شرکت سامـسونگ الکترونیکـــس اعلام کرده است 85درصد از آخرین نسخه از مدل نوت خود در آمریکا را جمع آوری و تعویض کرده است. این خبر در شرایطی از سوی سامسونگ اعلام می شود که این شرکت کره ای از احتمال عدم مراجعه برخی هواداران و مشتریان سرسخت این شرکت برای تعویض نوت 7 خود ابراز نگرانی کرده بود.
با این حال و با وجود نگرانی های مدیران سامسونگ، این شرکت در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که بخش قابل توجهی از نوت7 های این شرکت را که به دلیل وجود نقص فنی در باتری آن و انفجار ناگهانی گوشی قابل استفاده نبودند با مدل های دیگر این شرکت تعویض کرده یا هزینه پرداخت شده از سوی مشتریان را به آنان مسترد کرده است. همچنین شرکت سامسونگ اعلام کرد اغلب مشتریانی که نوت7 خود را پس داده اند ترجیح دادند تا به جای دریافت پول، یکی دیگر از مدل های سامسونگ را به عنوان گوشی جایگزین انتخاب کنند. با این وجود و به دلیل واکنش نامناسب سامسونگ در جریان بحران نوت7 این شرکت، بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در رابطه با ادعاهای سامسونگ چندان خوش بین نیستند چرا که براساس نتایج حاصل از یک نظرسنجی که اخیرا صورت پذیرفته مشخص شده است که در حدود نیمی از کسانی که نوت 7 خود را به سامسونگ پس داده اند، قصد دارند تا آخرین محصول آیفون را جایگزین گلکسی نوت 7 کنند.
با این همه و در صورت دقیق ارزیابی کردن ادعای سامسونگ، نمی توان منکر بحث هایی شد که در این رابطه در شبکه های اجتماعی در جریان بوده و بسیاری از کاربران ضمن انتقاد از نقص فنی موجود در گلکسی نوت 7، اعلام کردند که به زودی آیفون 7 را جایگزین نوت 7 خواهند کرد. در حال حاضر عمده ترین نگرانی مدیران سامسونگ آن 15درصدی هستند که هنوز برای تعویض یا دریافت پول پرداخت شده خود برای نوت7 به نمایندگی های سامسونگ مراجعه نکرده اند چرا که باقی ماندن رقمی در حدود 150 هزار دستگاه نوت 7 در دستان مردم به معنای حوادث احتمالی بیشتر در آینده خواهد بود.