شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ما می خواهیم در این محتوا در مورد لری الیسون و سرگذشت او مطالبی بیان کنیم. هر کدام از ما انسان ها سرگذشت خاص خود را داریم. سرگذشت هر یک از ما مملو از خاطرت تلخ و شیرین و حوادث خوشایند و ناخوشایند است. بنابراین منصفانه نخواهد بود اگر بیان کنیم عده ای از همان ابتدا خوشبخت بوده و عده ای هم بدبخت به دنیا آمده اند. در واقع این ما هستیم که می توانیم از سختی ها و دشواری های زندگی سکوی عروج به آسمان یا این که یک سکو برای سقوط بسازیم. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار می توانید با مواردی از این قبیل بیشتر آشنا شوید. تا پایان ما را همراهی کنید تا شما را با لری الیسون میلیاردر بیشتر آشنا کنیم.

لری الیسون

لری الیسون کیست؟

لری الیسون با نام کامل لارنس جوزف الیسون یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او یکی از موسسان کمپانی اوراکل و یکی از نامدارترین تولید کننده های نرم افزار در سطح جهان است. مقدار تقریبی ثروت لری الیسون، سی و سه میلیارد دلار تخمین زده شده است. با وجود این ثروت او سومین مرد پولدار ایالات متحده آمریکا و پنجمین ثروتمند جهان است. لری متولد سال 1944 در برانکس در نیویورک ایالات متحده آمریکا است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم لری مدیرعامل شرکت تولید کننده نرم افزارهای سازمانی اوراکل می باشد. وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می دهد.

کودکی و نوجوانی لری الیسون

ما در بالا ذکر کردیم لری الیسون متولد 1944 در برانکس می باشد. لری پیش از این که چشم به جهان بگشاید، پدرش او و مادرش را برای همیشه تنها گذاشت. بنابراین لری هیچ گاه طعم حمایت پدرانه را نچشید. بقای این خانواده کوچک مدت زمان زیادی دوام نداشت. لری در نه ماهگی به ذات الریه مبتلا شد به همین دلیل مادرش سرپرستی او را به عمه و عمو سپرد و او را ترک کرد. جدایی میان پسر و مادر تا 48 سالگی لری ادامه داشت. لری دوران مدرسه را با سختی های خاص خود پشت سر گذاشت تا اینکه در دانشگاه ایلینوی در رشته علوم به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شد.

مدتی نگذشت که لری الیسون درس و دانشگاه را ترک کرد. او تقریبا هشت سال از دانشگاه فاصله گرفت. لری در این مدت مشاغل فراوانی را تجربه کرد. برخی مشاغل که در این ایام او تجربه کرد عبارتند از کارگر پمپ بنزین، کارگر فست فود، آتش نشان و کارمند بانک و غیره. آخرین شغل لری در این ایام برنامه نویسی بود که علاقه وافری به آن داشت.

موسس کمپانی اوراکل

لری الیسون، پس از ترک دانشگاه

لری الیسون پس از ترک دانشگاه مشاغل زیادی را تجربه کرد. در این ایام لری در شرکت Amdahlمشغول فعالیت بود. در این زمان شرکت مذکور یک پروژه بزرگ به نام اوراکل برای سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا انجام می داد. لری الیسون در این پروژه نقش پررنگی داشت. لری در سال 1979 با همکاری دو تن از دوستانش یک لابراتوار راه اندازی نمود. آن ها در شرکت خود مدت یک سال را صرف طراحی و تولید یک سیستم نرم افزاری خاص کردند که آن را RDBMS Oracleنامیدند.

در سال 1982 بود که نام کمپانی خود را به سیستم های اوراکل تغییر دادند. درآمد این شرکت در سال 1989 کمتر از یک میلیون دلار تخمین زده میشد. در حالی که بعدها به تدریج درآمدهای میلیاردی کسب کرد و تبدیل به یکی از پولسازترین کمپانی ها شد. یکی از مواردی که باعث رشد درآمد کمپانی لری شد، توسعه تجارت الکترونیک بود، به گونه ای که در سال 2000 درآمد او تقریبا 76 برابر شده بود.

لری و گذراندن اوقات فراغت

لری الیسون علاوه بر توجه به کار و افزایش درآمد کمپانی خود ورزش را به صورت حرفه ای نیز دنبال می کند. ورزش های مورد علاقه او تنیس و قایقرانی هستند. او حتی در مسابقات قایقرانی موفق به اخذ جام قهرمانی شده است. لری الیسون همچنین به دوچرخه سواری در کوهستان و موج سواری علاقمند است. هنگام موج سواری در دریا او و شش ورزشکار دیگر گرفتار یک گردباد شدند که از این میان تنها لری بود که از آن حادثه جان سالم به در برد. لری گواهینامه های مربوط به خلبانی را نیز دریافت کرده است. برای این که بدانید چگونه می توانید تبدیل به یکی از موفق ترین افراد شوید می توانید از مباحث تخصصی درج شده در وب سایت دانشگاه کسب و کار استفاده کنید.

لری و گذراندن اوقات فراغت

فعالیت های خیرخواهانه لری

لری الیسون تاکنون چهار مرتبه ازدواج کرده است. حاصل ازدواج های لری دو فرزند به نام های دیوید و مگان است. لری یکی از افراد خیرخواه است که کمک های خیرخواهانه بسیاری انجام می دهد. بیل گیتس سازمان The Giving Pledge را تاسیس کرد تا ثروتمندان جهان را به انجام امور خیرخواهانه تشویق و ترغیب کند. لری الیسون در گروه چهل نفر افراد پولداری است که در این سازمان حضور دارند. بر این اساس این افراد ثروت خود را در امور بشردوستانه صرف می کنند. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: رسانه تخصصی کارآفرینی و استارتاپ

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WxA0USgc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
هلن راد :
1 سال پیش
من عاشق شخصیت این کارآفرین بزرگم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه