اغلب با فروشگاه ها و شرکت هایی مواجه می شوم که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری به دنبال ایده های خاص و ویژه هستند تا با استفاده از آنها میزان حفظ و وفاداری مشتریان خود را افزایش دهند و به قول خودشان در یک کلام بتوانند پول بیشتری در بیاورند.
پس از بررسی به این نتیجه رسیدم که بعضا پیچیده فکر کردن و ساده عمل کردن بهترین راهکار است و برخی از شرکت ها به دنبال راهکارهایی ساده هستند تا بتوانند اندک تغییری در فضای کسب و کار خود ایجاد کنند.
باتوجه به اینکه متأسفانه اغلب شرکت ها، موسسات و سازمان ها تنها به دنبال نقد شرایط و وضعیت کنونی خود هستند و حاضر به هیچ گونه حرکت یا تغییری در کسب و کار خود نیستند و برخی نیز حتی کوچک ترین توجهی به مشتری ندارند، استفاده از هرکدام از ایده ها می تواند در مقابل رقبا، تغییر بزرگی را در فضای کاری شما ایجاد کند.
هرچه توجه شما روی ناخواسته ها، مشکلات، موانع، سختی ها و. . . باشد مطمئن باشید که هیچ چیز تغییر نکرده و همه چیز بدتر از قبل خواهد شد. به فکر پیاده سازی شرایط جدید و برقراری ارتباطی خاص با مشتری باشید و دائما به فکر ارسال پیامک های تبلیغاتی انبوه و درج تبلیغ در روزنامه، پخش تراکت و. . . نباشید.
مطمئن باشید این شیوه درآمد شما را افزایش نخواهد داد. تنها موضوعی که افزایش فوق العاده درآمد را به همراه خواهد داشت، حفظ مشتریان فعلی و وفادار سازی آنهاست.
بزرگ ترین مشکل و دغدغه صاحبان کسب و کار در هر لحظه، کسب درآمد بیشتر است، حال آنکه با توجه به شرایط فعلی بازار ایران و تغییر در نیازهای مشتریان، دستیابی به این مهم تنها با ایجاد ارزش برای مشتری و برقراری ارتباط مؤثر با مشتری امکان پذیر است.
آیا مشتریان شما تجربه متفاوتی از فضای کسب و کار شما دارند؟ برنامه شما برای حرکت به سوی لبخند مشتری چیست؟
هرچقدر شما محصولات خوبی داشته باشید ولی نتوانید خدمات مناسبی ارائه کنید، مشتری شما را اخراج می کند! این اصطلاحی است که سام والتون به کار می برد تا نشان دهد حفظ هر مشتری چقدر حائز اهمیت است.
از این پس هر دوشنبه یک راهکار ویژه برای حفظ مشتری را بررسی می کنم تا بتوانید با استفاده از آن در کسب و کار خود تغییر ایجاد کنید.
مشاور و مدرس در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری