یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، یک کارشناس بازار خودرو دراین باره می گوید: «اتفاقاتی که در بازار خودرو در بهار امسال افتاده، مشابه شرایطی است که سیاستگزاران در سال ۱۴۰۲ دنبال کردند. یعنی در بازاری که سیاست انقباضی پولی در آن شکل گرفته است، برای مهار تورم در مقطع های کوتاه مدت از این سیاست استفاده می شود؛ منتهی زمانی که سیاست ها در جنبه های مختلف با یکدیگر هم راستا نباشد، بازار همچنان درگیر تورم خواهد بود.»

این کارشناس در ادامه عنوان کرد: «با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش روی ماست، بازارهای سرمایه ای مثل خودرو، ملک، طلا و ارزهای بین المللی با کمترین میزان تورم کنترل می شوند.»

همچنین با توجه به ثابت ماندن قیمت ارز و حجم واردات و صادرات و حجم تولید، همچنان قیمت خودرو روند کاهشی داشته است و در این زمان فعالین بازار خودرو و فروشنده ها برای این که مشتری را جذب کنند، شرایط مختلف فروش می گذارند یا قیمت خودرو را تعدیل می کنند تا کسب وکار خود را بچرخانند. همچنین بازار با این شدت رکود، بهترین زمان برای مصرف کننده و خرید خودرو است.

روند قیمت خودرو در روزهای آینده چه تغییری خواهد داشت؟

از طرفی در شرایط فعلی که بازار خودروهای برقی در کشور در حال داغ شدن است، خبر از اصلاح لایحه واردات خودروهای برقی به میان آمده است.

لایحه اصلاح قانون سامان دهی صنعت خودرو در شرایطی هفته گذشته از سوی هیات دولت تصویب شد که عنوان می شود این لایحه در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی تصویب شده است. در این لایحه شرط «انتقال فناوری» برای واردات خودروهای برقی حذف شده است.

سخنگوی دولت هفته گذشته از تصویب لایحه اصلاح «قانون ساماندهی صنعت خودرو» خبر داد؛ مصوبه ای که به نظر می رسد در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی است. طبق گفته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت تصویب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو، به منظور واردات خودروهای روز جهانی بوده است.

وی تاکید کرده که در قانون موجود سختگیری هایی در برابر واردات خودروهای روز وجود دارد و در لایحه دولت پیشنهاد اصلاح داده شده تا امکان تسهیل واردات خودروهای روز فراهم باشد. سخنگوی دولت این را هم گفته که: «هم زمان پیش بینی شده است منابعی برای شرکت های دانش بنیان در حوزه خودرو در نظر گرفته شود.»

سخنگوی دولت هرچند توضیح خاصی در مورد جزئیات اصلاحات مدنظر هیات وزیران در قانون ساماندهی صنعت خودرو نداده، اما یک منبع آگاه اعلام کرده است: «وزارت صمت برای تسهیل و تسریع واردات خودروهای برقی، پیشنهادهایی را به هیات دولت ارائه کرد تا در صورت موافقت دولت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به صورت قانون درآمده و سبب هموار شدن واردات این مدل خودروها شود.»

به گفته این منبع آگاه، پیشنهادها و اصلاحات مدنظر وزارت صمت، ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو را در بر می گیرد که البته محور آن «خودروهای برقی» است. این منبع آگاه تاکید می کند: «در یکی از بندهای این ماده از قانون، شرط انتقال فناوری برای واردات خودرو در نظر گرفته شده و وزارت صمت به هیات دولت پیشنهاد داده در راستای تسهیل هر چه بیشتر واردات خودروهای برقی، این بند حذف شود.»

وی این را هم گفته که قرار است در ازای حذف این بند، فعلا تنها به نفع خودروهای برقی تعرفه ای جزئی برای ورود این خودروها در نظر گرفته شود. این منبع آگاه تاکید می کند: «منابع حاصل از تعرفه، خرج تامین زیرساخت های خودروهای برقی مانند ایستگاه های شارژ خواهد شد.»

با کنار هم قرار دادن اظهارات این منبع آگاه و سخنگوی دولت، به نظر می رسد اصلاحات مدنظر هیات دولت در قانون ساماندهی خودرو همان ماده ۴ و بند مربوط به انتقال فناوری است.

کاهش قیمت۵۰ میلیون تومانی کیا سراتو ۲۰۰۰

خودروهای داخلی روز گذشته افزایش بهای یک تا ۲۲ میلیون تومانی را تجربه کردند. جایی که پادرا پلاس دوگانه (۱۴۰۳) با ۲۲ میلیون تومان افزایش ۷۵۸ میلیون تومان، تارا اتومات (۸۵ گانه) (۱۴۰۳) با ۹ میلیون تومان افزایش ۹۳۲ میلیون تومان، دنا پلاس (۵ دنده) (۱۴۰۳) با ۷ میلیون تومان افزایش ۸۰۲ میلیون تومان، رانا پلاس پانوراما (۸۵ گانه) (۱۴۰۲) با ۶ میلیون تومان افزایش ۶۸۵ میلیون تومان، پارس سال سفارشی (۱۴۰۲) با ۵ میلیون تومان افزایش ۶۶۷ میلیون تومان و شاهین (بدون سانروف) (۱۴۰۳) با ۴ میلیون تومان افزایش ۶۶۲ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

همچنین درمیان خودروهای چینی شاهد رشد بهای ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی بودیم. جایی که لاماری ایما (۱۴۰۳) با ۲۵ میلیون تومان افزایش ۲  میلیارد و ۸۵ میلیون تومان، فونیکس FX پریمیوم (۱۴۰۳) با ۲۵ میلیون تومان افزایش ۲  میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان، فونیکس آریزو ۶ پرو (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون تومان افزایش یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان، فیدلیتی پرایم ۵ نفره (رینگ ۱۰ پره) (۱۴۰۳) با ۱۵ میلیون تومان افزایش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو مکس هیبرید (۱۴۰۳) با ۱۰ میلیون تومان افزایش ۲  میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان ارزش گذاری شدند.

همچنین در میان خودروهای خارجی پریمیوم شاهد افت بهای ۵۰ میلیون تومانی بودیم. جایی که قیمت کیا سراتو ۲۰۰۰ با ۵۰ میلیون تومان کاهش به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تویوتا لوین هیبرید (۲۰۲۳) با ۵۰ میلیون تومان کاهش به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، جتا VS۷ (۲۰۲۳) با ۵۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و جتا VS۵ (۲۰۲۳) با ۵۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسید.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jzFFCARH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه