جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کارشناس و فعال بازار خودرو:

نقش مهم واردات و عرضه در تثبیت قیمت خودرو و رقابت در بازار

1 ماه پیش ( 1403/3/15 )
 

دولت سال گذشته واردات خودرو های هیبرید و برقی به مناطق آزاد را مصوب کرد، اما این امر مشکل مناطق آزاد را بر طرف نکرده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، مسیح نوروزی کلدهی، کارشناس و فعال بازار خودرو در این خصوص گفت: «واردات خودرو می تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود، توقع متقاضیان این است که خودروهای عادی هم در کنار خودروهای هیبرید و برقی وارد شوند که در این زمینه اخذ موافقت دولت و وزارت صمت برای سرعت بخشیدن به واردات الزامی است.»

نقش مهم واردات و عرضه در تثبت قیمت خودرو و رقابت در بازار

عرضه خودروهای وارداتی چه میزان در تثبت قیمت ها بازار خودرو موثر است؟

عرضه خودروهای وارداتی به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می تواند برای مصرف کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. ازسوی دیگر، واردات خودروها می تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شده و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودرو شود. همچنین، واردات خودروهای قدیمی و غیراستاندارد باعث آلودگی هوا و محیط زیست می شود. بنابراین، برای حفظ صنعت خودرو داخلی و محیط زیست، باید به دقت و با برنامه ریزی مناسب، واردات خودروها را مدیریت کرد.

آیا با واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی موافق هستید؟

هر از گاه موضوع واردات خودرو کارکرده مطرح و دوباره به دست فراموشی سپرده می شود، موضوع واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودروهای کارکرده از خارج کشور به مناطق آزاد و دیگری واردات خودروهای نو از خارج از کشور به مناطق آزاد را داریم که با همه آنها موافقیم. در زمینه واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی، دولت اقدامات لازم را انجام داده و برای واردات خودروهای کارکرده هم مصوبه تنظیم شده است.

محصولاتی که در این مناطق تردد دارند چه میزان از انتظارات متقاضیان خودرو را پاسخگو خواهد بود؟

مساله مهم  واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است. فعالان به دنبال واردات خودروهای نو به این مناطق هستند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FOdwuUNn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه