این امر یک واقعیت است که مدیران باتجربه تفاوت فاحشی با تازه کارها دارند. علت اصلی این امر در کسب تجربه از اتفاقات متنوع است. به همین دلیل برای بهترین بودن، لازم است واکنش خود را نسبت به شکست ها تغییر دهید و چیزهایی را یاد بگیرید.
در ادامه به بررسی 6 اشتباه رایج مدیران تازه کار که نباید تکرار کنند، خواهیم پرداخت.
1- توجه بیش از حد به نظر دیگران
بدون شک هنگامی که در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرید، همه افراد دوست شما نخواهند بود. بسیاری از دلایل در این امر نظیر حسادت می تواند زمینه دشمن تراشی ها را فراهم آورد. با این حال در صورتی که بخواهید به این امر توجه بیش از حد نشان دهید، بدون شک بازنده میدان خواهید بود. با این حال این امر به معنای عدم توجه به اعمال خود نبوده و به این امر اشاره دارد که اصول درست شما نباید به خاطر نظر سایرین کنار گذاشته شود. توجه داشته باشید که شما مسئول مسیری هستید که پیش روی خود ایجاد کرده اید و در این راه نباید دیگران نقش محوری را برای شما ایفا کنند.
همچنین ضروری است تا فهرستی از افراد تاثیر گذار زندگی خود را تهیه کرده و تنها نظرات آنها را به خوبی مورد توجه خود قرار دهید. در آخر توجه داشته باشید که این امر بسیار طبیعی است که از نظر برخی از افراد حتی نفرت انگیز تصور شوید، با این حال این امر در صورتی که به درستی راه خود اطمینان داشته باشید و نظر موافق افراد مهم زندگی و محل کار را با خود در اخیتار داشته باشید، از هیچ گونه اهمیتی برخوردار نخواهد بود.
2- تصمیمات احساسی
اگرچه احساسات در هر فردی وجود دارد و لازم است تا در تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار گیرد، با این حال این امر در صورتی که تنها منبع تصمیم گیری شما باشید، مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. در همین راستا توصیه می شود تا همواره در مواجهه با مسائل مختلف، زمان کافی را به تصمیم گیری های خود اختصاص دهید. تحت این شرایط قادر خواهید بود تا با مشکلات به مراتب کمتری به کار خود ادامه دهید. این امر خصوصا در رابطه با مدیران جوان بسیار متداول است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مطلب مرتبط: 5 راهکار برای تبدیل اشتباهات به درس های ارزشمند زندگی
3- عدم صداقت کافی
تا هنگامی که با خودتان صادق نباشید، قادر به تغییر اوضاع نخواهید بود. با این حال بسیاری از افراد در این رابطه ضعیف عمل کرده و همین امر باعث می شود تا نتوانند به آن صورتی که باید قدرتمند ظاهر شوند. توجه داشته باشید که تصور شما باید به نزدیک ترین حالت با واقعیت پیش رو شبیه باشد تا امکان بررسی درست اوضاع را داشته باشید. با این حال این امر به معنای عدم ایجاد اهداف بزرگ نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که نباید به خود دروغ بگویید. با نگاهی به زندگی افراد موفق به این نکته پی خواهید برد که آنها هموراه صداقت کامل را با خود داشته و به همین خاطر از انجام کارهایی که خارج از محدوده توانایی های آنها است، خودداری می کنند.
4- عادت به دروغ گفتن
افراد معمولا در شرایطی که حقیقت را به ضرر خود می دانند، اقدام به کتمان آن می نمایند. این امر در برخی موارد باعث خلاص شدن شما از مشکلات پیش رو خواهد شد با این حال نباید اجازه دهید که این امر به عادت رفتاری شما تبدیل شود. درواقع شما تحت این شرایط نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی برای مشخص نشدن دروغ خود هستید که این امر استرس زیادی را منتقل خواهد کرد.
همچنین زمان در اختیار شما نیز برای کاری بیهوده و غیرضروری هدر خواهد رفت. به هیمن خاطر بسیار مهم است تا از ابتدای کار خود طبق یکسری اصول اخلاقی عمل کرده و از آن محدوده خارج نشوید. اگرچه افراد موفق نیز دروغ هایی را می گویند با این حال در این رابطه به میزان آن نیز توجه دارند و مانع از خدشه دارد شدن شخصیت خود می شوند.
5- عدم تغییر دیدگاه ها
بدون شک هر فردی با جوانی خود تفاوت های بسیاری خواهد داشت. درواقع این تغییرات تنها در رابطه با ویژگی های فیزیکی نبوده و ذهن نیز رشد بسیاری را تجربه خواهد کرد. با این حال این امر در برخی از افراد به شکلی کاملا سودمند و برای باقی افراد به شکلی ناقص صورت می گیرد. ریشه بروز این مشکل را باید در عدم تمایل افراد به تغییر دیدگاه های خود دانست. درواقع افرادی که عقاید خود را در بالاترین جایگاه بدانند، هرگز تغییراتی را در جهت بهتر شدن تجربه نخواهند کرد.
به همین خاطر لازم است تا همواره با آغوشی باز از اعمال تغییرات در خود استقبال کنید. با این حال این امر باید تنها در مواردی باشد که برای شما سودمند خواهد بود، در غیر این صورت ممکن است حتی نتیجه عکس به همراه داشته باشد.
6- عدم درخواست کمک
هیچ انسانی را نمی توانید بیاید که نیازی به کمک و یاری دیگران نداشته باشد. این امر هیچ گونه ارتباطی به جایگاه افراد در شرکت نخواهد داشت. با این حال برخی از افراد خصوصا مدیران تازه کار این اقدام را نوعی ضعف تلقی کرده و همین امر باعث می شود تا خودشان و در نهایت شرکت با رشد کندی مواجه شوند. در این رابطه توجه داشته باشید که شما با سایر افراد شرکت به عنوان یک تیم در حال فعالیت هستید که الزام آن وجود ارتباط دو طرفه است. به همین خاطر تنها روی اقداماتی که به پیشرفت شما کمک می کند توجه داشته باشید.