شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر تصمیم گرفتید وام بگیرید، قبل از هر چیز بهتر است مقدار وام و هدفتان از وام گرفتن را مشخص کنید. به علاوه، نکات دیگری هم در درخواست وام مهم هستند. در این مقاله قصد داریم انواع وام بانکی را معرفی کنیم و ۲۰ نکته ارزشمند را به شما بگوییم؛ پس قبل از اینکه سراغ بانک و فرم های درخواست وام بروید، این مقاله را بخوانید.

درخواست وام بانکی

نکات مهم در انتخاب وام بانکی

مجموعه ای از عوامل مثل مقدار وام، زمان بازپرداخت، سود، تعداد ضامن، شرایط دریافت وام بانکی و میزان سپرده گذاری در درخواست وام بانکی حائز اهمیت هستند. در این بخش، هر کدام از این نکات را توضیح می دهیم.

۱. آشنایی با ریسک های وام گرفتن

اولین مرحله این است که ریسک های وام گرفتن و با مزایای آن آشنا شوید. با دریافت وام باید هر ماه و در تاریخ مشخصی به بانک پول بدهید، ولی پول وام به شما در خرید وسایل ضروری زندگی، ماشین و خانه کمک می کند. همچنین، بعد از دریافت وام، بودجه ماهانه شما محدود می شود و هر ماه باید بخشی از درآمدتان را به پرداخت وام اختصاص دهید.

۲. شناخت انواع وام بانکی

انواع وام بانکی شامل تسهیلات ازدواج، وام مسکن، وام خرید کالا، مضاربه، وام خرید خودرو، وام مواد اولیه، وام فرزند و وام بازنشستگان است. علاوه بر این ها، تسهیلات تعمیرات مسکن، اجاره مسکن، خرید جهیزیه و وام فرهنگیان هم وجود دارد.

۳. تحقیق درباره بانک های مختلف

بانک هایی مثل بانک ملی، تجارت، صادرات، مسکن و رسالت معروف ترین بانک های ارائه کننده وام هستند. در بین بانک ها، وام بانک ملی ، وام بانک مسکن و وام بانک ملت متقاضیان زیادی دارند. بانک ملی تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات ازدواج و وام خرید خودرو و تعویض خودرو می دهد. برای خرید یا اجاره مسکن، می توانید از بانک مسکن وام بگیرید.وام های بانک سامان هم برای تعمیر و خرید مسکن، خرید خودرو و خرید کالای مصرفی بادوام به مشتریان داده میشود.

۴. بررسی شرایط وام

هر کدام از بانک ها شرایط متفاوتی را برای اعطای تسهیلات اعتباری درنظر گرفتند. مثلاً، بعضی از وام ها فقط به گروه شغلی خاصی داده می شوند. مبلغ وام مسکن با توجه به سن متقاضیان و بانک ارائه کننده وام تعیین می شود. بنابراین، سن، مدارک شغلی، دارایی های شما، نوع بانک و سابقه بانکی شما در گرفتن وام اهمیت دارند.

۵. بررسی مقدار وام

بانک ها و موسسه های اعتباری با اهداف گوناگونی به مردم وام می دهند. معمولا وام های خرید خانه و خرید خودرو بیشترین سقف را دارند و وام های خرید کالا با میزان کمتری عرضه می شوند. بنابراین، هدف شما از درخواست وام و مبلغ وام مهم ترین مسئله در گرفتن وام هستند.

۶. بازپرداخت وام

مدت زمان بازپرداخت وام یکی از نکته های مهم در انتخاب وام بانکی است. به طور معمول بین ۳۶ تا ۶۰ ماه برای بازپرداخت وام فرصت دارید. توصیه می شود که قبل از گرفتن وام مدت زمان بازپرداخت وام را جویا شوید.

وام مسکن

۷. تعداد ضامن های وام

بیشتر بانک های برای دادن وام از شما ضامن می خواهند. ضامن ها معمولا باید کارمند رسمی با فیش حقوقی باشند یا جواز کسب داشته باشند. نکته بعدی تعداد ضامن ها است. هنگام درخواست وام، شرایط دریافت وام بانکی را مطالعه کنید تا از تعداد ضامن ها آگاه شوید. 

۸. انتخاب بانک مناسب

هر کدام از بانک ها شرایط متفاوتی برای اعطای وام دارند. می توانید شرایط دریافت وام بانکی را به صورت حضوری در شعبه ها و از کارشناس های بانکی بپرسید یا به سایت بانک مراجعه کنید.

۹. تعیین سه شعبه منتخب

بعد از انتخاب بانک، شعبه های آن را بررسی کنید. بهترین شعبه، جایی است که به محل کار یا سکونت شما و بستگانتان نزدیک باشد. توصیه ما این است که قبل از مراجعه به بانک تلفنی با مدیر شعبه یا مسئولین بانکی صحبت کنید و درباره دریافت وام، امتیاز واگذاری تسهیلات و تعداد ضامن ها سوال کنید.

۱۰. آماده سازی مدارک قبل از مراجعه بانک

سعی کنید مدارک لازم برای دریافت انواع وام بانکی را از قبل آماده کنید. این مدارک شامل مدارک شغلی و هویتی شما و ضامن ها هستند. از هر کدام از مدارک یک کپی بگیرید و آن ها را در پوشه بگذارید. بهتر است که مدارک را دسته بندی کنید و در پوشه های جداگانه قرار دهید؛ مثلاً، در یک پوشه مدارک شغلی خودتان را قرار دهید و در پوشه دیگر مدارک شغلی ضامن اول را بگذارید.

۱۱. ساعت مراجعه به بانک

بانک ها از ساعت هفت یا هشت صبح کارشان را شروع می کنند، بهتر است صبح زود به بانک بروید و از خلوتی بانک استفاده کنید. اگر ساعت مراجعه به بانک را به ساعت های آخر کاری موکول کنید، ممکن است نتوانید کارتان را انجام دهید.

۱۲. ارائه پیش فاکتور، چک و سفته به بانک

بعد از اینکه در شعبه وام دهنده پرونده تشکیل دادید، در تاریخ تعیین شده به بانک بروید و پیش فاکتور وام، چک ضمانت و سفته را به بانک تحویل دهید. فراموش نکنید که همراه ضامن ها به بانک مراجعه کنید و مدارک مربوط به دریافت وام بانکی را تحویل دهید. همچنین، مبلغ سپرده نقدی بانک را هم واریز کنید. این مبلغ در حساب شما مسدود می شود.

انواع وام های بانکی

۱۳. پیگیری دریافت وام

معمولا بعد از تشکیل پرونده، ۴۸ ساعت طول می کشد که مبلغ وام به حساب شما واریز شود. بعضی از بانک ها هم مبلغ وام را با یک فقره چک به شما می دهند. در هر حال، بهتر است که واریز مبلغ وام را پیگیری کنید.

۱۴. محاسبه اقساط وام

برای اینکه بتوانید بعدا باز هم وام بگیرید، باید قسط های بانک را در تاریخ مشخص پرداخت کنید. اگر تاریخ بازپرداخت اقساط عقب بیافتد، شاید در گرفتن وام جدید دچار مشکل شوید. بعضی از بانک ها به شما اجازه می دهند که با استفاده فرمول های آنلاین، اقساط وام خودتان را حساب کنید. 

 ۱۵. محاسبه سود وام

برای محاسبه سود وام بانکی باید مبلغ کل وام و نرخ سود را داشته باشید. با استفاده از تعداد قسط ها و فاصله هر پرداخت می توانید سود وام را حساب کنید. به این منظور، مبلغ اصلی وام را از مدت پرداخت اقساط کم کنید و نتیجه را در مبلغ کلی قسط ضرب کنید. عدد به دست آمده سود وام بانکی شما می شود. بعضی از سایت ها فرمول آنلاین محاسبه سود وام بانکی را در اختیار شما می گذارند. 

سخن آخر

ما در این مقاله مهم ترین نکته های درخواست وام را توضیح دادیم. توصیه ما این است با رعایت این نکات و تحقیق کامل درباره انواع وام های بانکی، وام مناسب بگیرید و به نیازهای زندگی تان پاسخ دهید. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e8uIaYJV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه