شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تخصص وکیل کیفری

9 ماه پیش ( 1402/6/20 )
 

به وکیل پایه یک دادگستری، وکیل کیفری گفته می شود که پروانه وکالت خود را از کانون وکلای دادگستری تحویل گرفته است. وکیل کیفری به قوانین کیفری و جزایی اعم از ، قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و آیین دادرسی کیفری تسلط کافی دارد.

وکیل کیفری در تهران باید با توجه به پرونده هایی که در اختیار دارد تلاش کند و هر لحظه پیگیر پرونده باشد تا بتواند از فردی که متضرر شده است، دفاع کند.

جرایم کیفری

اگر یک فرد در جامعه یک رفتاری را انجام دهد که قانون برای رفتار انجام مجازاتی مشخص کرده است می گویند که جرم انگاری شکل گرفته است. و به همین دلیل این رفتار در قانون جرم گفته می شود که مجازاتی برای آن مشخص شده است که آن را جزو جرایم کیفری می دانند که یک وکیل کیفری اطلاع دارد چه رفتاری جزو جرایم کیفری محسوب می شود.

جرایم کیفری به دو دسته فعل و ترک فعل تقسیم می شود که این جرایم دارای دو بخش عمومی و خصوصی قرار دارد. در حالت عمومی به علت اینکه با افکار عمومی و جامعه روابط مستقیمی دارد، در صورتی که فرد متهم حتی شاکی نداشته باشد، مراجع قضایی به جرم انجام شده رسیدگی می کنند.

به فردی که ضرر دیده است، مجنی علیه گفته می شود که باید برای بررسی به ضرری که دیده است شکایت کند در غیر این صورت مرجع قضایی نمی تواند در جرایم خصوصی ورود کند.

وکیل کیفری

وظایف وکیل کیفری

‏وکیل کیفری دارای وظایف و مسئولیت های متعددی است. برخی از اصلی ترین وظایف وکیل کیفری عبارتند از:

  1. نمایندگی و سپردگی: وکیل کیفری وظیفه دارد متهم را در دادگاه نمایندگی کند و به مدافعت از حقوق و منافع متهم بپردازد.
  2. مشاوره حقوقی: وکیل باید به متهم مشاوره حقوقی ارائه دهد و او را در مورد حقوق و تکالیف قانونی خود آگاه سازد.
  3. تهیه دفاع: وکیل باید دفاعی قوی و موثر برای متهم در نظر بگیرد و مدارک و شواهد مناسب را به اثبات برساند.
  4. حضور در جلسات دادگاه: وکیل باید در جلسات دادگاه حضور داشته باشد و به بهترین شکل ممکن اداره دادگاه را دنبال کند.
  5. مذاکره و توافق: وکیل به عنوان نماینده متهم می تواند در صورت امکان، مذاکره و توافق با مقامات قضایی و اداره کند.

توجه داشته باشید که این فقط برخی از وظایف وکیل کیفری است و ممکن است در موارد خاص وظایف دیگری نیز بپیوندد.

انواع جرایم کیفری

جرایم کیفری به دلیل اینکه در قانون ایران بسیار گسترده می باشد، هرکدام از آن ها زیر مجموعه یک عنوان قانونی قرار می گیرند. و برای هر کدام از آن ها مجازاتی معین شده است. با ما همراه باشید تا انواع جرایم کیفری را بررسی کنیم.

سرقت
قتل
استفاده از مشروبات الکلی
کلاهبرداری
اختلاس
سایبری
جعل
خیانت در امانت

مراجع های قضایی برای پیگیری جرایم

در هر کدام از موارد زیر ، هر کدام از مراجع قضایی با توجه به جرایم کیفری ، موارد را بررسی می کنند و حکم صادر می کنند .
انواع مراجع کیفری را می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مرجع قضایی دادگاه انقلاب
دادگاه کیفری یک کیفری دو
دادگاه نظامی و اطفال و نوجوانان

تعریف دادگاه انقلاب

یک نوع دادگاه است که در برخی کشورها، از جمله ایران، برای رسیدگی به جرایمی که به منافع و امنیت نظام و قوانین اساسی آن تجاوز کرده باشند، تشکیل می شود. این دادگاه ها عموماً به عنوان قسمتی از قوه قضائیه ایجاد می شوند و صلاحیت داوری در قضاوت در پرونده های مربوط به جرائم سیاسی و انقلابی را دارند.

بهترین وکیل کیفری در تهران

دادگاه کیفری یک

جرایمی که مجازات سنگینی برای آن درنظر گرفته شده است مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد که این جرایم می توان به قتل اشاره کرد. جرایم کیفری سیاسی و مطبوعاتی، جرایم کیفری باعث مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر در دادگاه کیفری یک مورد بررسی قرار میگیرد. شیوه بررسی و رسیدگی در دادگاه کیفری یک بدین صورت است که رای اکثریت اعضا جزو ملاک تصمیم گیری می باشد.

‏دادگاه کیفری دو یا "دادگاه کیفری درجه دو"

یکی دیگر از دادگاه های فعالیت وکیل کیفری، دادگاه کیفری نوع دو است. یک سطح اپلیکه دادگاهی است که در آن بررسی و قضاوت درباره تجدیدنظرهایی از حکم های دیگر دادگاه کیفری درجه اول انجام می شود. این دادگاه نظر داده در مورد اعتراض ها، استئناف ها و تجدیدنظر در پرونده های کیفری را به عهده دارد. در بسیاری از سیستم های حقوقی، دادگاه کیفری دو به عنوان مرحله ای برای بررسی صحت حکم ها و احکام صادره از دادگاه کیفری درجه اول تعبیه شده است.

‏دادگاه نظامی

یک نوع دادگاه ویژه است که در برخی کشورها وجود دارد. این دادگاه ها عموماً برای رسیدگی به پرونده هایی که مرتبط با جرایم نظامی، نظامیان، یا موضوعات نظامی می باشند تشکیل می شوند. در این دادگاه ها، داوران، وکلای دفاع و دادستان ها متخصص در حوزه حقوق نظامی هستند.

دادگاه نظامی معمولاً قوانین خاص و رویه های قضایی خود را دارد که بر اساس آنها پرونده های نظامی را بررسی و صدور حکم می کند. این دادگاه ها می توانند برای برخی جرایمی مانند خیانت، خشونت، جنایات جنگی و نقض قوانین نظامی تشکیل شوند.

دادگاه نظامی به عنوان یک قسمت مستقل از سیستم قضایی یک کشور عمل می کند و در برخی موارد می تواند از سایر دادگاه ها مستقل باشد و تنها برای محاکمه موارد نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.

‏دادگاه اطفال و نوجوانان یک نوع دادگاه است که وظیفه رسیدگی به جرایمی را بر عهده دارد که توسط افراد زیر 18 ساله (اطفال و نوجوانان) انجام شده است. این دادگاه ها با هدف حفظ و تربیت افراد جوان و اصلاح رفتار آنان تشکیل می شود. در این دادگاه ها استفاده از روش های تفاوت گذاری و مکانیسم های خاص مانند بهره گیری از مراکز تربیتی و پشتیبانی اجتماعی معمول است. هدف نهایی آنها، پیشگیری از بازگشت فرد جوان به فعالیت های جرمی در آینده است.

برای شکایت از افرادی که مرتکب جرم شده اند، می توانید این مراحل را طی کنید:

  1. گزارش کردن به نیروی انتظامی: ابتدا باید مورد را به نزدیک ترین دستگاه نظامی یا پلیس بگویید. آنها شما را راهنمایی خواهند کرد و فرآیند شکایت را آغاز خواهند کرد.
  2. جمع آوری مدارک و شواهد: هر چه بیشتر شواهد معتبر و قابل ارائه داشته باشید، بیشتر احتمال موفقیت شکایت شما خواهد بود. شواهد شامل شاهدان، عکس ها، ویدئوها، متن ها یا هرگونه مدرک دیگری است که به اثبات جرم کسی کمک می کند.
  3. تهیه گزارش و توضیحات: به نیروهای انتظامی یا مقامات دستگاه قضایی شرح جامع و دقیقی از وقایع و جرم مرتکبان را ارائه دهید. حوادث و جزئیات مرتبط را به دقت شرح دهید.
  4. پیگیری شکایت: بعد از ارائه شکایت، پیگیری و طی مراحل قانونی توسط مقامات قضایی صورت خواهد گرفت. شما باید همکاری کامل کنید و اطلاعات و شواهد بیشتر را به آنها ارائه دهید اگر مورد نیاز باشد.

بهترین وکیل کیفری در تهران

  1. مراجعه به سازمان وکلا: می توانید از دفتر سازمان وکلا در تهران استعلام بگیرید تا لیست وکلا و دیپلمه های آنها را بررسی کنید.
  2. مطالعه و بررسی دقیق: نظرات و بازخوردهای شخصی از دیگران درباره وکلا را بخوانید. بررسی بازخوردها و امتیازها در سایت های اینترنتی ممکن است به شما در انتخاب کمک کند.
  3. مشاوره با وکلای متخصص: شما می توانید با تعدادی از وکلای کیفری مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد تجربه، تخصص و قیمت های آنها بدست آورید.
  4. قیمت و هزینه: قیمت خدمات وکلای کیفری یک عامل مهم است، اما آن را نباید تنها عامل تصمیم گیری قرار داد. باید تناسب قیمت و کیفیت خدمات را تحلیل کنید.
  5. ملاحظه از تخصص و تجربه: از وکیلی که در حوزه کیفری تخصص دارد و تجربه کافی در پرونده هایی که با آن مواجه هستید، را دارد استفاده کنید.

به هر حال، این تنها راهنمایی هایی برای شماست و بهترین وکیل برای شما بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل شرایط شما، نوع جرم و پرونده شما می شود. برای اطمینان بیشتر، مطلع شدن از دستاوردها و تجربه های وکیل قبل از انتخاب آنها بسیار مهم است. مراجعه به دفتر وکالت دکتر احمد زهره وند یک اقدام راهگشا برای حل مشکل کیفری شما است.

دفتر وکالت دکتر احمد زهره‌وند

مزایای وکیل کیفری

  1. تجربه و آگاهی حرفه ای: وکیل کیفری دارای تجربه و آگاهی کامل در زمینه قوانین کیفری است. آنها با رویه های دادگاه و مقررات قانونی آشنا هستند و به همین دلیل می توانند به بهترین شکل ممکن در دفاع از شما عمل کنند.
  2. نمایندگی مطلوب: وکیل کیفری به عنوان نماینده شما در دادگاه عمل می کند و به مدافعت از منافع و حقوق شما می پردازد. آنها در تهیه دفاع قوی و درست برای شما تجربه دارند و در حضور در جلسات دادگاه به بهترین شکل اعتراف کرده و برتری های پرونده را برجسته می سازند.
  3. مشاوره حقوقی: وکیل کیفری در طول فرآیند حقوقی به شما مشاوره حقوقی ارائه می دهد. آنها شما را در مورد حقوق و تکالیف قانونی آگاه سازند و اعمال ممکن تنبیهات و پیشنهاداتی برای ادامه امور حقوقی شما ارائه می دهند.
  4. تخصص در زمینه کیفری: وکلای کیفری تخصص خاص خود را در زمینه جرائم و مسائل کیفری دارند. آنها در طول دفاع از شما با سوابق مربوطه آگاه هستند و با شرایط خاص حقوقی کیفری آشنا هستند. این تخصص و تجربه آنها می تواند به شما در بهترین حمایت حقوقی برساند.
  5. حفظ حقوق و منافع: وکیل کیفری از حفظ حقوق و منافع شما اهمیت می دهد و سعی می کند بهترین نتیجه را در پرونده کیفری شما بدست آورد. آنها در مطالعه و تحلیل پرونده، استراتژی های مناسب را انتخاب کرده و در مدافعت از شما بهره وری مناسب را دارند.
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fOnu04Vc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه