دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

افکار یک تبلیغاتچی (بخش دوازدهم)

7 سال پیش ( 1396/3/16 )
پدیدآورنده : مهرداد انوری  

دوازدهمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با اشاره به اینکه در بخش های قبلی با باید و نباید های تبلیغات، جایگاه برنامه ریزی در تبلیغات، نقش تصاویر در تبلیغات آشنا شدیم، آغاز می کنیم.

در دو مطلب قبلی تمرکز بر نقش و جایگاه و همچنین تاثیر تصاویر در تبلیغات بود که به چهار فاکتور مهم پرداختیم، در ادامه قصد داریم با تمرکز بیشتر بر این موضوع به موارد دیگر تاثیر گذار بر تبلیغات بپردازیم.

5- حرکت را مجسم کنید

یکی از موارد تاثیر گذار در خلق تبلیغات موثر به تصویر کشیدن احساس حرکت به تصویر است که می تواند جلب توجه زیادی برای اجسام در حال حرکت نسبت به اشیای ثابت ایجاد کرد. فراموش نکنیم که مردم به طور ذاتی و غریزی نظرشان سمت اجسام متحرک بیشتر جلب می شود.

6- از عکس های با ابعاد منظم استفاده کنید

مردم به نگریستن به اشکال هندسی ساده بیشتر تمایل دارند. پژوهش ها نشان می دهند که تصویر مستطیل بیش از شکل های دیگر جلب توجه می کند و همچنین معتبرتر به نظر می رسد. مبحث دیگری که تاکید بسیار بر آن وجود دارد استفاده از اشکال ساده مانند مثلث و دایره و مربع است، چرا که با همه بی نظمی های ممکن در اطراف یک فرد علاقه و تمایل او به دیدن فضایی با نظم بیشتر است.

7- اجازه ندهید ذهن مخاطبان تان منحرف شود

تبلیغات تان را ساده طراحی کنید و از بهره گرفتن از انواع مختلف المان های شلوغ بپرهیزید، چرا که هر المان و موضوعی که استفاده  و اضافه می کنید حاوی پیامی خاص به مخاطب است و این بهره گرفتن از المان ها اگر بیش از اندازه صورت گیرد مخاطبان را با بحران چند پیامی مواجه می کند که این امر در نهایت موجب می شود پیام اصلی و مدنظر یک برند به مخاطب نرسد یا اینکه تحت پوشش و سایه پیام های دیگر کمرنگ تر دیده شود. اینکه نوشته ای که در تبلیغات وجود دارد با پیام تصویری مطابقت داشته باشد فاکتور تکرار را خلق می کند که می تواند یادگیری و نگهداشت را آسان کند.

تحقیقات نشان می دهد یک سوم از آگهی های ساخته شده درست فهمیده نمی شوند. نکته مهم این است که از پس تولید در تصاویر استفاده کنید ولی بیش از اندازه رتوش و مونتاژ نکنید چرا که باعث می شود تا ماهیت تصویر دچار تغییر شود و پیامی را که قرار بود به راحتی منتقل شود دچار چالش کند.

8- اصیل باشید

روزانه با حجم بسیار زیادی از تبلیغات روبه رو می شویم که این تبلیغات چه خوب و چه بد تاثیر های متفاوتی در اذهان مخاطبان می گذارند. یکی از فاکتور های افزایش تاثیرگذاری در مخاطبان اصالت است و این اصالت از جلسات توفان فکری به دست می آید، به طوری که ایده ای نقد نشود و شرکت کنندگان در این جلسات توفان فکری در تخیل بدون مرز باشند تا بتوانند به ماهیت اصلی و اصالت در ایده دست یابند. جلسات خلق ایده های ناب جلساتی است که برای تدوین و طرح ریزی ایده های بزرگ تبلیغاتی لازم و حیاتی است، چرا که ایده هایی محرک هستند که اصیل و ناب باشند.

دکترای مدیریت کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XIjQrpcy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه