چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

علیرضا مهرصادقی: هوش مصنوعی آینده کارآفرینی را تهدید نمی کند

مهندس علیرضا مهرصادقی به عنوان یکی از کارآفرینان موفق ایران معتقد است ، هوش مصنوعی آینده اشتغال و کارآفرینی راتهدید نمی کند. مهرصادقی بابیان اینکه حوزه کارآفرینی و هوش مصنوعی درآینده فرازها و فرودهای بسیاری را تجربه خواهدکرد می گوید:در آینده نزدیک ، انسان ها با انقلابی دیگر که شاید بتوان آن را انقلاب صنعتی چهارم نامید، مواجه خواهند شد. این انقلاب صنعی برپایه هوش مصنوعی، پارادایم جدیدی را در فضای کارآفرینی ایجاد خواهد کرد و به نوعی محور توسعه صنایع آینده و به عبارتی چشم انداز و راهبرد کشورها برای ورود به عرصه رقابتی است و قطعاً ایران هم از این بازی مستثنی نیست.

علیرضا مهرصادقی

مهرصادقی که مدیریت یک مجموعه دانش بنیان را برعهده دارد ، تکنولوژی، اشیا و انسان ها را سه محور تأثیرگذار برای همزیستی با جهان هوشمند شده می داند و می گوید: از جمله ذینفعان و بازیگران اصلی تأثیرگذار در شکل دهی اکوسیستم کارآفرینی برپایه هوش مصنوعی، چه در ایران و چه در دنیا علاوه بر کارآفرینان (که بعضاً پایه گذاران شکل دهی استارتاپ ها هستند) می توان به حاکمیت، سرمایه گذاران، بنگاه های اقتصادی و دانشگاه ها نیز اشاره کرد.

این کارآفرین بااشاره به اینکه هوش مصنوعی درآینده کارآفرینی یک موج عظیم و سیستماتیک در صنایع مختلف ایجاد خواهد کرد ، معتقد است : بی شک اکوسیستم کارآفرینی برپایه هوش مصنوعی ارزش های جدیدی را خلق خواهدکرد و درچنیـن فضـایی حتی با وجود شکست هایی که ممکن است ایجاد کند، مسیر برای ثروت آفرینی های جدید هموار می شود. افراد توانمند و با طرز تفکر درست و چابک در این اکوسیستم رشد می کنند،شرکت های بزرگ متحول می شوند و تولید ناخالص ملی کشور را تحت تأثیر قرار می دهند.

هوش مصنوعی

بگفته این مدیر موفق صنعت ایران، آمارها نشان می دهد 82 درصد رهبران کسب وکارها در جهان معتقدند هوش مصنوعی مزیت رقابتی ایجاد می کند و تا سال 2025، تخمین زده می شود که حدود 2 میلیارد دوربین فیلم برداری به سیستم های هوش مصنوعی متصل می شوند و امکان تجزیه وتحلیل ویدیویی و بینش پیشرفته را فراهم می کنند. پیش بینی می شود حدود 85 درصد تعاملات با مشتری تا سال 2025 بدون دخالت انسان مدیریت شود و از چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیاران مجازی استفاده شود.همچنین انتظار می رود اجرای هوش مصنوعی تا سال 2025 حدود 2.3 میلیون شغل جدید ایجاد کند، در حالی که ممکن است منجر به حذف حدود 1.8 میلیون شغل شود.همچنین پیش بینی می شود که استفاده از هوش مصنوعی تا سال 2030 به میزان قابل توجهی 15.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند که ناشی از افزایش بهره وری و خدمات شخصی سازی شده است.

بااین حال این مدیر دانش بنیان می گوید: تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار موضوعی نامشخص است و آینده رامی توان بصورت صفر و یکی پیش بینی کرد.اما آنچه از تجربیات گذشته نظیر تاثیر جهان وب و کاربرد شبکه های اجتماعی بر کسب و کارها آموخته ایم ،نشان می دهد، هوش مصنوعی شاید آینده مشاغلی نظیر نمایندگان خدمات مشتری، حسابداران،فروشندگان،رانندگان تاکسی و کامیون، ارائه دهندگان خدمات خرده فروشی و حتی مشاغل امنیتی و نظامی را با خطر مواجه کنداما می توان با فراهم کردن ابزارها و فرصت های جدید برای کارآفرینان، زمینه های جدیدی از کسب وکار بربستر هوش مصنوعی را ایجاد کرد که بی شک غیرقابل تصور خواهد بود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6rSybVRs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه