاربران را پیش بینی می کنند. با این حساب استارت آپ های حوزه بهداشت هم می توانند مثل بقیه برندها از مزایای پلتفرم های آنلاین سود ببرند. سوال اصلی در این میان مزایای ویژه ای است که استارت آپ های حوزه بهداشت به آنها دسترسی دارند. ما در این بخش مهمترین مزایای مورد بحث را زیر ذره بین خواهیم برد. این شما و این هم مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای حوزه بهداشت. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای کارآفرینان مستقل در زمینه توسعه کسب و کار

افزایش آگاهی عمومی

افزایش آگاهی عمومی

مردم چقدر درباره انواع بیماری ها یا اختلالات روانی اطلاعات دارند؟ بی شک کسانی که در دانشگاه رشته های پزشکی یا روانشناسی خوانده اند، کمابیش اطلاعاتی دقیق در این رابطه خواهند داشت. با این حال تکلیف بقیه مردم نگفته روشن است. به همین خاطر فعالیت استارت آپ های حوزه بهداشت و درمان در شبکه های اجتماعی ضروری به نظر می رسد. هرچه باشد مردم بیشتر عمرشان را در پلتفرم های آنلاین سپری می کنند. پس بد نیست بین کلی اخبار و محتوای به درد نخور با برخی فکت های علمی در حوزه بهداشت هم آشنا شوند. 

خوشبختانه این روزها اغلب شبکه های اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا که کمی طرفدار داشته باشند، سهمی از درآمد تبلیغاتی را پرداخت می کنند. این خبر خوش برای کسانی که همیشه دغدغه درآمدزایی دارند، بی نهایت جذاب خواهد بود؛ چراکه حالا می توانید بدون دغدغه نسبت به این حوزه کارتان را ادامه داده و مطمئن باشید منبع درآمدی برای تان وجود دارد. به علاوه، خیلی از موسسات دولتی یا حتی برندهای بزرگ به استارت آپ های حوزه بهداشت کمک های مالی شگفت انگیزی می کنند. هرچه باشد یک جامعه سالم برای همه مهم است، به ویژه برندها. چراکه مشتریان سالم پتانسیل خرید بیشتری دارند، مگر نه؟

اصلاح باورهای غلط

اصلاح باورهای غلط

اگر همین حالا درباره روش های درمان زانو درد از آدم های مختلف سوال کنید، کلی روش متفاوت گیرتان می آید. نکته جالب اینکه اغلب این روش ها از نظر علمی نادرست و حتی مضر است. به طوری که شما با امتحان کردن برخی از آنها سلامت تان را برای طولانی مدت از دست خواهید داد. فکر می کنم حالا دیگر دلیل خیلی از دردهای مضمنی که سال ها مهمان آدم هاست را فهمیده باشید!

یکی از مزایای حضور استارت آپ های حوزه بهداشت در شبکه های اجتماعی امکان اصلاح باورهای غلط در بین مردم است. احتمالا شما هم دوستانی را سراغ دارید که هیچ وقت از باورهای اشتباه شان دست نمی کشند. خب در این صورت یک توضیح علمی و دقیق درباره ریشه برخی از بیماری ها کلی از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد. 

قبول دارم اصلاح باورهای غلط پزشکی در حیطه وظایف افراد متخصص (همان دکترها) است اما راستش را بخواهید آنها هم توانایی محدودی دارند. فقط در شبکه های اجتماعی است که آدم به دامنه وسیعی از کاربران دسترسی داشته و حرف هایش پوشش جهانی پیدا می کند. پس چه بهتر که اطلاع رسانی گسترده و اصلاح باورهای غلط را با ساده ترین روش دنبال کنیم. 

پروموت کردن مراکز بهداشت

پروموت کردن مراکز بهداشت

خیلی از مردم درباره مراکز بهداشت در شهر یا محل سکونت شان هیچ اطلاعی ندارند. بنابراین حضور چنین مراکزی در شبکه های اجتماعی می تواند موجب مراجعه بیشتر مردم و افزایش سطح عمومی سلامت شود. بی شک این هدف آن قدر مهم هست که توجیه مالی و اقتصادی هم داشته باشد. این روزها خیلی از برندهای بزرگ دنیا مثل کوکاکولا یا برگرکینگ تعهدات سفت و سختی برای توسعه سطح سلامت عمومی دارند. نمود ملموس این نوع تعهدات نیز در همکاری میان این برندها با استارت آپ های حوزه سلامت به چشم می خورد. پس شما می توانید مطمئن باشید حضورتان در این حوزه از نظر مالی با جذب اسپانسرهای مشهور تامین خواهد شد. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار بر مدار خلاقیت و نوآوری

کاربران در شبکه های اجتماعی معمولا استقبال بی نهایت خوبی از محتوای مربوط به حوزه سلامت دارند. البته به شرط اینکه محتوای شما دقیق و قابل اتکا باشد. فکر می کنم همه ما انواع صفحات و محتوای تقلبی درباره درمان انواع بیماری ها را سراغ داریم. پس نباید بی اعتمادی کاربران را بیشتر از این افزایش دهیم. در عوض پروموت کردن افراد و موسسات تخصصی گام مهمی در راستای افزایش سطح عمومی سلامت خواهد بود. 

افزایش دسترسی به موسسات بهداشتی

افزایش دسترسی به موسسات بهداشتی

سطح دسترسی به موسسات بهداشت و درمان یکی از شاخص های مهم توسعه محسوب می شود. متاسفانه در خیلی از کشورها این شاخص در سطح بی نهایت پایینی قرار دارد. به طوری که بخش قابل ملاحظه ای از مردم یا به موسسات بهداشتی دسترسی ندارند یا اینکه شیوه دسترسی به آنها را بلد نیستند. بی شک در چنین شرایطی فعالیت در شبکه های اجتماعی یک شبه همه مشکلات را حل نمی کند، اما گامی مهم در راستای بهبود اوضاع خواهد بود. به طوری که شما می توانید با اطمینان خاطر دست به تولید محتوا در این حوزه زده و مطمئن باشید دسترسی مردم به مراکز بهداشتی بهتر خواهد شد. 

آشنایی با خدمات بهداشت آنلاین

آشنایی با خدمات بهداشت آنلاین

زمانی که همه مردم برای درمان بیماری ها یا دریافت مشاوره های پزشکی باید در صف های طولانی معطل می شدند، دیگر به پایان رسیده است. در دنیایی که همه چیز دیجیتالی شده و مردم هم در این دنیا جا خوش کرده اند، دیگر نیازی به صبر و تحمل بالا نیست. در عوض شما می توانید تنها با چند کلیک ساده یک نوبت ویزیت آنلاین دریافت کنید. بعد هم سر ساعت به اینترنت متصل شده و یک جلسه آنلاین با پزشک مورد اعتمادتان داشته باشید. 

فرآیند بالا به لطف افزایش چشمگیر سرعت اینترنت و محبوبیت رو به رشد استارت آپ های دیجیتال روی داده است. البته هنوز هم بخش زیادی از مردم نسبت به خدمات بهداشت آنلاین بی اطلاع هستند. به طوری که وقتی با برخی از آدم ها درباره این حوزه حرف می زنیم، فکر می کنند شوخی مان گرفته است. خب فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند تا حدی این مشکل را حل کند. چراکه شما با فعالیت درست در شبکه های اجتماعی فرصت معرفی خدمات بهداشت آنلاین را خواهید داشت. 

بی شک موسساتی که سال هاست در زمینه خدمات آنلاین فعالیت دارند، بیشترین سود را از حضور در شبکه های اجتماعی خواهند برد. با این حال اگر شما هم پزشکی تازه کار هستید، بد نیست این حوزه را امتحان کنید. هرچه باشد این روزها شبکه های اجتماعی در دسترس همه مردم دنیا قرار دارد. پس هیچ عذر و بهانه ای برای امروز و فردا کردن درباره تولید محتوای مرتبط با حوزه پزشکی در شبکه های اجتماعی ندارید. 

توسعه کسب و کارهای عرصه بهداشت در شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کارهای عرصه بهداشت در شبکه های اجتماعی

حالا که مزایای حضور استارت آپ های عرصه بهداشت در شبکه های اجتماعی را به اتفاق هم مرور کردیم، باید نیم نگاهی هم به شیوه فعالیت این نوع کسب و کارها در شبکه های اجتماعی داشته باشیم. خب انتظار ندارید که با حضوری بی مقدمه همه کاربران از شما و استارت آپ‎تان استقبال کنند؟ 

ما در این بخش چند توصیه تخصصی برای توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی را زیر ذره بین خواهیم برد. بی شک مخاطب اصلی این توصیه ها دست اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت هستند اما به طور عمومی بقیه کسب و کارها نیز می توانند از آنها استفاده کنند. پس با ما همراه باشید تا آخرین بخش از مقاله مان را هم پشت سر بگذاریم. 

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

تولید محتوای معتبر: مهمترین الگوی توسعه در حوزه سلامت

تولید محتوای معتبر

مردم چرا در شبکه های اجتماعی حضور دارند؟ شاید فکر کنید همه مردم دنبال محتوایی سرگرم کننده یا هیجان انگیز هستند. خب در این صورت تا حدودی حق با شماست. هرچه باشد آدم بعد از یک روز خسته کننده در محل کار یا دانشگاه نیاز به کمی تفریح دارد، مگر نه؟ البته بخش دیگری از کاربران در پلتفرم های آنلاین دنبال محتوای آموزشی هستند. 

کارمند بانکی را در نظر بگیرید که بعد از یک روز سخت همراه با اضافه کاری اجباری هیچ ایده ای برای یک شام درست و حسابی ندارد. در این صورت یک کانال آموزش آشپزی در یوتیوب حسابی او را سرحال می آورد؛ به ویژه اگر آموزش های آشپزی بی نهایت ساده ای هم داشته باشد. چنین ماجرایی درباره نکات بهداشتی هم مصداق دارد. مثلا یک بریدگی ساده در انگشت دست را در نظر بگیرید؛ خیلی از مردم درباره شیوه درست ضدعفونی کردن زخم های سطحی اطلاعات دقیقی ندارند. به همین خاطر هم ماجراهای بی نهایت عجیبی درباره این حوزه تجربه خواهند کرد. به طوری که همین زخم ساده گاهی تا هفته ها روی اعصاب شان راه می رود. خب در این صورت یک کانال یوتیوب که اطلاعات دقیق و مختصر پزشکی ارائه کند، حسابی به درد آدم می خورد. 

یادتان باشد، شما برای تولید محتوا در حوزه سلامت و بهداشت باید عملکردی کاملا معتبر داشته باشید. اگر خودتان تحصیلاتی در این حوزه دارید، حرف تان معتبر خواهد بود. وگرنه باید سراغ پزشک های متخصص را بگیرید. هرچه باشد اینجا پای سلامتی مردم وسط است و ماجرا اصلا شوخی بردار نیست. به علاوه، اگر ثابت شود شما تخصص لازم برای اظهارنظر در حوزه پزشکی را ندارید، چه بسا با پیگیر قانونی رو به رو شوید. 

رعایت قوانین بهداشتی: جایی برای خطا نیست!

رعایت قوانین بهداشتی

خیلی از استارت آپ ها حتی بدون اینکه درباره خطرهای ناشی از فعالیت غیرقانونی در شبکه های اجتماعی اطلاع داشته باشند، کارشان را شروع می کنند. اشتباه نکنید، منظور ما از فعالیت غیرقانونی چیزی شبیه سناریو سریال بریکینگ بد نیست. در عوض حوزه هایی مثل درمان را مدنظر داریم که نیاز به کسب مجوزهای قانونی دارد. 

برخلاف آنچه خیلی از مردم فکر می کنند، شما لازم نیست حتما یک دکتر فوق تخصص باشید تا در حوزه بهداشت و سلامت استارت آپی برای خودتان راه اندازی کنید. در عوض همین که مجوزهای لازم را کسب کرده و مطمئن شوید برخلاف سیاست های نهادهای ناظر در زمینه سلامت کاری انجام نمی دهید، کافی خواهد بود. 

باور کنید یا نه، خیلی از استارت آپ های حوزه سلامت به خاطر بی توجه به کسب مجوزهای لازم قبل از اینکه گرد و خاکی در بازار به پا کنند، با مشکلات حقوقی رو به رو می شوند. آن وقت دیگر هیچ راه برگشتی برای آنها باقی نمی ماند. اگر از ما می شنوید، بهتر است قبل از اینکه کارتان در این حوزه را شروع کنید،  نیم نگاهی به روندهای قانونی و کسب مجوز داشته باشید. اینطوری دیگر خیال تان از بابت ادامه کار در این حوزه راحت خواهد بود. 

اثبات ادعاها با فکت های معتبر: نیاز هر استارت آپ حوزه سلامت

اثبات ادعاها با فکت های معتبر

مردم خیلی از نکات را بدون اینکه درباره اش فکر کنند، قبول خواهند کرد. با این حال وقتی نوبت به دنیای پزشکی می رسد، همیشه نیاز به سند و مدرک احساس می شود. راستش را بخواهید، ریشه چنین بی اعتمادی را باید در توصیه های غیرحرفه ای و شایعاتی که درباره درمان برخی از بیماری ها رواج یافته جست وجو کرد. به همین خاطر اگر دوست دارید سرنوشت خوبی در بازار خدمات بهداشتی داشته باشید، باید همیشه حرف تان را با سند و مدرک بیان کنید. وگرنه اوضاع تان حسابی بیخ پیدا خواهد کرد. 

این روزها چک کردن اعتبار ادعاها در حوزه های مختلف کار سختی نیست. خوشبختانه کلی بانک اطلاعاتی در سراسر دنیا وجود دارد که بدون هیچ هزینه اضافه ای اخبار و اطلاعات موردنیاز را تحویل شما می دهد. به علاوه، شما همیشه می توانید در سایت های معتبر بهداشتی سوالات تان را مطرح کرده و در عرض چند روز کاری جواب های دقیق دریافت کنید. البته اغلب مردم دنیا حوصله چنین کاری را ندارند. پس شما به عنوان مدیر یک استارت آپ در حوزه بهداشت و سلامت باید خودتان دست به کار شوید. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار در زمان های دشوار

اگر دوستانی دارید که در رشته های پزشکی تحصیل کرده اند، فرآیند فکت چک برای تان بی نهایت ساده خواهد شد. کافی است هر بار که ادعایی در شبکه های اجتماعی مطرح می کنید، درباره اش کمی با دوستان متخصص تان گپ بزنید. آن وقت نه تنها اخباری کاملا درست را مخابره خواهید کرد، بلکه به مرور زمان اعتماد دیگران به شما نیز افزایش چشمگیری پیدا می کند. 

مداخله در بحث های مرتبط: بهترین الگوی بازاریابی

مداخله در بحث های مرتبط

وقتی برند اپل جدیدترین محصولش را روانه بازار می کند، معمولا کلی بحث مختلف درباره آن شکل می گیرد. به طوری که شبکه های اجتماعی به دو گروه طرفداران و مخالفان این محصول تبدیل می شود. قبول دارم چنین بحث های داغی بیشتر درباره محصولات تجاری به چشم می خورد، اما مسائل بهداشتی هم کم بحث برانگیز نیستند. درست به همین خاطر شما می توانید از این فرصت برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. 

ماموریت مهم شما در این بخش یافتن بحث های داغ در حوزه بهداشت و سلامت و مشارکت در آنهاست. قبول دارم این کار کمی سخت به نظر می رسد، اما شما نباید ترسی از آن داشته باشید؛ چراکه به لطف ابزارهای تخصصی دیگر پیگیری بحث های مختلف کار سختی نیست. مثلا همین که یک هشتگ محبوب در حوزه پزشکی را پیدا کنید، می توانید وارد بحث های گسترده کاربران شوید. نکته جالب اینکه شما با اظهارنظرهای تخصصی و معتبر محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران پیدا خواهید کرد. خب مگر یک کسب و کار برای توسعه اش چه چیزی بیشتر از کسب شهرت روزافزون لازم دارد؟

افزایش سطح امنیت اکانت ها: پیش به سوی حفاظت از اطلاعات کاربران

افزایش سطح امنیت اکانت ها

کسب و کارهایی که در حوزه بهداشت فعالیت دارند، معمولا سوالات خصوصی یا پرونده های پزشکی افراد دم دست شان است. به همین خاطر شما باید مطمئن شوید این اطلاعات محرمانه جایی درز پیدا نمی کند. هرچه باشد مردم حوصله تعامل با برندی که هیچ تضمینی در قبال اطلاعات شان نمی دهد، ندارند. 

بی شک تصور اینکه گروهی از پزشکان متخصص توانایی تامین امنیت سایبری استارت آپ دیجیتالی شان را داشته باشند، خیلی غیرمنطقی است. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای همکاری با کارشناس های حوزه امنیت سایبری آماده کنید. وگرنه سرنوشت خوبی در انتظار برندتان نخواهد بود. 

حملات سایبری در کمین هر کسب و کاری است. بنابراین اگر فکر کرده اید فعالیت در حوزه بهداشت شما را از دام هکرها نجات می دهد، سخت در اشتباهید. بهتر است کارتان را به جای چنین امیدهای پوچی براساس واقعیت ها جلو ببرید. توصیه کلیدی ما در این بخش شروع همکاری با یک موسسه امنیت سایبری است. اینطوری دیگر لازم نیست دائما نگران امنیت اطلاعات مشتریان یا وضعیت اکانت تان در شبکه های اجتماعی باشید. 

جمع بندی

استارت آپ های حوزه بهداشت

فعالیت در حوزه بهداشت و سلامت برای هر کارآفرینی چالش برانگیز محسوب می شود. مردم معمولا انتظار مشاهده چنین کسب و کارهایی در بازار را ندارند. گاهی اوقات به همین خاطر خیلی از استارت آپ های حوزه بهداشت هنوز کارشان را شروع نکرده، از بازار محور می‎شوند. تلاش ما در این مقاله بررسی برخی از نکات کلیدی برای راه اندازی استارت آپ های حوزه بهداشت با کمک شبکه های اجتماعی بود. شما الان تقریبا هر نوع اطلاعاتی که بدان نیاز داشته باشید، در اختیار دارید. از اینجا به بعد همه چیز به توانایی تان برای استفاده از این نکات در عمل بستگی خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: راهکارهای پیش بینی زمان توسعه کسب و کار

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای مدیریت کسب و کارتان در حوزه سلامت کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در رابطه با محتوای مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما خواهیم بود. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://blog.hootsuite.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zgkbpgjl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه