کاربران آمریکایی به علت مشکل هنگ کردن گوشی های آیفون، ناخوداگاه به طور متوسط ۲۰ بار در روز با شماره تماس های اضطراری تماس می گیرند.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت گاردین، شرکت های مخابراتی و مراکز خدماتی و نیروهای امدادی همچون پلیس و اورژانس در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا اعلام کرده اند که ۲۰ بار در روز تماس هایی را ثبت و ضبط کرده اند که با گوش دادن به صدای آن سوی خط متوجه شده اند کاربران گوشی های آیفون به علت مشکل و هنگ کردن گوشی هایشان به طور ناخوداگاه با شماره تماس های اضطراری (emergency calls) که به صورت پیش فرض برروی صفحه قفل گوشی های همراه وجود دارد، تماس گرفته اند. به گونه ای خودشان از این تماس آگاه نبوده و در حال صحبت درباره مشکل هنگ کردن گوشی آیفون خود بوده اند.
این مراکز امدادی همچنین عنوان کرده اند که این قبیل تماس ها از ماه اکتبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است، به گونه ای که روزانه ۲۰ تماس این چنینی با آنها گرفته شده است.
به نظر می رسد وقتی که گوشی های آیفون با مشکل هنگ کردن مواجه می شوند، کاربران به منظور دسترسی هرچه سریع تر به اطلاعات مورد نظر در گوشی و برگرداندن آن به حالت طبیعی عجله از خود نشان داده اند و همین امر موجب شده که با لمس و حرکت سریع انگشتان خود برروی صفحه نمایش و صفحه قفل (Lock screen) گوشی آیفون، به طور ناخود آگاه گزینه تماس با شماره های اضطراری ۹۱۱ در آمریکا را لمس کرده اند و با این کار موجب ایجاد مزاحمت های ناخواسته برای مراکز امدادی شده اند.
این تماس ها که به بیش از ۱۶۰۰ مورد تاکنون رسیده است اما اپل هنوز علت دقیق این موضوع را به طور رسمی اعلام نکرده و تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این امر از خود نشان نداده است.
به گفته کارشناسان، از آنجایی که هر یک مورد تماس مزاحم و بی مورد برای مراکز امدادی، بسیار آسیب زننده و مشکل ساز است، از شرکت اپل انتظار می رود که علاوه بر تشریح علت دقیق این واقعه، هرچه سریع تر مشکل مربوطه را بررسی و حل کند تا کاربران به طور ناخودآگاه و ناخواسته با مراکز پلیس و اورژانس و غیره تماس نگیرند و بدین ترتیب مزاحمت های موجود برای آن ها به طور کامل از بین برود.