در فروشگاه های شهر برندهای ترکیه ای روز به روز افزایش می یابند و بر تعدادشان افزوده می شود.
مدتی است که فروشگاه های زنجیره ای پوشاک اغلب با برند های ترکیه ای کار می کنند و در سطح شهر رشد پیدا کرده و فروشگاه های اطراف را هم تحت تأثیر قرار داده اند.
در این میان برخی از برند های سطح شهر نسبت به تولیدات داخل برتری خاصی ندارند، اما با قیمت های چند برابری و این ذهنیت که برند خاصی هستند در بین مردم جایگاه یافته اند.
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تأکید کرد: ورود برند های مختلف خارجی در سال های اخیر ضربه شدیدی به تولید داخل وارد کرد و هیچ فردی از تولیدکنندگان داخلی حمایت نکرد. در سال جدید واردکنندگان محصولات برند موظف هستند خودشان فروشگاه اجاره کنند و به طور انحصاری محصولات شان را به فروش برسانند. رشد قارچ گونه این گونه فروشگاه ها به سبب بخشنامه جدید، کسب و کار واحد های صنفی در زمینه پوشاک را از بین می برد.
شیرازی گفت: در بحث دادن پروانه به فروشگاه ها آیین نامه ای وجود دارد که جای خیلی از بند ها در آن خالی است، به طوری که متولی آن مرکز امور اصناف است و باید این مرکز رسیدگی های لازم را انجام دهد. به طور مثال درحالی که جنس قاچاق در فروشگاهی وجود داشته باشد اتحادیه اختیار ندارد که پروانه صادر نکند، چون متولی آن بازرسان تعزیرات هستند.
به گزارش جامعه خبر، شیرازی با بیان اینکه بازرسان اتحادیه تنها مسئولیت گزارش دادن به متولیان را عهده دار هستند، اظهار کرد: درحالی که اتحادیه پروانه را صادر کند و بعد قاچاق بودن محصولات ثابت شود فقط می تواند گزارش های لازم را ارجاع دهد که غلط بودن گزارش ها مشکلاتی را برای اتحادیه به وجود می آورد.