گروه ترجمه فرصت امروز: صاحبان کسب و کار کوچک باید در مورد کمپین تبلیغاتی خود واقع گرا باشند، البته معمولا به دنبال راه حل های مؤثر و کم هزینه می گردند، اما معمولا هم می توانید فقط یک یا دو راه حل داشته باشید؛ بعید به نظر می رسد که یک کانال مؤثر و در عین حال ارزان برای تبلیغات تان بیابید. به همین دلیل است که شما باید برای تبلیغات بودجه بندی کنید، نه فقط با پولی که برای آن کنار گذاشته اید. با اختصاص مبلغ مناسب به کانال های مناسب و براساس اطلاعاتی که در طول راه جمع آوری می کنید، می توانید به نتایج دلخواهی برسید یا حداقل نتایج خود را بهبود ببخشید. از آنجا که هزینه های ماهانه شما اصولی خواهد بود، بهتر است بتوانید اثربخشی کلی را نیز اندازه گیری کنید.
با توجه به نیازتان برای بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی خود، در اینجا بهترین راهکارهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک را ارائه کرده ایم.
1- مخاطبان خود را هدف قرار دهید
با عرض پوزش، اما محصول یا خدمات خاصی که شما ارائه می دهید، با نیازهای هر کسی که در حال حاضر روی زمین قدم می زند، مطابقت ندارد. بسیاری از شرکت های کوچک کمپین های هدفمند را اجرا نمی کنند، باوجود این واقعیت که هدف قرار دادن یکی از مزایای اصلی تبلیغات آنلاین است.
در واقع، باید قادر به ایجاد پروفایل دقیق مشتری هدف براساس اطلاعات جمع آوری شده خود باشید. با استفاده از این اطلاعات در دست و آنچه در مورد مشتریان کنونی خود می دانید، می توانید با کمپین های خود برای جلب مشتریان بیشتر، آمارهای جمعیتی و روان شناسی مشابه را هدف قرار دهید.
اگر شما آنلاین یا آفلاین تبلیغات می کنید، مطمئن شوید که رونوشت و تصورات تان نوع مشتریانی را که می خواهید با آنها کار کنید، بازتاب دهد. این کلیدی برای خوب هدف قرار دادن است.
2- تبلیغات خود را اندازه گیری و پیگیری کنید
بسیاری از شرکت های کوچک هیچ نظری ندارند که تبلیغات شان در واقع کار می کند یا نه، این به سادگی انجام نخواهد شد.
پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین مانند Google AdWords و فیس بوک شما را با آمار گسترده ای در ارتباط با تبلیغات تان درگیر می کند و به شما کمک خواهد کرد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. این بدان معنا نیست که شما نیازی به تست و آزمایش نخواهید داشت، چون ممکن است ایجاد یک آگهی که به گوش مشتریان مورد نظرتان می رسد، زمان ببرد، بلکه به این معنی است که می توانید تصمیمات سریع تری در مورد قدم بعدی خود بگیرید.
اگر شما به صورت آفلاین تبلیغ می کنید و باید یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن خاصی تنظیم کنید تا فهم واضح تری از نحوه پیدا کردن شما و کارهای تان پیدا شود، پس تلاش برای آن بی فایده است، دیگر حدس نزنید.
3- بدانید که چه موقع تبلیغ کنید
در نگاه اول، شاید به نظر برسد که تبلیغات سالانه در کنار بیشتر شدن بودجه ماه به ماه یک رویکرد معقول و منطقی باشد، اما اگر به راه اندازی کسب و کارتان نگاهی بیندازید، احتمالا شما چیزهای زیادی را انجام داده اید که نمی توان آنها را اندازه گیری کرد. هیچ راهی برای حفظ یک طرح بازاریابی و تبلیغاتی مشابه در طول سال وجود ندارد.
اگر شما محصولات فصلی را به فروش می رسانید، باید در فصل هایی با بالاترین عملکرد خود تبلیغ کنید. حتی ممکن است بخواهید کمی زودتر شروع کرده و برخی از تبلیغات خود را تا کمی بعد حفظ کنید.
جمعه سیاه و کریسمس بسته به نوع کسب و کاری که می چرخانید، شاید مهم ترین فصول عملکردی باشند. ممکن است خوب باشد که پولی اضافی را برای تبلیغات این روزها یا سایر تعطیلات کنار بگذارید.
در نهایت جمع بودن حواس به زمان شروع تبلیغات رقیبان تان نیز می تواند سودمند باشد. اگر شما بودجه تبلیغاتی را کنار بگذارید، ممکن است بتوانید سرعت خود را حفظ کنید یا حتی از آنها سبقت بگیرید.
4- خوب برندسازی کنید
آیا مشتریان شما می توانند بلافاصله آگهی های تان را براساس رونوشت، انتخاب رنگ، تصویر، لوگو یا طرح حروف شناسایی کنند؟ اگر این سوال به نظر مضحک می رسد، فقط به آنچه برندها و شرکت های بزرگ انجام می دهند نگاهی بیندازید. اغلب اوقات شما می توانید تبلیغات شان را فقط از رنگ هایی که استفاده می کنند، تشخیص دهید.
با گذشت زمان، مشتریان شما می آیند تا با طرح بندی آگهی های شما ارتباط برقرار کنند و به آن پاسخ دهند. با وسوسه و اغوا ممکن است هر زمان که یک آگهی جدید ایجاد می کنید، برندسازی خود را عوض کنید، اما در طول زمان این کار می تواند گیج کننده و بی اثر باشد. هدف شما باید در مکان های مورد انتظار نمایش داده شود، با آگهی هایی آشنا که به طور مداوم با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار می کند.
نکته نهایی: خوب برندسازی کنید و تصویرتان را به آن الحاق کنید. از طریق بسامد و تشدید، وفاداری بسازید.
5- از منابع خود به خوبی استفاده کنید
شما اهمیت رتبه بندی را به خوبی در جست وجو می دانید، اما ممکن است منابع و زمان برای ایجاد محتوای جدید و آموزنده برای وب سایت خود نداشته باشید. در مواردی مانند این، بهترین شرط بندی شما این است که از خدماتی مانند Google AdWords و Bing Ads استفاده کنید، بنابراین شما در نتایج SERP بالاتر خواهید بود و نیازی به پست کردن کلمات کلیدی مورد نظر خودتان ندارید. اگر بودجه ای برای تبلیغ دارید، اما زمان برای ایجاد محتوا ندارید، این کار استفاده خوبی از منابع است.
اگر فقط بودجه کوچکی را برای تبلیغات اختصاص دهید، ممكن است اتخاذ یک مجله تبلیغاتی گران قیمت منطقی نباشد. یک کمپین تبلیغاتی فیس بوکی بسیار مفید خواهد بود، زیرا می توانید هزینه های روزانه خود را کنترل کنید.
ارزیابی صادقانه ای از منابع موجود انجام دهید و از آنها به نحوی که به کسب و کارتان کمک می کند، استفاده کنید.
6- در مکان های مناسب نمایش دهید
فرضیه سازی بیش از حد در مورد مشتری هدف تان، خطرناک است. به عنوان مثال، اگر یک نمایش رادیویی مخصوص وجود دارد که دوستش دارید و شما فرض کنید که مشتریان شما نیز از آن لذت می برند، ممکن است درباره خرج پول برای یک تبلیغ رادیویی که گران و نامؤثر است، اشتباه عمل کنید.
اگر دلارهای تبلیغاتی شما به جای اشتباه ریخته شود، پول خود را هدر می دهید. در عوض، شما نیاز دارید مشتریان تان را بشناسید. بنابراین آنها را بررسی کنید. درباره جایی که به صورت آنلاین دورهم جمع می شوند، کتاب ها و مجلاتی که می خوانند و پادکست ها و نمایش های رادیویی که گوش می دهند، اطلاعات کسب کنید.
هنگامی که تبلیغات شما با درک صحیحی از مشتریان شما مطابقت داشته باشد، شروع به جذب ارزش های بیشتری برای کسب و کار خود خواهید کرد.
سخنان نهایی
فرصت های زیادی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات وجود دارد. کلید موفقیت در شناخت مخاطبان هدف، جایی که جمع می شوند - جایی که می توان افراد مشابه بیشتری یافت- و اختصاص منابع تان به آن کانال های ویژه است.
تبلیغات را نباید به حال خودش رها کرد. باید در رویکرد خود به طور استراتژیک عمل کرده و بازاریابی خود را در زمان مناسب تقویت کنید.