فرصت امروز-20 هزار نفر از مشتری های تسکو بانک با مشکلاتی بسیار جدی در پرداخت های آنلاین خود مواجه شدند.
براساس گفته های مدیر اجرایی تسکو بانک، بنی هیگینز، در طول دو هفته اخیر بیش از 40 هزار مورد جابه جایی مشکوک در حساب های افراد مختلف مشاهده شده است، اما وی معتقد است طی 24 ساعت آینده، تمامی مشکلات موجود در تراز مالی مشتریان برطرف خواهد شد. وی ضمن این اظهارات از تمامی مشتریان این بانک عذرخواهی کرد.
با این وجود، تعداد افرادی که در تراز مالی حساب های آنلاین خود دچار مشکل شده اند، بسیار است. به نظر می رسد ساکنین گلاسکو، ادینبورگ و نیوکاسل بالاترین نرخ مشکلات را در حساب های آنلاین خود تجربه کرده اند. مقامات بانک تسکو قول داده اند مسئولیت تمامی مشکلات حساب های بانکی را بپذیرند و در صورت لزوم به پرداخت مبالغی خسارت به مشتریان اقدام کنند.
اما آنچه مهم است، احساس ناامنی بسیار بالایی است که بین کاربران آنلاین بانک تسکو رواج پیدا کرده، از زمان انتشار مشکلات در حساب های بانکی تعداد زیادی از کاربران حساب های خود را غیر فعال و مسدود کرده اند. این مسئله در درازمدت به سیستم بانکداری الکترونیک تسکو ضربه هایی جدی وارد خواهد کرد و حتی تعداد افرادی را که تمایل دارند از این طریق تجارت کنند به شکل عمده ای کاهش خواهد داد.