پنج سال پیش موسسه World Economic Forum گزارشی درباره آینده انواع شغل ها تا سال 2020 منتشر کرد. در این گزارش بر روی موج آهسته نیاز به مهارت های تازه و هماهنگی بیشتر با فناوری های نوین برای کسب موقعیت های شغلی آینده ایده آل تاکید شده بود. با این حال در عمل بروز بحران کرونا شرایط بسیاری از برندها را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داد. امروزه دیگر برندها دنبال موج آهسته ای از تغییرات در توانایی کارمندان شان نیستند، بلکه توانایی کار در شرایط کرونایی بیش از هر نکته دیگری برای برندها مهم شده است.
استخدام نیروی کار تازه در شرایط کنونی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. شما باید نسبت به مهارت های موردنیاز کسب و کارتان در راستای استخدام های تازه آگاهی بی عیب و نقصی داشته باشید، در غیر این صورت شاید نیروی کار مناسب تان را پیدا نکنید.
مهمترین مهارتی که کارمندان در شرایط دورکاری باید داشته باشند، هوش عاطفی است. بدون تردید شما این اصطلاح را در سراسر دنیا بارها و بارها شنیده اید، اما کمتر کسی نسبت به آن اطلاع دقیقی دارد. هوش عاطفی به معنای درک درست شرایط و توانایی انطباق با آن است. این امر با توجه به شرایط ویژه کرونایی برای بسیاری از برندها ضروری به نظر می رسد.
مطلب مرتبط: کارآفرینان مستقل و چالش استخدام اولین کارمند
اگر شما به دنبال استخدام نیروی کار جدید هستید، ما در این مقاله برخی از ویژگی های اساسی برای استخدام نیروی کار تازه را به شما معرفی خواهیم کرد. این امر با محوریت مهارت هوش عاطفی صورت می گیرد. در ادامه برخی از مهمترین مهارت ها و تکنیک هایی که در کارمندان جدیدتان باید سراغش را بگیرید، مرور خواهیم کرد.
تمایل به کار شفاف
شفافیت در کارها اهمیت بالایی دارد. بسیاری از مشتریان نسبت به خرید از برندهایی اقدام می کنند که به طور مداوم در کارهای شان شفافیت به خرج دهند. درست به همین خاطر هر برندی باید به دنبال همکاری با کارمندان هماهنگ با چنین ایده ای باشند. اینکه شما تمام فعالیت های تان را در شرکت گزارش دهید، امر سختی نیست، اما بسیاری از افراد بدان عادت ندارند. همین امر اجرای آن را بدل به ایده ای دشوار و امکان ناپذیر می کند. با این حساب شما باید به خوبی در تلاش برای پیدا کردن کارمندانی با چنین توانایی ای مهارتی باشید.
توانایی کار انعطاف پذیر
کار از خانه یا دورکاری امر ساده ای نیست. کارمندان برای سازگاری با این شرایط باید انعطاف پذیری بسیار زیادی داشته باشند. امروزه دیگر ساعت کاری مشخص امر معناداری نیست. بنابراین شاید کارمندان شما نیاز به کار در ساعت های مختلف روز را داشته باشند. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان دهید، دیگر مشکلی از نقطه نظر انتخاب کارمندان مناسب نخواهید داشت.
توضیح شرایط کاری به افراد داوطلب برای استخدام در شرکت نکته بسیار مهمی محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها چنین نکته مهمی را مدنظر قرار نمی دهند. درست به همین خاطر فرصت تاثیر استخدام بهترین کارمندان ممکن را از دست می دهند.
پیدا کردن افرادی با توانایی مدیریت احساسات
تصمیم گیری احساسی در محیط کار بدترین گزینه ای است که هر برند می تواند با آن رو به رو شود. این امر تمام برنامه های شما را از بین برده و شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شما نمی دهد. بنابراین اگر به دنبال استخدام نیروی کار ماهری هستید، باید به توانایی مدیریت احساسات شان توجه ویژه ای داشته باشید، در غیر این صورت شاید یک تصمیم نادرست از سوی آنها تمام برنامه های قبلی تان را به باد دهد.
جست وجو برای یکدلی
یکدلی به معنای کار با تعهد بالا به شرکت و همچنین وابستگی به اهداف مشترک برند است. این امر در میان بسیاری از کارمندان به سختی پیدا می شود. بنابراین شما برای استخدام نیروی کار جدید به این نکته مهم توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نکنید.
مطلب مرتبط: بهبود کیفیت استخدام شرکت در 11 گام
امروزه کارمندان دارای مهارت یکدلی و درک اهداف برند به طور معمول به موقعیت های شغلی بسیار خوبی دسترسی پیدا می کنند. با این حساب شما اگر به دنبال موقعیت های شغلی خوب هستید، باید این مهارت کاربردی را در خودتان تقویت نمایید.