جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، بازدهی بازار خودرو در میانه خرداد و نسبت به نیمه فروردین به طور میانگین حدود ۶.۵ درصد افت کرده است. این که چرا بازدهی بازار خودرو در حدفاصل نیمه فروردین تا میانه خرداد افت کرده، بیش از هر مساله ای ریشه در افت انتظارات تورمی و کاهش قیمت ارز دارد. بازار خودرو در فروردین امسال، به خصوص نیمه دوم، تحت تاثیر مسائل مختلف، به ویژه رشد انتظارات تورمی و قیمت ارز، روزهای داغی را به لحاظ قیمت تجربه کرد. اوج رشد قیمت در هفته پایانی فروردین و پس از تحولات سیاسی و نظامی منطقه ای رخ داد.

تب و تاب نوسان افزایشی قیمت خودرو در خرداد ماه فروکش کرد

با توجه به این اتفاقات، درواقع بازار خودرو که از اوایل فروردین رشد قیمت را به شکل پیوسته تجربه می کرد، در میانه ماه به شکلی جدی تحریک شد و در هفته آخر فروردین نیز به نقطه عطف قیمتی خود رسید. در ادامه انتظارات تورمی بالاتر رفت، دلار رکوردی جدید زد و بازار خودرو نیز از فرصت استفاده و رشد قیمت بیشتری را ثبت کرد.اما در ادامه و با افت «انتظارات»، بازار ارز نیز در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت تا بازار خودرو هم مسیری مشابه را در پیش بگیرد و سر به زیر شود.

مرور روند تغییرات قیمت در بازار خودرو نشان می دهد این بازار، منحنی قیمتی با آرامشی نسبی تا میانه خرداد داشته و میانگین قیمت چه در مقایسه با نقطه جوش بازار (هفته آخر فروردین) و چه میانه ماه نخست امسال افت کرده است.

درحال حاضر نیز بازار روزهای نسبتا آرامی را پشت سر می گذارد و به نظر می رسد تا وقتی انتظارات تورمی صعودی نباشد و بازار ارز آرامش داشته باشد، قیمت خودرو در بازار نیز تلاطم خاصی نخواهد داشت. البته برخی فاکتورهای دیگر، مانند اصلاح قیمت کارخانه ای خودروها و رشد تقاضا به دلیل فرا رسیدن تابستان و اوج گیری سفرها، ممکن است سبب رشد قیمت در بازار خودرو شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uBjQuRbb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه