جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صندلی اداری از تجهیزات ضروری محیط کار است که باعث می شود کارکنان تمرکز و بهره وری بالاتری داشته باشند. اما در اثر استفاده روزانه کارکنان از صندلی، احتمال خرابی یا آسیب آن افزایش پیدا می کند. با توجه به قیمت بالای صندلی، کنارگذاشتن آن و خرید صندلی نو اقدام مناسب و به صرفه ای نیست؛ بلکه باید صندلی را تعمیر نماییم. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره تعمیر صندلی اداری در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم برای تعمیر صندلی های اداری

دلایل نیاز به تعمیر صندلی اداری چیست؟

صندلی اداری در اثر استفاده نادرست یا طولانی مدت دچار آسیب می شود و نیاز به تعمیر پیدا می کند. برخی از مشکلاتی که برای صندلی پیش می آید ساده است و بدون نیاز به تعمیرکار می توانیم آن ها را حل کنیم.

به طور مثال ممکن است دسته صندلی دچار لقی شود یا پشتی صندلی صدای جیرجیر بدهد و راحت نباشد یا اینکه هنگام نشستن روی صندلی متوجه شوید که پایه های آن حرکت نمی کند و نمی توانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید. این آسیب ها به سادگی و با استفاده از دستورالعمل هایی که در ادامه بیان می کنیم قابل تعمیر است. 

قسمت های مختلف صندلی اداری که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد

یک صندلی اداری استاندارد و مناسب از پایه، فوم سرد نشیمنگاه، پیچ تنظیم عملکرد، جک و پشتی تشکیل شده است که در اثر نشستن مکرر و روزانه کارکنان ممکن است دچار آسیب شوند. موارد زیر نحوه تعمیر قسمت های مختلف صندلی اداری است.

جک یک قسمت مهم صندلی اداری است که امکان تغییر ارتفاع یا تغییر جهت و چرخش صندلی را فراهم می کند.

برای تعمیر صندلی اداری لازم است بدانید عملکرد جک چیست و چه کار می کند. جک صندلی اداری شامل یک سیلندر فلزی با پیستون و محفظه گاز است که به وسیله اهرمی که به آن متصل است، حرکات پیستون را کنترل می کند.

بنابراین اگر هنگام نشستن روی صندلی متوجه شدید، نمی توانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید یا چرخش 360 درجه داشته باشید، لازم است نسبت به تعمیر جک آن اقدام کنید.

اولین اقدام برای تعمیر صندلی اداری این است که آن را به پهلو بگذارید و مطمئن شوید که جک به طور کامل کشیده شده است. سپس گیره های نگهدارنده قسمت زیرین صندلی را باز کنید تا چرخ ها و پایه های پایین صندلی جدا شوند. در مرحله بعد با یک ابزار مناسب، قسمت بالای جک را باز کنید. با بررسی جک مشخص می شود که نیازی به تعمیر آن وجود دارد یا خیر.

در صورتی که جک خراب بود، می توانید با صرف هزینه کم نسبت به تعویض جک اقدام نمایید. با بستن پایه ها، کار تعمیر صندلی اداری به پایان می رسد.

تعویض روکش صندلی اداری

روکش صندلی اداری در جلوه و زیبایی آن تاثیر زیادی دارد، بنابراین اگر روکش صندلی در اثر استفاده طولانی مدت از صندلی کهنه یا پاره شود، بهتر است آن را تعویض کنید. لازم نیست حتما تعویض روکش صندلی را به تعمیرکار بسپارید، بلکه خودتان هم می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

برای تعمیر صندلی اداری لازم است ابتدا روکش مورد نیاز را خریداری کنید. سپس صندلی را روی زمین برگردانید و پیچ و مهره های آن را باز کنید و قسمت نشیمنگاه را کاملا جدا کنید. درصورتی که لازم است برای بازکردن نشیمنگاه، دسته و پایه صندلی را هم باز کنید، این کار راهم انجام دهید. همچنین برای تعمیر صندلی اداری لازم است پوشش پلاستیکی یا پارچه ای که زیر نشیمنگاه وجود دارد را هم باز کنید.

برای اینکه روکش جدید را جایگزین روکش قدیمی و کهنه کنید، باید اندازه آن را کمی بیشتر از نشیمنگاه و تکیه گاه برش بزنید. چون در نهایت می توانید قسمت های اضافی را ببرید. برای نصب روکش باید پارچه را به طور کامل بکشید، سپس آن را منگنه کنید. زیرا به طور طبیعی بعد از مدتی، روکش شل می شود و جلوه نامناسبی می گیرد.

نکته مهمی که برای تعویض روکش نشیمنگاه یا تکیه گاه صندلی لازم است بدانید این است که پارچه های طرح دار را به دقت برش بزنید، همچنین سعی کنید پارچه های باکیفیت خریداری کنید تا مدتی کوتاه بعد از استفاده روکش خراب نشود و مجددا مجبور به تعویض آن نشوید.

تعمیر دسته صندلی

دسته صندلی اداری از طریق پیچ هایی به بدنه آن متصل می شوند. در صورت ایجاد فشار روی دسته ها، ویژگی محکم بودن را از دست می دهند و شل می شوند. برای تعمیر دسته صندلی لازم است ابتدا مهره ها را شل کنید، سپس پیچ های دسته صندلی را محکم کنید و مهره ها را در جای خود بگذارید و به خوبی سفت کنید تا دیگر دسته صندلی لق نباشد و بتوانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

تعمیر چرخ های صندلی اداری

تعمیر چرخ های صندلی اداری

صندلی اداری باید روی سطح هموار مورد استفاده قرار بگیرد تا چرخ های آن آسیب نبیند و خراب نشود. اما وقتی از صندلی روی سطح ناهموار استفاده کنید، مواد زائدی لابه لای چرخ ها گیر می کند یا اینکه چرخ های صندلی آسیب می بیند و نیاز به تعویض پیدا می کند.

تعمیر صندلی اداری کار سختی نیست. فقط باید صندلی را وارونه روی زمین قرار دهید و مواد زائدی که لابه لای چرخ ها گیر کرده را خارج کنید و یک روغن روان کننده روی آن اسپری کنید. اگر چرخ صندلی شکسته باید با پیچ گوشتی پیچ های آن را باز کنید و با چرخ نو تعویض کنید.

هزینه تعمیر صندلی اداری چقدر است؟

یکی از سوالات متداول کسانی که قصد تعمیر صندلی اداری دارند، این است که هزینه انجام تعمیرات چقدر است و چه میزان بودجه ای باید برای تعمیر اختصاص دهند. واقعیت این است که نمی توانیم قیمت ثابت و مشخصی برای تعمیر بیان کنیم. زیرا هزینه تعمیر صندلی بستگی به نوع خرابی آن دارد.

در صورتی که لازم باشد قطعه ای برای صندلی بخریم، هزینه تعمیر بالاتر می رود. اما به طور مثال هنگامی که می خواهیم فقط پیچ های دسته صندلی را سفت کنیم، نیازی به صرف هزینه بالا وجود ندارد.

جمع بندی

کارکنان ادرات و شرکت های مختلف برای محافظت از سلامت خود و بالابردن بهره وری کاری به یک صندلی ارگونومی و مناسب احتیاج دارند. تعمیر صندلی های کهنه و آسیب دیده نیاز به صرف هزینه بالایی ندارد و به سادگی انجام می شود. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره تعمیر متداول ترین دلایل خرابی صندلی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LIvc6h49
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه