دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا بسیار کم است

4 هفته پیش ( 1403/3/13 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از وانانیوز، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا اکنون (اواسط خرداد ماه) بازار طلا در رکود به سر می برد که می تواند ناشی از عوامل متعددی مانند کاهش تقاضای جهانی، نوسانات ارزش دلار باشد.

کاهش تقاضا از سوی خریدارانی بزرگ و کاهش سرمایه گذاری در طلا به عنوان یک دارایی امن نیز می تواند به این رکود دامن بزند. در نتیجه، سرمایه گذاران ممکن است به دنبال گزینه های دیگری برای حفظ ارزش سرمایه خود باشند، که این امر می تواند بر فعالیت های بازار طلا تأثیر منفی بگذارد.

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا بسیار کم است

برای بررسی بیشتر وضعیت بازار با نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران به گفت و گو پرداختیم.

بذرافشان در خصوص نوسانات بازار طلا امروز گفت: بازار طلا و سکه امروز تحت تأثیر کاهش قیمت اونس جهانی قرار گرفت. قیمت ها پس از یک ماه ثبات نسبی، اکنون با کاهش مواجه شدند. در هفته های گذشته نیز اونس جهانی تا اوج ۲۴۱۷ دلار صعود کرده بود، اما امروز به ۲۳۲۷ دلار کاهش یافت.

وی در خصوص پیش بینی قیمت ها در این هفته افزود: با توجه به اینکه در طول یک ماه گذشته، قیمت ها کاهش و ثبات نسبی را در مقایسه با اونس جهانی و بازار ارز تجربه کرده است، احتمال کاهش قیمت بیشتر بسیار کم است. از ابتدای سال، بازار با التهابی روبرو نبوده و نیمه تعطیلی بازار نیز تأثیری بر شرایط نداشته است. با این حال، قیمت ها از ثبات نسبی برخوردار است و احتمال نوسان در این هفته کم است؛ ممکن است نوسانات بین ۱ تا ۳ درصد به صورت افزایشی یا کاهشی باشد. با این وجود، مردم انتظار کاهش قیمت طلا را نداشته باشند زیرا قیمت ها طی یک ماه گذشته تغییر خاصی نداشته اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بازار در حال حاضر در شرایط رکود و کمبود تقاضا قرار گرفته است و هیچ التهابی دیده نمی شود. بخش تولید نیز از ابتدای سال با بحران های مالی، معیشتی و اجتماعی مواجه شده اند و واحدهای تولیدی برای پرداخت هزینه های اجاره، پرسنلی و کارگری دچار مشکلات شده اند. در حوزه های دیگر نیز شرایط مشابهی مشاهده می شود اما وضعیت در حوزه تولید ملتهب تر است.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gUfAQ9j3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه