یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سرویس جستجوی هوشمند اورکا

مدتی است که عبارت هایی مانند «جستجوی هوشمند» یا «موتور جستجوی هوشمند» در فضای صنعت دیجیتال مارکتینگ زیاد تکرار می شود و این پرسش برای بسیاری از مخاطبان این صنعت پیش آمده است که جستجوی هوشمند با جستجوی عادی و همیشگی که در سایت های مختلف انجام می شد چه تفاوتی دارد؟ آن علامت ذره بین مشهور در بالای صفحات هر وبسایت، چه فرقی نسبت به گذشته کرده است؟ ما در این نوشته توضیح می دهیم که جستجوی هوشمند چه نوع سرویسی است و چرا این خدمت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، تحول مهمی در دنیای وب به شمار می رود. پس با ما همراه باشید:

سرویس جستجوی هوشمند چیست؟

منظور از ابزار یا سرویس جستجوی هوشمند، گونه ای از موتورهای جستجوی داخل وب سایت یا اپ است (همان ذره بین مشهور) که به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است. یعنی آنچه این فرایند جستجو را هوشمند می کند، تکنولوژی AI و کارایی ویژه آن است. در بندهای بعد توضیح می دهیم که هوش مصنوعی چه ویژگی های برجسته ای را به فرایند جستجو در یک وبسایت و تجربه کاربری ناشی از آن می افزاید.

کارکرد و ویژگی های برجسته ابزار جستجوی هوشمند 

درک بهتر عبارت جستجوشده توسط کاربر: یکی از فناوری های زیرمجموعه هوش مصنوعی، تکنولوژی است به نام پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP). این فناوری به ابزار جستجو کمک می کند درک روشن تر و دقیق تری از عبارت جستجوشده توسط کاربر داشته باشد و بتواند به مانند یک مخاطب انسانی، خواسته کاربر را متوجه شود. این به کاربران وب سایت شما این امکان را می دهد تا با زبان محاوره و روزمره خود جستجو کنند و نگران غلط های تایپی و املایی نباشند. 

"تمامی ویژگی هایی که در ادامه این متن بیان شده است و از ویژگی های برجسته ابزار جستجوی هوشمند است در سرویس جستجوی هوشمند اورکا قابل دسترسی است. "

فهم عمیق خواست و منظور کاربر: الگوریتم های هوش مصنوعی عبارت های جستجوشده توسط کاربر را آنالیز می کنند تا خواست و منظور نهایی او را درک کنند و نتایج جستجویی متناسب با خواست اصلی او نمایش دهند. برای نمونه وقتی کاربر عبارت «لباس ارزان» را جستجو می کند، موتور جستجو متوجه منظور کاربر بر اساس دایره واژگانی که در اختیار دارد می شود و مثلا دسته بندی «پوشاک اقتصادی» را برای او به نمایش می گذارد. 

شخصی سازی نتایج برای هر کاربر: موتورهای جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند نتایج شخصی سازی شده ویژه هر کاربر متناسب با علایق، سوابق گذشته خرید و ویژگی های شخصی و سنی به او ارائه دهند. این ابزارها به وسیله فناوری یادگیری ماشین، از نحوه رفتار هر کاربر می آموزند و آموخته هایشان را در ارائه پیشنهادهای بعدی به کار می بندند. 

Natural Language Generation (NLG)

جستجوی مفاهیم هم ارز و مترادف: موتورهای جستجوی هوشمند بر خلاف ابزارهای جستجو سنتی، تنها وابسته به خود واژه های جستجوشده نیستند. بلکه به وسیله واژه نامه هایی که در اختیار دارند می توانند مفاهیم هم ارز، هم معنی و مترادف را تشخیص داده و چارچوب مفهومی (context) مفاهیم و واژگان را متوجه شوند. این درک بهتر کمک می کند تا نتایج جستجوی مرتبط تری به کاربر ارائه شود. 

پیشنهاددهی و تکمیل خودکار کارامد: موتورهای جستجو هوشمند عبارت های کاربر را در زمان تایپ تکمیل و پیشنهادهای متناسب ارائه می دهند. برای نمونه کاربر تایپ می کند «ساعت هوش» و ابزار جستجو بنا به مجموعه محصولاتی که در اختیار دارد، آن را به صورت «ساعت هوشمند» تکمیل می کند. همچنین در یک گام جلوتر، مجموعه ای از برندها یا ویژگی ها را نیز به او پیشنهاد می دهد. مثلا ساعت هوشمند ضدآب، ساعت هوشمند ورزشی و ...

جستجوی چندرسانه ای: موتورهای جستجوی هوشمند به سویی می روند که از جستجوی متنی فراتر رفته و به کاربران سایت ها این امکان را می دهند تا آنچه مد نظر را دارند را در قالب صدا، تصویر یا ویدئو جستجو کنند. برای نمونه شما به عنوان کاربر یک سایت فروشگاهی می توانید عکسی از کالای مورد نظرتان را جستجو کنید، آن را توصیف کنید و یا ویدئویی که کالای مورد نظرتان را در خود دارد به موتور جستجوی وب سایت عرضه کنید. 

یادگیری و بهبود پیوسته: همانطور که پیشتر گفتیم، ابزارهای جستجوی هوشمند، دارای یک فناوری دیگر به نام «یادگیری ماشین» هستند. این فناوری به موتورهای جستجو این قابلیت را می دهد که بر اثر بازخوردها و واکنش های کاربران به نتایج جستجوی ارائه شده، عملکرد خود را بهبود داده و کیفیت پاسخگویی خود را به طور پیوسته بهبود دهند.
رتبه بندی بهینه نتایج: ابزارهای جستجوی هوشمند علاوه بر آنکه به کمک توانمندی هایی که در بالا گفتیم، نتایج جستجوی بهتری را به مخاطبان نشان می دهند، همزمان مي توانند همان نتایج را نیز به شکل بهینه ای رتبه بندی کنند و اولویت های نزدیک و متناسب با خواست کاربر را بر اساس معیارهایی مانند مرتبط بودن، تازه تر بودن، محبوب بودن و رفتارهای پیشین کاربر در جایگاه بالاتری نمایش دهند. 

تعامل انسانی تر با کاربر: فناوری پردازش زبان طبیعی که در بالا توضیح دادیم به موتور جستجو این قابلیت را می داد که بتواند خواسته کاربر را بهتر متوجه شود. اما در نقطه مقابل، اینکه این ربات چگونه نتایج جستجو را هم عرضه کند اهمیت دارد. در اینجا مفهوم تازه ای مطرح می شود به نام Natural Language Generation (NLG). موتور جستجوی هوشمند به کمک این فناوری زیرمجموعه هوش مصنوعی، می تواند پاسخ و نتایج جستجو را با زبانی انسانی تر و طبیعی تر به مخاطب خود عرضه کند. 

چگونه از مزایای ابزارهای جستجوی هوشمند در ایران بهره ببریم؟

بسیاری از فعالان کسب و کارهای دیجیتالی، مایلند از مزایای موتورهای جستجوی هوشمند بهره ببرند. اما آیا ما برای وب سایت های فارسي زبان حاضر در اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین ایران می توانیم موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنیم؟ پاسخ مثبت است. زیرا شرکت هوش مصنوعی دلفین، موتور جستجو اورکا را همراه با فناوری هوش مصنوعی طراحی و به بازار عرضه کرده است. نکته برتری اورکا نسبت به نمونه های مشابه اینست که این ابزار جستجوی هوشمند متناسب با زبان فارسی و ویژه آن تولید شده است و می تواند نیازهای وب سایت های فارسی زبان و کاربرانشان را فراهم سازد. برای استفاده از دموی رایگان موتور جستجوی هوشمند اورکا از وب سایت رسمی آن دیدن کرده و در صورت تمایل می توانید با کارشناسان مجموعه اورکا گفتگو کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kUZ8m3If
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه