شنبه, ۲۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sat, 11 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از سیتنا، حالا قیمت پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی به ۵۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک به ۶۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دنده  اتوماتیک مدل پاناروما به ۶۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، دنا پلاس با گیربکس دستی به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربورشارژ اتوماتیک به ۷۷۰ میلیون تومان و تارا دنده اتوماتیک به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت های ارائه شده نرخ تحویل در کارخانه است و مالیات بر ارزش افزوده، شماره گذاری، بیمه، عوارض و پرداختی های قانونی و همچنین حق دلالی شرکت ها و واسطه ها باعث می شوند تا این خودروها با مبالغی بسیار بالاتر از نرخ های اعلامی، به مردم فروخته شوند.

مجوز افزایش دوباره قیمت خودرو در کارخانه صادر شد

بررسی اخبار منتشرشده از شورای رقابت در سالیان اخیر نشان می دهد که این نهاد دولتی تابع وزارت صنعت و معدن و تجارت طی یک سال گذشته به طور متوسط در هر دو ماه، سه بار یا هر ۲۰ روز، یک بار به خودروسازان مجوز افزایش قیمت داده است.

به عنوان مثال، اکنون قیمت پرفروش ترین محصولات ایران خودرو در حالی بار دیگر به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته که تنها ۵۲ روز قبل، یعنی ۲۷ آبان نیز دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو در اقدامی هماهنگ و طی اطلاعیه هایی جداگانه، قیمت انواع محصولاتشان را به طور میانگین از ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بالا برده بودند.

میزان افزایش قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی که در شرایط ممنوعیت برای واردات آزاد خودروهای خارجی باکیفیت، با حداقل کیفیت به شهروندان فروخته می شوند، در سال های گذشته حتی از افزایش نرخ دلار نیز بیشتر بوده است.

مرکز پژوهش های مجلس اوایل مهرماه سال جاری در گزارشی درباره این بحران نوشت که بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۳ نشان می دهد که اگرچه نرخ دلار در هفت سال گذشته و تا مهر این سال، ۱۴۵۲ درصد رشد کرد، قیمت خودرو در این بازه زمانی به طور میانگین رشدی ۱۸۴۸ درصدی داشت که در این میان، رشد ۲۳۴۰ درصدی نرخ خودروهای وارداتی رکورددار بود. این اتفاق نشان دهنده سهم بالای عوارض دولتی در افزایش بی رویه قیمت خودرو در ایران است.

قیمت خودروهای داخلی در حالی به شکل نجومی افزایش یافته است که رئیس پلیس راهور به کیفیت نازل آن ها اعتراض کرده  و برخی مسوولان نیز نام «ارابه مرگ» بر آن ها گذاشته اند. پیش تر معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس، با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و ادعای «ملی» بودن آن ها گفته بود: «خودرو ملی یعنی افتضاح ملی، یعنی باز نشدن ایربگ ها در ۹۳ درصد موارد، یعنی کشته شدن بیش از حدود ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی، یعنی ارابه مرگ.»

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r4ecbf5Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه