تمام کسب و کارها دوره های رشد و توسعه اقتصادی را دوست دارند. دلیل این امر امکان فروش بیشتر و سهولت فعالیت در عرصه کسب و کار در بازه های موردنظر است. متاسفانه همیشه امکان فعالیت کسب و کارها در دوره های شکوفایی اقتصادی وجود ندارد. اغلب کشورها با دوره های رکود و سپس توسعه اقتصادی مواجه هستند بنابراین برای بقا در بازار کسب و کار باید نسبت به شیوه های توسعه برند در زمان های دشوار نیز مهارت کسب کرد. در ادامه برخی از نکات مهم در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
طراحی محصولات دیجیتال
امروزه اقتصاد جهانی تا حد زیادی در حوزه دیجیتال جریان دارد. این امر افزایش مهارت تخصصی برندها برای تولید ارزش، کالا و خدمات در این حوزه را افزایش می دهد. اگر کسب و کار شما در شرایط کنونی وضعیت دشواری دارد، فعالیت در عرصه دیجیتال کم هزینه ترین گزینه در دسترس خواهد بود. دلیل این امر عدم نیاز به سرمایه اولیه قابل توجه و امکان استفاده از شهرت قبلی برند است.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده
استارت آپ هایی نظیر آمازون با کمترین بودجه اولیه در فضای دیجیتال شروع به فعالیت کردند. این امر نقش مهمی در توسعه کسب و کارها به صورت پایدار داشته است. آمازون در طول بازه زمانی شیوع کرونا نه تنها ضرر نکرد، بلکه رشد قابل ملاحظه ای در زمینه فروش نیز تجربه کرده است. اگر شما مهارت بالایی برای سازگاری با محیط دیجیتال داشته باشید، بخش قابل ملاحظه ای از سودتان تضمین خواهد شد.
جلب اعتماد مشتریان
شیوع ویروس کرونا قدرت خرید اغلب مشتریان را به شدت کاهش داده است. نکته مهم در این میان رقابت برندها بر سر اندک مشتریان باقی مانده در بازار است. برندهای بزرگ با ایجاد اعتماد در میان مشتریان شان برای سال های طولانی به خوبی امکان ادامه فعالیت در این شرایط را داشتند. ضرر اصلی متوجه کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس بود، با این حساب فعالیت به عنوان یک برند بزرگ یا دست کم مورد اعتماد مشتریان همراه با مزیت های قابل ملاحظه ای خواهد بود.
ایجاد اعتماد در میان مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این بین عملکرد برندها در حوزه موردنظر است. برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از کلیشه های سنتی استفاده می کنند. اگر شما به دنبال جلب اعتماد مشتریان هستید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان اعمال کنید. فقط در این صورت شانسی برای موفقیت در عرصه بازاریابی و کسب و کار خواهید داشت.
خوشحال ساختن کارمندان
هر کسب و کاری بر روی دوش کارمندانش تحول پیدا می کند بنابراین شما باید همیشه به فکر توسعه کسب و کارتان با توجه به کارمندان باشید. اگر کارمندان یک شرکت خوشحال باشند، تمایل بیشتری برای همکاری با برند دارند. این نکته در مقیاسی وسیع به معنای توانایی مدیریت بهینه کارمندان و افزایش کیفیت کاری شان است.
امروزه بسیاری از برندها با مشکل کیفیت کاری پایین کارمندان مواجه هستند. اگر شما نیز چنین مشکلی دارید، باید همکاری نزدیک با کارمندان و آگاهی از نیازهای اساسی شان را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت مسیر بسیار دشواری برای جلب نظر آنها پیش رو خواهید داشت.
حفظ تمرکز و آرامش
حفظ تمرکز در حوزه کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از کسب و کارها در شرایط بحرانی تصمیم های عجولانه قابل توجهی را می گیرند. این امر موجب بروز شرایط دشوار برای آنها می شود بنابراین در صورت مواجهه با بحران ابتدا باید تمرکزتان را حفظ نمایید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای ادامه حضور در عرصه کسب و کار نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟
اغلب تصمیم های اشتباه کاری به صورت سریع و بدون مطالعه دقیق صورت می گیرد بنابراین شما برای پرهیز از شرایط موردنظر باید اعتماد به نفس و آرامش تان را حفظ نمایید. در غیر این صورت شرایط دشواری برای بازاریابی و توسعه کسب و کار پیش رو خواهد داشت.