پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گرفتگی لوله فاضلاب

2 سال پیش ( 1401/3/4 )
 

گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب و لوله بازکنی از آن اتفاقاتی است که می تواند خبر بدی برای افراد باشد. زیرا با خود بوی بد، کثیف کاری و در مواردی مختل شدن روند عادی زندگی را به همراه دارد. لوله بازکنی کاسپین آماده خدمات لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران می باشد.

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای هر منزلی اتفاق می افتد. یکی از راه های پیشگیری از این مشکل این است که اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم. پس با ما همراه باشید.

چرا لوله‌ های فاضلاب دچار گرفتگی می شوند؟

برای پاسخ به این پرسش باید به عمده ترین دلایل گرفتگی لوله های ساختمان اشاره کرد که عبارت اند از :

  • جمع شدن موهای اضافه در داخل لوله و سیفون
  • جمع شدن غذاهای باقی مانده در داخل لوله آشپزخانه
  • ورود چربی ها به داخل لوله
  • ورود اشیاء خارجی

همچنین در کنار عوامل گفته شده، جنس لوله هم می تواند موجب گرفتگی لوله شود. ساختمان هایی که جنس لوله های آن ها چدنی است، به مرور زمان و با تجمع چربی ها و موها، لوله های ساختمان دچار پوسیدگی و سوراخی شده و در نتیجه آسیب می بینند.اغلب برای ساختمان های قدیمی این مشکل به وجود می آید.

در حال حاضر برای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان، از لوله های پلاستیکی استفاده می شود.علت آن هم این است که لوله های پلاستیکی دچار پوسیدگی و سوراخ شدگی نمی شوند.

علائم و نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب

نخستین نشانهٔ گرفتگی، بوی بد فاضلاب است. اگر زمانی که آب را داخل سینک ظرفشویی میریزید، متوجه بوی بد فاضلاب شوید، این به معنای آن است که چربی لوله را گرفته و باید در اسرع وقت مشکل را حل کرد.

چنانچه سینک ظرفشویی سریع تخلیه نشود، می تواند نشانهٔ گرفتگی لوله باشد. همچنین اگر در هنگام شستشو، از زیر سینک و یا ماشین لباسشویی آب بیرون می زند، نشان دهندهٔ گرفتگی لوله است. تعداد زیاد حشرات موذی در ساختمان نیز می تواند یکی از علائم گرفتگی لوله باشد.

گرفتگی لوله فاضلاب

نحوه بازکردن لوله در خانه

اگر متوجه شدید که لوله های منزل تان دچار گرفتگی شده اند، در وهلهٔ اول بهتر است خودتان دست به کار شده و اقدام به رفع گرفتگی لوله نمایید.

ابتدا یک ظرف آب جوش درون لوله فاضلاب بریزید. پس از آن یک سیم بلند و قابل انعطاف را درون لوله چاه فرو کنید و تا حدی که امکان دارد آن را به داخل هول دهید. در صورتی که ذرات جامد باعث گرفتگی لوله شده باشند در لوله حرکت می‌کنند و راه لوله باز خواهد شد. سپس یک لیوان سرکه و نصف لیوان جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و آن را داخل چاه بریزید. در نهایت دو کتری آب جوش را درون لوله فاضلاب بریزید تا ذرات باقی مانده را با خود بشوید و ببرد.

چنانچه با روشی که در بالا گفته شد نتوانستید گرفتگی لوله را برطرف کنید و یا وسایلی نظیر تلفن همراه، النگو طلا و ... داخل لوله افتاد، حتماً با شرکت خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید.

آیا استفاده از محلول های شیمیایی برای رفع گرفتگی لوله، کار مناسبی است؟

به طور کلی زمانی که آب فاضلاب بالا میزند، معمولاً اولین راه کاری که به ذهن مردم خطور می کند، استفاده از محلول های شیمیایی و اسیدی است.

این مواد در سطح شهر و در فروشگاه ها به وفور یافت می شوند و تهیه کردن آن ها کار ساده ای است. به همین خاطر بیشتر مردم از این مواد برای باز کردن لوله های مسدود شده، استفاده می کنند. در نگاه نخست این محلول ها بسیار مؤثر هستند؛ زیرا پس از ریختن آن ها درون لوله ی مسدود شده، بلافاصله گرفتگی آن برطرف می شود و دست کم ظرف چندین ساعت اثر خود را بر جای می گذارند. اما اگر بخواهیم از دید یک لوله بازکن و یک شخص حرفه ای به این مسئله نگاه کنیم، قضیه به این سادگیا حل نمی شود.

استفاده از محلول های شیمیایی و اسید ها می تواند به لوله های پلاستیکی و حتی لوله های فلزی آسیب بزند. استفاده از این مواد شیمیایی در غلضت بالا و به صورت مکرر، موجب می شود لوله به مرور زمان پوسیده شده و سوراخ شود.

جدای از این ها، استفاده از این محلول ها می تواند سلامت افراد و به ویژه کودکان را به خطر بیاندازد. بهترین راهکار، استفاده از دستگاه فنرزنی است. اگر با نحوهٔ کار با این دستگاه آشنا نیستید، باید کار لوله بازکنی را به یک فرد متخصص واگذار کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب

مراحل باز کردن لوله توسط شرکت خدمات لوله بازکنی کاسپین

شاید برای بعضی از افراد این پرسش پیش بیاید که لوله بازکنی توسط لوله بازکنی تهران چگونه انجام می شود و شامل چه مراحلی است؟

ما در ادامه به مراحل لوله بازکنی خواهیم پرداخت.

به طور کلی مراحل لوله بازکنی بدین شکل است:

  • بررسی محل گرفتگی لوله و نوع گرفتگی
  • آماده کردن دستگاه لوله بازکنی
  • انتخاب فنر مخصوص (با توجه به نوع گرفتگی)
  • وصل کردن فنر مخصوص به سر فنر اصلی دستگاه لوله بازکنی
  • وارد کردن فنر به داخل لوله تا جاییکه به محل گرفتگی برسد
  • روشن کردن دستگاه لوله بازکنی ( تا فنر بچرخد و گرفتگی را برطرف کند).
  • خارج شدن مواد گرفته شده توسط دستگاه لوله بازکنی
  • تست محل گرفتگی توسط شخص لوله بازکن
  • در صورت برطرف شدن گرفتگی، اطراف آن توسط لوله بازکن شستشو داده می شود.

لوله بازکنی تهران آماده ارائه خدمات به همه مناطق تهران از جمله خدمات لوله بازکنی پاسداران می باشد.

روش های باز کردن توسط لوله بازکنی تهران کاسپین

به طور کلی می توان به سه روش اشاره کرد که با توجه به نوع گرفتگی لوله، از آن ها استفاده می شود.

روش اول استفاده از دستگاه تراکم هوا است.

این دستگاه هوا را متراکم کرده و آن را به داخل لوله مسدود شده شلیک می کند تا باعث باز شدن لوله شود.

روش دوم استفاده از دستگاه لوله بازکنی است.

این دستگاه از یک الکتروموتور و یک فنر مخصوص تشکیل شده است. فنر مخصوص لوله بازکنی وارد لوله شده و با چرخاندن آن به چپ و راست یا عقب و جلو، گرفتگی لوله برطرف می شود.

سومین روش استفاده از دستگاه های فشار آب است.

همانطور که از نامش مشخص است این دستگاه آب را با فشار زیاد وارد لوله می کند تا گرفتگی برطرف شود. این روش بیشتر برای بازکردن لوله فاضلاب کاربرد دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله بازکنی

موارد زیر می توانند بر قیمت خدمات لوله بازکنی تأثیر بگذارند.

تعداد لوله های مسدود شده

هرچه تعداد لوله های مسدود شده بیشتر باشد، طبیعتاً هزینهٔ باز کردن آن هم بیشتر می شود. اساساً هر لوله اجرت خاص خودش را دارد.

شدت گرفتگی لوله

بسته به نوع گرفتگی لوله (شدت گرفتگی زیاد باشد یا کم) قیمت نهایی لوله بازکنی هم متفاوت است.

مدت زمان کار سرویس کار

بعضی مواقع ممکن است لوله ها توسط سیمان یا قیر مسدود شوند که باز کردن چنین لوله هایی نیازمند زمان بیشتری است. در این صورت هزینهٔ آن هم بیشتر می شود.

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله

معمولاً ظرف های کثیف به روغن و چربی ها آغشته هستند. در زمان شستشوی ظروف این امکان وجود دارد که روغن و چربی ها وارد لولهٔ سینک شده و به مرور زمان باعث مسدود شدن لوله شوند. بنابراین بایستی از ورود چربی ها و روغن باقی ماندهٔ ظروف به سینگ اشپزخانه جلو گیری کرد.

باید پیش از شستشوی ظرف ها، روغن باقی مانده را از آن ها ( ظرف ها) جدا کنید. بهتر است از صافی در دهانه سینگ ظرف شویی، اشپزخانه،حمام،چاه استفاده کنید. با این کار از ورود اشغال، مواد جامد و ... به داخل لوله ها جلوگیری می کنید.

اگر دچار گرفتگی جزئی لوله شُدید، حتماً مقداری آب جوش به داخل لوله بریزید تا از تجمع اشغال و پلاستیک و مو اضافی در لوله جلوگیری کنید. با انجام این کار از گرفتگی لوله بصورت جدی در ساختمان جلوگیری خواهید کرد.

تخلیه چاه در تهران

 پر شدن چاه فاضلاب همانند گرفتگی لوه می تواند خبر بدی برای اهالی منزل باشد زیرا با بوی بد فاضلاب و وجود حشرات موذی مانند سوسک همراه است و می تواند روند عادی زندگی را مختل کند. بنابراین باید هر چه سریع تر این مشکل را برطرف کرد.

چاه فاضلاب می تواند به دلایل گوناگونی سریع پر شود. جنس خاک چاه از مهم ترین دلایل زود پر شدن چاه می باشد. چاه هایی که جنس خاک آن ها از سنگ یا خاک رس است، کشش کمتری داشته و زودتر پر می شوند.

رسوب کردن مواد زاید در دیواره و کف چاه می تواند مانع جذب آب و فاضلاب توسط چاه شود که نتیجه آن پر شدن سریع چاه است.

همپنین می توان به حفرغیراصولی و متناسب نبودن اندازه چاه نسبت به ساختمان نیز اشاره کرد.

خدمات لوله بازکنی در دوران کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام لوله بازکن ها موظف هستند از ماسک استفاده کرده و پروتوکل های بهداشتی را رعایت کنند. باید به طور مرتب از آن ها تست کرونا گرفته شود تا خدای نکرده ناقل ویروس نباشد. همچنین در حین کار و پس از اتمام آن نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uaugQB3x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه