یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احساس ناخوشایند مور مور شدن پا که معمولاً در دست یا پا ایجاد می شود، به صورت گزگز و یا سوزن سوزن شدن توصیف می شود. انسان می تواند احساس کند که پوستش تحت فشار سوزن های بسیاری قرار گرفته است یا مانند حرکت مورچه های بسیاری بر روی پوستش می باشد. اغلب این حس ناشی از تحت فشار قرار گرفتن سرخرگ ها یا عصب ها است که می تواند در نتیجه کاهش جریان خون به وجود آید. این احساس معمولاً دردناک نیست، اما به عنوان یک نشانه، نیاز به بررسی و درمان و علت مور مور شدن پا دارد. در صورت تغییر وضعیت بدن، مانند رفتن به حالتی که تحت فشار نباشد، این حالت گزگزی بسیار سریع از بین می رود. با وب سایت دیسک من همراه شوید تا اطلاعات کافی را به شما در زمینه ی مور مور شدن پا بدهد.

علت مور مور شدن پا

علت گز گز و مور مور در دست و پا

این احساس ناخوشایند ناشی از برقراری در یک وضعیت برای مدت طولانی یا خوابیدن به شکلی که خون به ناحیه موردنظر کمتر می رسد، ایجاد می شود. با اصلاح وضعیت پس از چندین دقیقه، فرد به حالت طبیعی خود باز می گردد. در برخی موارد، گزگز و مورمور شدن پا یا دست طولانی شده و با تغییر وضعیت بهبود نمی یابد و ممکن است علت های دیگری نیز داشته باشد که نیازمند بررسی و درمان مجدد هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • ورم کردن عصب:

ورم عصب، علت مورمورشدن و داغ شدن کف پا است، اغلب در زنانی که از کفش های پاشنه بلند و تنگ استفاده می کنند رخ می دهد. این وضعیت معمولاً باعث درد، سوزش و بی حسی در قسمت توپی پا و انگشتان می شود و به خصوص در حین راه رفتن احساس می شود.

  • نوروپاتی محیطی:

نوروپاتی محیطی، ناشی از آسیب به اعصاب پا، ساق پا و انگشتان پا است. بیشترین علت این بیماری دیابت است، اما ممکن است دلایل دیگری مانند مصرف داروهای خاص یا مواد الکلی نیز مسبب آن شوند. بی حسی پا، گزگز پا، خواب رفتن پا یا درد شدید در پا و درد بین انگشتان پا از شایع ترین علائم این بیماری هستند و معمولاً نشانه های اولیه مشکلات هستند.

  • دیابت:

دیابت با تنظیم نادرست قند خون، باعث کاهش جریان خون به عصب ها و بافت های دیگر بدن می شود. این آسیب به عصب ها به صورت دائمی اتفاق می افتد و ممکن است به مورمور شدن پا، سوزش و بی حسی انگشت ها، ساق پا و پا منجر شود. همچنین، خواب رفتن دست و پا و بی حسی در ساق پا و پا علامت هشداردهنده ای از وضعیت جدی تر است.

  • بیماری ام اس:

ام اس (اسکلروز چندگانه) یک اختلال خود ایمنی مغز و طناب نخاعی است که باعث وارد شدن آسیب به غلاف میلین لایه محافظ دور سلول های عصبی می شود. این بیماری معمولاً با بی حسی، مورمور شدن و گزگز پا و دست شروع می شود و می تواند منجر به خواب رفتن پا و دست، گرفتگی عضلانی، ضعف پا و علائم دیگر شود که بعضی از آن ها می تواند فرد را ناتوان کند.

  • پارگی دیسک

پارگی دیسک یک اختلال در ستون فقرات است که معمولاً منجر به مورمور شدن پا، درد، خواب رفتن پا یا ضعف در پاها می شود. وقتی دیسک بین مهره های ستون فقرات فشار داده می شود، بر عصب هایی که از ستون فقرات شروع شده و تا قسمت های دیگر بدن امتداد دارند، تأثیر می گذارد. کاهش سیگنال هایی که برای این عصب ها فرستاده می شود، باعث بی حسی، مورمور شدن پا یا گزگز کردن پا می شود.

مور مور شدن پا

گزگز و مورمور در دست و پاها علامت مهمی است و اگر تا یک هفته یا حداکثر دو هفته برطرف نشد، به پزشک متخصص مراجعه کنید. وب سایت دیسک من اینجاست تا به شما پزشکان متخصص مربوطه را معرفی کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HNuVGySE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه