امیررضا مختاری مدرس و مشاور حوزه کسب و کار گفت: اگر به درستی و با برنامه ریزی تکنیک قیف، فروش را رعایت کنیم مشتری ها با آگاهی و علاقه نسبت به خرید اقدام می کنند.
به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرنگار بازار، قیف فروش به مراحل فروشی گفته می شود که سازمان ها با استفاده از آن مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید محصولاتشان می کنند.
مشاور و مدرس حوزه کسب و کار افزود: ورودی این قیف در واقع کسانی هستند که به نوعی با خدمات یا محصولات شما آشنا می شوند و کسانی که در نهایت از شما خرید می کنند خروجی این قیف هستند. بدیهی است که ورودی های بیشتر، خروجی های بیشتری نیز در پی خواهد داشت پس شما باید برای وارد کردن این ورودی ها به قیف فروش تلاش کنید.
وی با بیان اینکه هیچ کسی نمی تواند محصولی را به کسی بفروشد که خریدار هیچ آگاهی از آن ندارد گفت: شما باید در مشتری های خود آگاهی ایجاد کنید به این معنا که آنها را از حضور خود آگاه کنید و کسب و کارتان را معرفی کنید.
مختاری افزود :کسی که به محصول شما علاقه مند بوده یا در مجموعه بزرگ بازار هدف شما قرار دارد؛ در واقع سرنخ محسوب می شود. درواقع شما قبل از هر چیزی با سرنخ ها سر و کار دارید و برنامه ریزی ها و تبلیغات خود را روی آنها انجام می دهید.
وی اظهار کرد: اینکه بتوانید مشتری را به خرید مجاب کنید، مسلما کار آسانی نخواهد بود. شما در کنار فعالیت هایی چون شرح داستان کسب و کار، کمپین های خلاقانه و ایجاد لینک های قابل کلیک برای مشتریان، باید تجربه خرید مشتری و نظرات آنها را نیز برای مشتریان جدید فراهم کنید.
مدرس حوزه کسب و کار اظهار داشت: تکنیک قیف فروش اگر به درستی و با برنامه ریزی مناسب انجام شود؛ مشتری های ما با آگاهی و علاقه نسبت به خرید اقدام می کنند.