جمعه, ۱۸ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Fri, 8 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

قدرت و تأثیر بازخورد منفی در کارمندان

6 سال پیش ( 1397/6/22 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش  

مطمئن هستم که اکثر شما این را شنیده اید که، بهترین آموزگار شما آخرین اشتباه شماست.

شکست خوردن روش بسیار مهمی برای یادگیری و پیشرفت است، اما اکثر مدیران از دادن بازخوردهای منفی هراس و اکثر کارمندان نیز از شنیدن آنها نفرت دارند.

گرچه ممکن است بسیار سخت باشد، اما تنها راهی که کارمندان شما می توانند در محیط شرکت آموزش ببینند و پیشرفت کنند، این است که بدانند چه حیطه هایی از کار نیازمند بهبود است. در واقع اهمیت بازخورد منفی در جهت رشد و پیشرفت، اصلی مهم و اساسی است. هر نوع بازخوردی می تواند مؤثر باشد و طبیعتاً از عدم وجود هرگونه بازخورد به طور کامل بهتر است. ارائه ندادن این بازخوردها به طور مداوم، به این معناست که احتمالاً تنها چهار نفر از 10 نفر کارمند شرکت همواره بازده مناسبی خواهند داشت.

مطلب مرتبط: چگونه باید بازخوردهای منفی را مدیریت کنیم

بنابراین چرا مدیران در ارائه بازخوردها در قدم اول، با سختی مواجه می شوند؟

علت اصلی مربوط به چگونگی اعلام این بازخوردهاست و عموماً به عنوان یک فرصت برای اصلاح جهت دار به کار گرفته نمی شود؛ در این شرایط افراد حالت تدافعی پیدا می کنند و در نتیجه از هرگونه پیشرفت باز می مانند.

همه به کمی برخورد سخت نیاز دارند و ارائه صحیح آن می تواند کارمندان را بیشتر به فعالیت وادارد. حال از کجا باید شروع کرد؟ یک منبع عالی، کتاب مدیر یک دقیقه ای (The One Minute Manager)، نوشته دکتر کن بلانچارد (Ken Blanchard) و اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) است. در این کتاب، قسمت بسیار مهمی راجع به انتقاد یک دقیقه ای وجود دارد که در آن نکاتی کلیدی در جهت ارائه موفق بازخورد منفی بیان می شود.

مراحلی که در این کتاب بیان شده اند، به این ترتیب هستند:

• ساعت ها و حتی روز ها برای ارائه انتقادها صبر نکنید و در اسرع وقت آنها را با کارمندان در میان بگذارید.

• در اشاره به اشتباهی که کارمندان مرتکب شده اند، مستقیم و رک باشید.

• فراموش نکنید که کارمندان باید بتوانند احساس خود را نسبت به اشتباهی که انجام داده اند، در میان بگذارند. کاملاً قابل قبول است که چندین دقیقه در سکوت سپری شود.

• بگذارید احساس شما را در این زمینه حس کنند. زمانی که انتقاد کردن به اتمام می رسد، کل ماجرا به پایان رسیده است. این مطلب را نباید دوباره به میان آورد.

ریسورسفول منیجر (Resourceful Manager) همچنین اطلاعات و آمارهایی را در قالب نمودار مشخص کرده است که به ارائه انتقادات منفی در جهت تشویق و بهبود عملکرد کارمندان کمک می کند.

مطلب مرتبط: راهکارهایی برای مدیریت بازخوردها / چرا از ارائه بازخورد های سازمانی می ترسیم

به تعدادی از این آمارهای جالب اشاره می کنیم:

• تعداد کارمندان فعال مدیرانی که به کارمندان خود بازخورد می دهند، 30درصد بیشتر است.

• 74درصد از کارمندان از بازخوردهایی که می شنوند متعجب نمی شوند.

• 57درصد از کارمندان از بازخوردهای منفی/سازنده استقبال می کنند.

• 90درصد کارمندان نسل هزاره خواهان بازخورد مکرر و صادقانه هستند.

منبع : impactbnd
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NgL6mUwz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه