شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 کالیگرافی (calligraphy) یعنی چه؟ به معنی زیبانویسی است که در طراحی های مختلف از آن استفاده میکنند مثلا برای خرید تابلو نقاشی کار دست برخی از مردم به دنبال طرحی هستند که با هنر کالیگرافی کشیده شده باشد، در تعریف این هنر باید گفت استفاده از یکسری تکنیک ها و بهره گیری از خلاقیت برای طراحی حروف و کلمات با هدف زیباسازی هرچه بیشتر. در این مقاله تلاش کردیم تا به مهمترین سوالات پیرامون این موضوع پاسخ دهیم، از جمله اینکه از این رشته چگونه میتوان به درآمد رسید؟ چه استادانی در ایران مشغول فعالیت هستند، چه ابزاری برای شروع نیاز هست.

منبع این مقاله https://celingallery.com/

اگر گمان میکنید کالیگرافی صرفا در طراحی تابلو دکوراتیو استفاده میشود، و فقط همین یک راه برای کسب درآمد از آن وجود دارد سخت در اشتباهید ! در ادامه مثال های بیشتری زده ایم، که اتفاقا رقابت کمتری دارند نسبت به فروش دیوارکوب و میشه از آن به درآمد رسید از جمله فروش تیشرت های دستنویس همانطور که میدانید کسب و کارهای بصری محور به زیباسازی هر چه بیشتر نیاز دارند و اینجاست که این هنر میتواند باعث رشد آن بیزینس بشود کسب و کارهایی مثل خدمات طراحی بسته بندی .

کالیگرافی یعنی چه ؟

همانطور که در ابتدا گفته شد به نوعی از نگارش می گویند که کلمات، جملات و شعر ها با شکلی خاص و زیباتر نسبت به حالت عادی طراحی میشوند که سایه زنی جز اصلی ترین پایه های آن به شمار میرود، در این هنر خوشنویسی از قواعد و چهار چوب های خاصش خارج میشه، استفاده از کالیگرافی در همه طراحی ها کاربرد ندارد مثلا برای خرید تابلو مشاهیر جهان نمیتوان از نقاشی خط استفاده کرد چون همه اجزا صورت اشخاص بزرگ هستند و حروفی در آن استفاده نشده است.

کالیگرافی چیست؟ راه های درآمد زایی؟

راه های درآمد زایی کالیگرافی ( برای دیدن نمونه هر ایده، کافیه در گوگل سرچ کنید)

  1. طراحی لوگو
  2. طراحی روی کارت های هدیه
  3. زدن طرح روی بسته بندی
  4. نقاشی ماشین کلاسیک
  5. اجرا روی سقف
  6. اجرا کالیگرافی روی دیوار منزل، فروشگاهها یا اماکن عمومی
  7. طراحی روی ماگ
  8. طراحی روی تیشرت ( مثل پیج اینستاگرامart )
  9. طراحی تیشرت های دستنویس با هنر کالیگرافی
  10. طراحی کیف
  11. زیبا سازی نما
  12. طراحی روی دیوارکوب
  13. تزیین جعبه
  14. نقاشیخط روی شال
  15. زدن طرح روی کتیبه های مذهبی
  16. ساخت پوستر های گرافیکی
  17. آموزش و تدریس به دیگران ( در انتهای مقاله بیشتر توضیح داده شده است در این خصوص)

 5 نکته برای رسیدن به درآمد از کالیگرافی

  1. یاد گرفتن مهارت تازه شروع کار است و شما با آموزش دیدن کار روی بوم تازه به هزاران نفری می پیوندید که این هنر را یاد گرفته اند و گمان نکنید آموزش این هنر را دیدن کافیست و هر طرحی که میزنید باید صد ها نفر به شما پیام بدهند و اگر پیام ندند یعنی مردم برای هنر ارزش قائل نیستند، شما باید بتونید یک کانال بازاریابی قوی داشته باشید. .
  2. بدون داشتن دانش کاربردی بیزینس مثل اصول بازاریابی اینترنتی، نحوه مذاکره با مشتری، اصول فروش، اصول تولید خیلی بعیده بتونید از کالیگرافی به درامد برسید بنابراین اولین گام بعد از یادگیری این هنر، آموزش دیدن دوره های مربوط به کسب و کار است یکی از دوره های مفید دوره مگاسئو یا دوره جامع آنلاین مرکز بیزینس کوچینگ ایران زیر نظر مسیح جوادی و دوره سلاطین ایتا است.
  3. اگر قصد درآمد زایی داشته باشید خود را به عنوان صاحب کسب و کار باید بدانید و از اصلی ترین وظایف صاحبین کسب و کار بازاریابی است ، مثلا بازاریابی در اینستاگرام این روزها بر محور تولید ریلز های حرفه ای و تبلیغات است که هرکدام آموزشها و دوره های خود را دارند و بدون یادگیری آنها نمیتوانید در اینستاگرام موفق شوید.
  4. پیشرفت در کالیگرافی یا همان Calligraphy نیازمند صبر تمرین و خلاقیت است و اگر احساس میکنید خیلی فرد صبوری نیستید وارد این حوزه نشوید (البته لزوما داشتن صبر و تمرین هم باعث موفقیت شما نمیشود)
  5. موفقیت مالی از تصمیمات درست نشات میگیرد و تصمیمات درست از دیتا درست، پس بدون داشتن آمار از نیاز مردم، تعداد همکاران و هزینه های تبلیغات اقدامی نکنید.

پیدایش در ایران

پیدابش کالیگرافی در ایران برمیگرده به حدود 65 سال پیش بعد از زمانی که خط سنتی ما یک دوره ای طی کرده بود ، خط جدیدی وارد نشده بود، هنرمندان ما نقاشی رو با خط تلفیق کردند و استقبال خوبی هم از سمت مردم شد، در این هنر خط ابزار شماست برای کشیدن نقاشی، اغلب هنر ها در نقاشی خط استفاده میشه، مثل نقاشی مدرن، خط کلاسیک، خط معلی، خوشنویسی و … هر چقدر تسلط به نقاشی و خط بالاتر باشه طبیعتا خروجی قوی تر خواهد بود.

ابزار کالیگرافی

برای شروع شما احتیاج به ابزار گران قیمتی ندارید…

نیاز به یک ماژیک یا قلم نی و مرکب و کاغذ گلاسه دارید تا نوشتن رو یاد بگیرید (کاغذ گلاسه با ضخامت های مختلفی در بازار هست و دفتر های خوشنویسی ضخامت نازکی دارن)

بعد از یادگرفتن نوشتن نوبت کار با بوم … شما نیاز دارید به یک بوم رنگ آکرلیک قلمو کاردک و پالت برای ساخت رنگ ها

( سایت های انتخاب پالت در ادامه مقاله معرفی شده اند)

ابزار شروع  کالیگرافی

چجوری ترکیب رنگ برای طراحی انتخاب کنیم؟ یک راهش اینه که از سایت های انتخاب پالت رنگی استفاده کنید

برخی از سایت های انتخاب پالت رنگ

  1. com
  2. co
  3. Khroma
  4. color

ماژیک کالیگرافی چیست؟

  1. ماژیک های شما برای کالی گرافی باید با پایه الکل باشد مثل ماژیک تاچ ، کیو کالر و کوئلیو

چرا پایه الکل ؟ چون سریع خشک میشن و خیلی کم پیش میاد جوعرشپن پخش بشه مثل ماژیک های پایه اب

  1. باید سرتخت باشه

حالا ماژیک ها رو از کجا میشه سفارش داد؟

اگر تهران هستید میدان انقلاب .. لوازم هنری ها

یا در پاسداران سر گل نبی فروشگاه یاران

اگر هم شهرستان هستید، تحقیق کنید و از بهترین فروشگاه های اینترنتی ترب خرید کنید

بعد از تسلط بیشتر و اجرای طرح های سنگین تر، باید از ورق طلا، ورق نقره، تکسچر و … باید استفاده کرد

استادان کالیگرافی

درست است که یادگیری این رشته نیاز به پیش زمینه خاصی ندارد اما برخی از نقاشان حرفه ای معتقد اند که بهتر است قبل از شروع این فن، برخی از خط ها مثل نستعلیق، ثلث و … را یاد بگیرید به این دلیل که در بازار میبنیم که طرح هایی کشیده میشود که با وجود زیبا بودن معنا و مفهوم خاصی را دنبال نمیکنند..درست است که هنر در کشور ایران ریشه ای قدیمی دارد و ایرانی های باسلیقه و هنرمند زیادی داریم اما عمیق کار کردن در هر رشته ای زیبنده تر است.

جناب مجتبی اسفندیاری

اقای اسفدیاری از دوران دبیرستان متوجه علاقه شون به این رشته شدند و گام به این حرفه گذاشتند، تمرین و رشته های متفاوتی رو تجربه کردن مثل نقاشی رنگ روغن، سیاه قلم، پاستل و … ولی علاقه اصلی شون در نقاشی خط بود که به صورت حرفه ای ادامه دادند و در حال حاضر هم دوره های آنلاین و حضوری دارند که میتونید از طریق پیج شخصی esfandiargallery.calligraphy شون دنبال کنید البته در نظر داشته باشید اگر به دنبال خرید تابلو چشم نظر هم هستید میتونید نمونه کارهای ایشون رو بررسی کنید.

خانم فاطمه جمالی

فارغ التحصیل مکانیک سیالات دانشگاه خلیج فارس بوشهر

اگر نمونه کارهای ایشون رو بررسی میکنید میبینید که چه تخصص و سلیقه بالایی در اجرای طرح های دیوارکوب دارند

آیدی پیج baharnarenjjj.art دوره های ایشون فقط به صورت آنلاین می باشد و کلاس حضوری ندارند

استاد کالیگرافی فاطمه جمالی

جدید ترین روش های درامد زایی از کالیگرافی چیه؟

از ایده های بهتر نسبت به فروش تابلو و دیوار کوب، فروش دوره آموزش کالیگرافی دیجیتال یا روی بوم به علاقه مندان است (البته نیاز به نمونه کار قوی و تبلیغات حرفه ای دارید)

برای فروش دوره هم میتونید از تبلیغات ایتا، سئو سایت و گوگل ادز استفاده کنید خوبی فروش دوره این است، که شما بعد از ضبط دوره علاوه بر حاشیه سود بالا، به تعداد بیشتری میتونید بفروشید اما اگر بخواهید تنهایی تا بلو طراحی کنید چند سفارش محدود میتونید بگیرید بنابراین شاید مجبور بشید سودتون رو بالا ببرید و باز سود رو که بالا ببرید ممکنه ازتون کم بخرند.

فروش محصول آموزشی خودش یک حرفه است، باید حتما آموزش های آقای ژان بقوسیان رو ببینید، ایشون مدرس بسیاری از مدرس های معروف هستند.

مثلا یکی از پیش نیازهای فروش دوره، بحث اعتماد سازیه …

اعتماد سازی در فروش اینترنتی چجوری شکل میگیره ؟

  1. نمونه کار قوی با عکس و فیلم های خوب
  2. پرزنت قوی برای فروش…(فن بیان و …)
  3. داشتن یک مینی دوره رایگان

در فروش دوره کالیگرافی یعنی چه هم این نکته رو در نظر داشته باشید که در اینستاگرام فروش دوره شاید کمی دشوار باشد، چون در حال حاضر مدرس های قوی وجود دارند ک هنرجویان بیشتری دارند با نمونه کارهای قویتر از شما و شاید رقابت در نرم افزار ایتا و گوگل براتون راحتتر باشه.. تاکید میکنم شاید… البته یک مزیت اصلی اینستاگرام این روزها ریلزهای آن است که میتونه شما رو سریعتر به درامد مدنظرتون برسونه اما ریلز پربازدید تولید کردن کاریست دشوار

در حال حاضر کانال های فروش دوره نقاشی سیاه قلم در ایتا وجود دارند که میتونید پیداشون کنید و بررسی کنید که آیا راضی هستند یا نه…. خیلی خیلی مهمه که چه محصولی انتخاب میکنید خیلی خیلی مهمه که کجا میخواین رقابت کنید … خیلی از مخاطبین ایتا دیگه اینستاگرام ندارند که بخوان رقبا تون رو چک کنند…البته در نظر داشته باشید قدرت خرید مخاطبین ایتا تا جایی که من اطلاع دارم (شاید اشتباه باشه) کمی پایینتره از مخاطبین اینستاگرام اما غیر از ایتا از روش های دیگه مثل سئو و تبلیغات در گوگل هم میتونید استفاده کنید.

سئو سایت و گوگل رو هم فراموش نکنید رقابت کمتری داره (البته سرچ نسبتا کمی هم داره)

همونطور که گفته شد درآمد زایی از کالیگرافی یا همان نقاشیخط منحصر به فروش تابلو نیست، اتفاقاً اگر بتونید محصولات جدید تر و کم رقابت تری انتخاب کنید که نیاز بازار هم باشه، مثل ایده پیج humat.art که کار کالیگرافی را روی تیشرت انجام میدند ( درصورت بازاریابی و تبلیغات قوی ) شاید راحت تر بتونید به درآمد برسید.

اگر از طریق فروش تابلو خواستید درآمد زایی کنید پیشنهاد ما یادگیری ریلز های اینستاگرامه ، چون نیاز به هزینه نداره و اگر ریلز حرفه ای درست کنید ممکنه بالای 200 هزار نفر هم اون رو ببینند

ضمنا ریلز تنها هم کافی نیست اغلب اوقات و باید تبلیغات هم بکنید، بعد از اون هم بازاریابی در پلتفرم ایتا (البته کمی هزینه های تبلیغات بالا رفته و کار سختی خواهید داشت.)

در انتخاب محصول متناسب باید این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که قدرت خرید مردم کمی پایین آمده.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eTpsiUc6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه