چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شما واژگان درست برای مکالمه به زبان انگلیسی را می شناسید، دوره های زبان انگلیسی را پشت سر گذاشته اید و دستور زبان انگلیسی را از بَر هستید، اما هنوز لحظاتی از راه می رسد که وقتی می خواهید حرف بزنید، شک می کنید و از گفتنش پشیمان می شوید. نگران نباشید، ما شما را درک می کنیم. اینکه بدانید و بلد باشید چطور به یک زبان دیگر جز زبان مادری خود حرف بزنید و اعتماد به نفس ابراز آن را داشته باشید، دو مقوله کاملاً متفاوت است.

با این تکنیک ها اعتماد به نفس خود را در مکالمه زبان تقویت کنید

وقتی هنوز در مرحله ای هستید که نتوانسته اید مهارت مکالمه زبان انگلیسی را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنید، به محض آنکه کسی شما را خطاب قرار می دهد و ازتان انتظار پاسخ ازتان دارد، عصبی می شوید، دست و پایتان را گم می کنید، ذهن تان به یکباره خالی می شود و نمی دانید چه باید بگویید.

این طبیعی است، به خصوص اگر انگلیسی، زبان مادری تان نباشد (اگرچه حتی بعضی انگلیسی زبان های بومی هم گاهی این را تجربه می کنند). خوشبختانه راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس هنگام مکالمه به زبان انگلیسی وجود دارد که آنها را با شما در میان می گذاریم. بدیهی است که نخست باید دوره جامع آموزش زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید و در این فرایند یاد بگیرید که چطور مهارت مکالمه زبان انگلیسی را بهبود دهید؟

چگونه هنگام مکالمه به زبان انگلیسی اعتماد به نفس داشته باشید؟

تمرین، تمرین و تمرین. فقط با تمرین زیاد است که می توانید با اعتماد به نفس به زبان دیگری جز زبان مادری تا صحبت کنید. هرچه بیشتر به آن زبان حرف بزنید، احساس اضطرا ب تان حین مکالمه با دیگران کاهش می یابد. و این واقعاً ساده است. بسیاری از دانشجویان خارجی وقتی می خواهند انگلیسی حرف بزنند، می ترسند چیزی را اشتباه بگویند و از این بابت، احساس شرمساری کنند.

اعتماد به نفس هنگام مکالمه زبان انگلیسی

بهترین راه جلوگیری از این احساس این است که تمرین مکالمه را به برنامه روزانه تبدیل کنید. در گفت وگوهای روزمره بیشتر به انگلیسی حرف بزنید و به انگلیسی پاسخ بدهید. تمرین روزانه تلفظ کلمات، ولو به مدت چند دقیقه تأثیر بسیار زیادی در مهارت شنیداری، درک و مکالمه انگلیسی دارد. روزانه پانزده تا بیست دقیقه را به تمرین تلفظ کلمات اختصاص دهید و این عادت را ترک نکنید؛ بعد از مدتی، از مشاهده نتیجه اش شگفت زده خواهید شد.

خونسرد باشید و آرام حرف بزنید

نیازی نیست در مکالمه یا پاسخ به پرسش کسی عجله کنید. آرام حرف بزنید و به خودتان فرصت یافتن واژگان و جملات درست را بدهید. اگر سریع تر از مدت زمانی که برای فکر کردن و به یاد آوردن کلمات نیاز دارید حرف بزنید، دست و پایتان را گم خواهید کرد و این بر توانایی جمله سازی شما تأثیر منفی می گذارد.

چه کار کنید که چنین نشود؟ نفس بکشید. نفس عمیق. می توانید با تمرین تنفس شروع کنید، به خصوص وقتی حین مکالمه کمی احساس اضطراب دارید. تنفس باعث می شود آرام تر حرف بزنید و پیش از انتخاب واژگان و حرف زدن، فرصت کافی برای فکر کردن داشته باشید. هیچ اشکالی ندارد اگر بخواهید سرعت گفت وگو را پایین بیاورید، به خصوص وقتی دارید با یک انگلیسی زبان بومی حرف می زنید.

فقط کتاب، منبع یادگیری زبان انگلیسی نیست

برای آشنایی با زبان انگلیسی باید از هر آنچه می تواند به تان کمک کند، استفاده کنید. و این فقط شامل حال کتاب های درسی و آموزشی نمی شود. کتاب به شما لغت، دستور زبان و ساختار جمله را یاد می دهد، اما منابع دیگری هم هست که می تواند در یادگیری زبان انگلیسی کمک حال و منبع الهام تان باشد. مثلاً ویدئو، پادکست، فیلم، سریال و حتی ترانه. با این منابع می توانید تلفظ درست واژگان را یاد بگیرید که به تقویت مهارت های گفتاری تان کمک می کند. و نه فقط این، روی مهارت درک مطلب شما هم تأثیر می گذارد؛ هرچه باشد مکالمه یعنی حرف زدن و شنیدن.

شما می توانید هر روز تنها با سی دقیقه تماشا و شنیدن انگلیسی زبان ها خودتان را به اندازه ای در معرض زبان انگلیسی قرار دهید که ظرف مدتی کوتاه خودتان از پیشرفت تان شگفت زده شوید.

صحبت با دیگر زبان آموزان خارجی را تمرین کنید

آیا در کنار انگلیسی زبان های بومی سخت تان است؟ سراغ غیربومی ها بروید، زبان آموزان خارجی. اگر حین صحبت استرس دارید، بدانید که او هم شاید مثل شما باشد. زبان آموز غیربومی برایش مهم نیست اگر کلمه ای را اشتباه تلفظ کنید یا در جای نادرست به کار ببرید. در واقع، شاید اصلاً متوجه خطایتان نشود، چون او روی درست حرف زدن خودش متمرکز است، حواسش چندان به شما نیست.

صحبت با دیگر زبان آموزان خارجی را تمرین کنید

برای بعضی زبان آموزان اینکه «طرف گفت وگو» هم سطح خودشان باشد، بسیار مهم است. این می تواند اعتماد به نفس شان را بالا ببرد. اگر بعد از کلاس زبان وقت اضافه دارید، آن را به صحبت با همکلاسی هایتان اختصاص دهید. با این کار، نه فقط این فرصت را پیدا می کنید که مکالمه انگلیسی را تمرین کنید، بلکه شاید دوستان خوبی پیدا کنید.

به خودتان پاداش بدهید و دستاوردهایتان را به رسمیت بشناسید

آیا بالاخره موفق شدید با اعتماد به نفس با یک بومی زبان حرف بزنید؟ آیا می توانید در مکالمات تان به زبان انگلیسی از جملات طولانی تر استفاده کنید؟ به خودتان جایزه بدهید. اگر بابت همین دستاوردهای کوچک خودتان را تشویق کنید، اعتماد به نفس مکالمه به زبان انگلیسی در شما بیشتر می شود.

هر وقت دیدید در استفاده از یک واژه یا جمله سازی پیشرفت کرده اید، دستاوردتان را به رسمیت بشناسید و به طریقی به خودتان پاداش بدهید. مثلاً یک گوشه آنچه را یاد گرفته اید، بنویسید یا صدایتان را ضبط کنید. این یادآوری های ساده نشان تان می دهد که چقدر پیشرفت کرده اید و انگیزه ادامه مسیر را در شما بالا می برد.

به یاد داشته باشید که همچون هر مهارت دیگر، مکالمه سریع و راحت به زبان انگلیسی هم ساده و یک شبه اتفاق نمی افتد. به خاطر داشته باشید که خیلی های دیگر همین احساسات مشابه شما را در مراحل اولیه یادگیری زبان تجربه می کنند، بنابراین شما تنها نیستید. کافی است به خودتان فرصت دهید تا اعتماد به نفس استفاده از مهارت مکالمه انگلیسی تان را پیدا کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sPtxvmVU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه