بزرگترین دغدغه هر برندی این است که چگونه فروش خود را افزایش دهد. درواقع تمامی اقدامات در راستای فروش موفق است. در این رابطه راهکارهایی وجود دارد که در عین سادگی، کاملا کارآمد بوده و شانس موفقیت شما را با افزایشی چشمگیر مواجه خواهد ساخت. در ادامه به بررسی آنها می-پردازیم.
1-استراتژی خود را تغییر دهید
هنگامی که شرایط مطابق میل جلو نمی رود، نخستین چیزی که باید به آن شک کنید، استراتژی بازاریابی و فروش است. در این رابطه با یک تغییر و انتخاب مورد بهتر، در اکثر موارد شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود. در این رابطه برای سنجش استراتژی مناسب توجه به SWOT الزامی است. برطبق آن شما متوجه نقاط ضعف و قوت خود شده و فرصت ها و تهدیدها را شناسایی خواهید کرد. برطبق آن پیدا کردن استراتژی مناسب راحت تر خواهد بود.
مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز
2-بازنگری داشته باشید
در گام بعد اگر نقص در استراتژی شما نبوده است، لازم است تا به تمامی بخش ها و اقدامات انجام شده بازنگری داشته باشید. درواقع ممکن است ضعف در یک بخش باعث شده باشد تا سایر بخش ها با مشکل مواجه شوند. درواقع ساختار یک شرکت درست به مانند یک ساعت بوده و نق در هر بخش، عملکرد کل سیستم را نابود و یا تضعیف خواهد کرد. در نهایت پس از پیداکردن اشتباهات و مشکلات موجود، لازم است تا در کنار پیداکردن راه حل، دلایل بروز این اتفاق را شناسایی کنید تا از بروز مجدد آنها جلوگیری شود.
3-تیم شرکت را آموزش مداوم دهید
در هیچ حوزه ای نقطه پایان وجود نداشته و شما باید به آموزش مداوم تیم خود توجه ویژه ای داشته باشید. درواقع اگر تیم شرکت در سطح بالایی قرار نداشته باشد، بدون شک حتی در اختیار داشتن بهترین استراتژی ها نیز فایده ای را نخواهد داشت. علت این امر به این خاطر است که تیم شرکت به عنوان بازوی اجرایی طرح ها، از توان کافی برخوردار نیست. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مشتری شما تجربه استفاده از محصول را داشته و می تواند اطرافیان خود را به خرید از شما ترغیب کند. درواقع تنها کافی است تا پیشنهاد تخفیف بالا و یا مشارکت در سود فروش را به آنها بدهید تا شاهد اقدامات فوقالعاده ای باشید.
4-اهداف خود را کوچک کنید
منظور از کوچک کردن اهداف این نیست که موارد بزرگ را کنار بگذارید. درواقع هدف از این اقدام تنها این است که یک مورد بزرگ، به چند هدف کوچک تبدیل شود. این امر باعث خواهد شد تا رسیدن به هر یک کاملا امکانپذیر باشد. تحت این شرایط شاهد بهبودهای همیشگی خواهید بود. این مسئله از ناامیدشدن تیم شرکت نیز جلوگیری خواهد کرد.
5-قیف فروش خود را تغییر دهید
اگرچه ممکن است این اصطلاح کمی شما را گیج کرده باشد، با این حال ساختار آن کاملا ساده بوده و حتما با آن مواجه شده اید. درواقع اقدامات اکثر برندها در زمینه فروش این است که طیف وسیعی از افراد را مدنظر خود قرار می دهند که باعث خواهد شد تا در نهایت تعداد کمی از آنها به مشتری تبدیل شوند. این امر درست به مانند عملکرد یک قیف است که علی رغم در اختیار گرفتن حجم بالا، تنها مقداری را از خود عبور خواهد داد، با این حال در این رابطه شما می توانید به شکلی متفاوت نیز عمل کنید. درواقع تنها کافی است تا قیف را برعکس کنید. تحت این شرایط به جای توجه به حجم بالایی از افراد، یک جامعه مشخص را مدنظر قرار می دهید که نتیجه آن تبدیل اکثر آنها به مشتری خواهد بود. این امر در نهایت باعث می شود تا شاهد صرفهجویی شدیدی خصوصا در زمینه تبلیغات باشید. در نهایت پس از موفقیت در این طرح خود، می-توانید قیف را به شرایط تعادل نزدیک تر کنید.
مطلب مرتبط: روش های افزایش فروش
6-از هوش هیجانی کمک بگیرید
هوش هیجانی در یک تعریف کلی به مهارت کنترل احساسات خود و دیگران اطلاق می شود. درواقع اگر شما بتوانید احساسات مخاطب را درگیر کنید، بدون شک آمادگی خرید در آنها افزایش پیدا خواهد کرد. نمونه ساده آن را می توان در داستان سرایی ها مشاهده کرد. برای مثال ممکن است افراد تمایلی به خرید یک محصول نداشته باشند، با این حال اگر بخشی از سود به اقدامی بشردوستانه اختصاص پیدا کند و در این رابطه یک داستان احساسی بیان کنید، شاهد معجزه ای در میزان فروش خود خواهید بود. برای درک بهتر این مقوله، توصیه می شود تا مطالعه بیشتری را داشته باشید.