شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

15 مهارت ضروری برای کارمندان

2 سال پیش ( 1400/9/10 )
نویسنده : پل میشل   مترجم : امیر آل علی  

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که تمایل دارند تا در هر مصاحبه شغلی شانس استخدام بالایی را داشته باشند و رضایت مدیر شرکت را به دست آورند؟ درواقع رضایت مدیر شرکت به معنای امنیت شغلی و امکان رشد سریع خواهد بود. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور کنید که مهارت های بیشتر، زمینه چنین شرایطی را مهیا خواهد کرد. با این حال هر مهارتی نیز تاثیرگذار نبوده و پرداختن به آنها تنها به معنای از دست دادن زمان خواهد بود. در این راستا آگاهی از مهمترین مهارت های کارمندی، باعث خواهد شد تا از تلاش های خود، بالاترین حد نتایج را به دست آورید که در ادامه 15 مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد. 

15 مهارت ضروری برای کارمندان

1-ارتباطات قوی

در یک شرکت اگر با سایر همکاران خود ارتباط قوی نداشته باشید، بدون شک مفهوم تیم شکل نخواهد گرفت. در این زمینه شما باید قدرت ارتباطی بالایی داشته باشید تا در هر شرایطی بتوانید سریعا خود را با تیم وفق داده و حتی ارتباطی فراتر از یک همکار را داشته باشید. برای سنجش این موضوع، بررسی وضعیت ارتباطات شما بسیار مهم خواهد بود. برای مثال آیا در یک جمع جدید راحت هستید و یا احساس بدی را دارید؟ در این زمینه حتی اگر مشکلاتی وجود دارد، ابدا نباید نگران باشید و این موضوع با کمی تمرین و حتی استفاده از توصیه های مشاوران، کاملا قابل حل خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 5 مهارت ضروری برای كارمندان

2-اعتماد به نفس

دومین مهارت ضروری این است که بررسی کنید آیا اعتماد به نفس کافی دارید؟ درواقع هیچ مدیری تمایل ندارد که کارمندی را در اختیار داشته باشد که اعتماد به نفس پایینی دارد. این موضوع در جسارت و خودکفا بودن آنها تاثیر منفی به همراه خواهد داشت. درواقع شما باید قدرت حل مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را داشته باشید. درواقع امروزه بحث کارمند خلاق مطرح است که این امر تنها از فردی با اعتماد به نفس بالا، به وجود می آید. در آخر افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، در برابر مشکلات آرام تر بوده و کمتر واکنش های احساسی از خود نشان می دهند. 

3-کار تیمی

کار تیمی یک مهارت بسیار مهم است که بسیاری از افراد نسبت به آن غافل هستند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدون کار تیمی، تشکیل تیم و همکار شدن با دیگران بی معنا خواهد بود. در این زمینه شما باید اطمینان داشته باشید که در هر موقعیتی می توانید یک مهره تاثیرگذار باشید. درواقع کار تیمی با مواردی نظیر خودخواهی و توجه به منافع شخصی، امکان پذیر نخواهد بود. توصیه می شود که مقالات مرتبط با اصول کار تیمی را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. 

4-مثبت نگری

بدون شک هیچ مدیری تمایل ندارد کارمندی را در تیم خود داشته باشد که مدام از شرایط گله می کنند. درواقع این افراد نه تنها مدیران را خسته می کنند، بلکه برای جو شرکت نیز تاثیرات بدی را به همراه دارد. به همین خاطر شما باید دیدگاه مثبت نسبت به اتفاقات داشته باشید. در اصطلاح نیمه پر لیوان را ببینید. این موضوع باعث خواهد شد تا روحیه خود را حفظ کرده و عضوی قابل اعتماد حتی در سخت ترین شرایط محسوب شوید. 

15 مهارت ضروری برای کارمندان

5-تفکر انتقادی و حل مسئله 

تفکر انتقادی به این معنا است که شما باید موارد مرتبط با حوزه کاری خود را موشکافانه بررسی کنید.  این موضوع کمک خواهد کرد تا از فردی سطحی نگر، به کارمندی با دید چندجانبه تبدیل شوید. این موضوع کمک خواهد کرد تا بر روی مواردی تمرکز کنید که از دید دیگران پنهان مانده است و طبیعتا نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. در کنار این مسئله شما باید قدرت حل مشکلات را داشته باشید. درواقع این مهارت کمک خواهد کرد تا کمتر به دخالت مدیر شرکت نیاز باشد و شما توانایی قرار گرفتن در رتبه های بالاتر نظیر سرگروه بخش خود را پیدا کنید. در این زمینه فراموش نکنید که چنین مهارت هایی، در دانشگاه یاد داده نمی شود و لازم است تا نسبت به آنها تمرین کافی داشته باشید. درواقع این موارد تفاوت شما را با کارمندی که صرفا موارد تئوری را یاد گرفته، مشخص خواهد کرد.

6-هوش هیجانی

این امر که ضمن شناخت احساسات خود بتوانید بر روی آنها کنترل داشته و بهترین استفاده را داشته باشید، مهارت مهمی است که از آن تحت عنوان هوش هیجانی (EQ) نام برده می شود. در این زمینه فراموش نکنید که این مسئله به قدری مورد توجه قرار گرفته است که برخی آن را حتی مهمتر از IQ می دانند. به همین خاطر لازم است تا این بخش را به خوبی تقویت نمایید. خوشبختانه امرزه شیوه های آموزشی به حدی متنوع شده که می توانید حتی در خانه خود با گذراندن دوره های آنلاین، در این زمینه اقدام نمایید. 

7-شخصیت دوست داشتنی

با توجه به این امر که شما قرار است برای مدت طولانی در یک شرکت فعالیت نمایید، همکاران شما به نوعی عضوی از خانواده می شوند. دلیل این امر نیز به این خاطر است که شما هر روز ساعت های زیادی را در کنار آنها هستید. تحت این شرایط اگر از شخصیت دوست داشتنی برخوردار نباشید، بدون شک در زمینه بهبود ارتباطات، مشکلات زیادی شکل می گیرد. در این زمینه برای یک شخصیت دوست داشتنی سه ویژگی مهربانی، رعایت آداب اجتماعی و خونگرمی بسیار مهم خواهد بود. فراموش نکنید که این موارد به صورت مستقیم در روند استخدام شما تاثیر بسزایی را دارد و ابدا مواردی صرفا برای پیشرفت شغلی محسوب نمی شوند. 

8-سازگاری

این امر که با هر شرایطی بتوانید خود را سازگار کنید، باعث خواهد شد تا استخدام شما یک اقدام کم ریسک باشد. درواقع شما باید همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که شرایط یک شرکت و فرهنگ سازمانی آن به خواست شما تغییر نخواهد کرد. تحت این شرایط اگر قدرت سازگاری بالایی را داشته باشید، بدون شک در هر شرکتی می توانید بدون مشکل خاصی به فعالیت بپردازید. با این حال فراموش نکنید که سازگاری با برده بودن تفاوت داشته و لازم است که بدانید که شرایطی، ابدا قابل قبول نخواهد بود. برای مثال اگر یک موقعیت شغلی برای سلامت شما ریسک بالایی را به همراه دارد، تحت این شرایط سازگاری بی معنا خواهد بود. 

مطلب مرتبط: کارمندان باید چه مهارت هایی برای استخدام در شرکت ها داشته باشند؟

9-شجاعت 

اگرچه شجاعت و اعتماد به نفس اغلب شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. با این حال تفاوت اصلی آنها این است که اعتماد به نفس، به معنای آگاهی از توانایی های خود برای دست کم گرفته نشدن از سمت خودتان است. با این حال شجاعت به معنای عدم ترس در برابر اتفاقات بوده و باعث خواهد شد تا شما جسارت انجام کارهای جدید را داشته باشید. در این زمینه شجاعت باعث خواهد شد تا همواره در برابر مشکلات موجود، بدون ترس اقدام نمایید. برای مثال اگر مشکلی در شرکت وجود دارد، این امر که بتوانید بدون ترس آن را با مدیریت مطرح نمایید، بدون شک بسیار مهم خواهد بود. 

15 مهارت ضروری برای کارمندان

10-مدیریت زمان

اگرچه بسیاری از افراد در زمینه مدیریت زمان اقداماتی را انجام می دهند. با این حال منظور در این بخش، انجام آن به بهترین شکل ممکن است. درواقع شما باید از روش هایی استفاده کنید که بهترین گزینه های موجود هستند. این موضوع باعث خواهد شد تا حجم کاری بالا نیز نتواند برنامه ریزی های شما را نابود کند. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که می توانید از انواع نرم افزارها و اپلیکیشن ها برای مدیریت زمان بهتر، استفاده کنید. 

11-صبر

عجله تنها باعث خواهد شد تا امکان دستیابی به نتایج طبیعی از بین برود. درواقع یک کارمند عجول، همکاران خود را هم خسته خواهد کرد. در این زمینه شما باید اطمینان داشته باشید که صبر بالایی دارید و نسبت به اتفاقات، واکنش عجولانه و احساسی نشان نمی دهید. درواقع صبر کمک می کند تا امکان بررسی مجدد و در نهایت تصمیمات بهتر نیز شکل گیرد. 

12-نظم

نظم در کار بسیار مهم بوده و باعث می شود تا روند انجام کارها نیز با سرعتی به مراتب بالاتر همراه شود. درواقع عدم وجود این مهارت، نه تنها شما را با مشکل مواجه می سازد، بلکه بر روی عملکرد تیم تاثیر منفی را به همراه خواهد داشت. در این زمینه میز مرتب می تواند یکی از نشانه های این موضوع باشد. درواقع امروزه تحقیقات ثابت کرده است که چنین موردی، در فکر خلاق نیز تاثیر بسزایی را دارد که بدون شک نیاز هر برندی خواهد بود. 

13-سیاست 

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در کار خود سیاست داشته باشید. این موضوع نسبت به روابط شما نیز صادق است. این مورد باعث خواهد شد تا با مشکلات به مراتب کمتری در کار خود مواجه شوید. با این حال فراموش نکنید که سیاست با فریب دادن متفاوت بوده و لازم است تا نسبت به اقدامات خود، دقت عمل بالایی را داشته باشید. 

15 مهارت ضروری برای کارمندان

14-توجه به جزییات

بسیاری از جزییات وجود دارد که در عملکرد شما تاثیر بسزایی را خواهد داشت. این موضوع حتی باعث خواهد شد تا عملکرد بهتری از سایر همکاران خود داشته باشید و با این نکته سنجی، مورد توجه مدیر شرکت قرار بگیرید. در آخر هنگامی که به جزییات توجه داشته باشید، می توانید نتایج طولانی مدت را پیش بینی کرده و روش های جدیدتری را ارائه دهید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل عدم توجه به این موضوع، مشکلاتی بزرگ را ایجاد می کنند. 

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای مدیران موفق

15-صداقت 

بدون شک هر رفتاری که از خود نشان دهید، دیگران نیز آن را تکرار خواهند کرد. در این زمینه اگر با افراد تیم خود صادق نباشید، آنها نیز چنین رفتاری را نخواهند داشت. این موضوع حتی در رابطه با ارتباط شما با مدیر شرکت نیز صادق است. درواقع شما باید اعتمادسازی لازم را داشته باشید که بدون صداقت، عملا غیرممکن است. تحت این شرایط به مهره ای قابل اتکا در شرکت خود تبدیل خواهید شد. 

منبع : wisebread
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OVaEOPz2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه