جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

در هفته ای که گذشت قیمت اغلب خودروها در مسیر کاهش بود. به طوری که قیمت خودرو های وارداتی و مونتاژی ریزش شدیدی را به ثبت رساند. اگرچه روند ریزش قیمت خودرو های مونتاژی طی روز گذشته کند بود، اما قیمت خودرو هایی همچون هایما ۸ S، جک اتوماتیک، فونیکس FX و سیتروئن C3 نسبت به دو هفته گذشته حوالی ۱۰۰ میلیون تومان پایین آمده است

به گزارش فرصت امروز به نقل از تعادل، در همین حال، یک کارشناس صنعت و بازار خودرو در واکنش به آمارهای وزارت صمت مبنی بر اینکه قیمت خودرو ۳۵ تا ۴۵ درصد کاهش یافته است، می گوید: قیمت ماشین در بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد و در یکی دو مورد خودرو هم تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ۴۵ درصد نه، ولی تا ۳۵ درصد یا به صورت میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت خودرو افت کرده است.

بررسی روند کاهش قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی در هفته گذاشته

مساله مهم این است که کاهش قیمت ها چقدر دوام و بقاء خواهد داشت، آیا می تواند دوام داشته باشد یا با تغییر پارادایم های اقتصادی و عدم تحقق واردات خودرو (به میزانی که در جامعه انتظار وجود دارد که انبوه وارد می شود و قیمت ها می شکند) دوباره این روند برعکس خواهد شد. از این منظر، برای پیش بینی قیمت خودرو، باید منتظر اعلام نتیجه سه موضوع بود؛ در گام نخست خبرهای مربوط به تسهیل واردات و اجرایی شدن آن، سپس بررسی نرخ ارز و در نهایت بررسی نتایج رایزنی ها و مذاکرات ایران با غرب. البته با توجه به عملکرد چند هفته اخیر بازار می توان پیش‎ بینی کرد که اخبار واردات خودرو و تغییر قیمت ناگهانی ارز می تواند نوسانات کوتاه مدتی را در این بازار ایجاد کند.

 آیا خودرو ارزان شده ؟ 

هفته پیش، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در اظهاراتی بیان کرد که قیمت خودرو در بازار کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی داشته است. بابک صدرایی، کارشناس صنعت و بازار خودرو در واکنش به صحبت های این مقام مسوول در وزارت صمت مبنی بر اینکه افزایش تولید و شفاف سازی عرضه از طریق سامانه یکپارچه، موجب شده قیمت خودرو در بازار کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی داشته باشد، به اقتصادآنلاین گفته است: ارزان شدن ۴۵ درصدی قیمت ها برای همه خودروها صدق نمی کند، شاید یک سری از خودروها که به شدت حباب بی خودی در بازار پیدا کرده بودند و به قیمت غیرمنطقی رسیده بودند که به خاطر جدید عرضه شدن یا کمبود عرضه آنها بود، بله این خودروها حباب قیمتی شان ۳۰ تا ۴۰ درصد هم شکسته شد.

برای خودروهای دیگر که پرتیراژ و تولید انبوه بودند این موضوع شاید یک مقدار کمتر باشد. صدرایی افزود: گفتاردرمانی و خبردرمانی در بازار مبنی بر اینکه واردات خودروهای دست دوم را داریم آزاد می کنیم، قیمت گذاری های دستوری اخیر در بازار خودرو و همچنین انتشار یک سری اخبار سیاسی که حاکی از توافق و مذاکره بود در کنار اخبار صنعت خودرو سبب شد تا قیمت خودرو در بازار تا حدودی کاهش پیدا کند. البته این کاهش در مقایسه با حباب قیمتی است که دیگر به طنز تبدیل شده بود و مثلا قیمت پژو ۲۰۷ به یک میلیارد رسیده بود.

وی ادامه داد: این حباب حالا یک مقدار کاهش پیدا کرده و قیمت ماشین در بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد و در یکی دو مورد خودرو هم تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ۴۵ درصد نه، ولی تا ۳۵ درصد یا به صورت میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت خودرو افت کرده است.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: مساله مهم این است که کاهش قیمت ها چقدر دوام و بقاء خواهد داشت، آیا می تواند دوام داشته باشد یا با تغییر پارادایم های اقتصادی و عدم تحقق واردات خودرو (به میزانی که در جامعه انتظار وجود دارد که انبوه وارد می شود و قیمت ها می شکند) دوباره این روند برعکس خواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JGsRFTf6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه