از آنجا که بهروزآوری علوم، دانشها و مهارتها از نیازهای اساسی جامعه بهویژه دانشگاه و دانشگاهیان است، این ضرورت احساس میشود که در باب شناخت نظریهها و تئوریهای متفکران معاصر علم مدیریت و بازاریابی نیز اقدامی هرچند محدود انجام پذیرد. در همین راستا در کتاب 50 متفکر برجسته مدیریت و بازاریابی جهان، ترجمه ریحانه بحرینژاد و هانیه لشگری 50 متفکر برتر این حوزه که براساس معیارهای جهانی رتبهبندی و برگزیده شدهاند، معرفی شدهاند.
این کتاب شامل مجموعهای کامل از معرفی کتابها، نظریهها و مصاحبههای انجام شده چهرههای برتر مدیریت و بازاریابی در سال 2013 است که نتایج آن در سال 2014 اعلام شده است. در این کتاب بر نوآوری ارزش تاکید شده است، نوآوری ارزش توانایی به چالش کشیدن فرضیات درباره استراتژی و همچنین تلاش برای ساختن رقابت جدید نسبت به رقابت موجود و درباره دستیابی همزمان به ارزش استثنایی و هزینههای پایینتر است. در این کتاب تاکید میشود که ارزش بدون نوآوری میتواند شامل ایجاد ارزشی باشد که تنها فواید فعلی خریداران را بهبود میبخشد و نوآوری بدون ارزش میتواند بیش از حد تحت تاثیر فناوری باشد.
در بخشی از کتاب از قولگری همل آمده است: یکی از نقاط کور برای بسیاری از مدیران این است که آنها فراموش کردهاند بهرهوری دو عنصر دارد، بهرهوری که با آن از ورودیها، کار و سرمایه خود استفاده میکنید و نیز ارزشی که روی خروجی خود میگذارید. مدیران در مورد بخش بهرهوری معادله خود زیاد میدانند، اما در مورد خروجی خود اطلاعات زیادی ندارند.
این کتاب در 240 صفحه و قیمت 15 هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.