پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ثبت شرکت نسبی

2 سال پیش ( 1401/3/3 )
 

بر اساس ماده ۱۸۳ قانون تجارت، شرکت نسبی به شرکتی گفته می شود جهت انجام امور تجاری میان دو و یا چندین نفر شکل می گیرد که مسئولیت هر یک از افراد به سرمایه ای وابسته است که در شرکت قرار داده است. به همین جهت، نام این دسته از شرکت ها، با توجه به سطوح مسئولیت شرکا مربوط می شود.

طبق ماده ۱۸۴، در تعیین این این نوع شرکت ها، لازم است عبارت شرکت نسبی و نام دست کم یک نفر از سرمایه داران شرکت به کار گرفته شود. چنانچه نام شرکت شامل تمامی اعضا نباشد، می بایست پس از اسم شریک و یا شرکایی که ذکر شد، به کارگیری عباراتی نظیر شرکا و یا برادران بسیار مهم و لازم می باشد.

شرکت های نسبی همانند ثبت شرکت مسئولیت محدود و شرکت های تضامنی هستند که در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد.

ثبت شرکت نسبی

ویژگی های اساسی شرکت نسبی

ثبت شرکت ها مانند یکدیگر هستند اما برخی از شرکت با توجه به قالب و قوانین آن مزیت ها و معایبی را به همراه دارند.

  •         هر یک از اعضا به اندازه سهمی که در شرکت دارد، در برابر تمامی دیون شرکت مسئولیت دارد. در نتیجه قالب مناسب و مطمئنی برای سرمایه گذاری نمی باشد. این در صورتی است که برای معامله کنندگان با شرکت بسیار درست و مطمئن می باشد.
  •         برای ساخت و تاسیس این دسته از شرکت ها، حداقل سرمایه مشخص نشده است.
  •         روش های اداره و مدیریت آن ها، مانند شرکت های تضامنی بسیار آسان می باشد. به همین دلیل، جهت تشکیل شرکت هایی با تعداد شرکتی بالا مناسب نمی باشد.
  •         تصمیم های مربوط به اداره و مدیریت شرکت همانند شرکت تضامنی، در اکثر اوقات، با رای گیری صورت می پذیرد.
  •         نقل و انتقالات سهم شرکا، مانند شرکت های تضامنی، با رای گیری شرکا انجام می شود.

شما با ثبت شرکت پارسه میتوانید به راحتی از مزایای ثبت شرکت برخوردار شوید.

ثبت شرکت نسبی

مسئولیت شرکا در شرکت های نسبی

قوانین تجارت، نکاتی برای شرکا، تعیین کرده است که می بایست حتما به آنها توجه کرد و بی اعتنایی به آن ها قطعا دارای مسئولیت می باشد. در این مقاله بر آنیم تا به برخی وظایف شرکا در شرکت های نسبی بپردازیم: چنانچه دارایی شرکت های نسبی، جهت تادیه تمامی قروض این شرکت مناسب و کافی نباشد، هر یک از اعضا به توجه به میزان سهمی که در شرکت، دارا می باشند، مسئولیت تادیه قروض شرکت را عهده دار می شوند.

تا هنگامی که این دسته از شرکت ها به فعالیت خود ادامه می دهند، مطالبه انواع قروض آن می بایست از خود شرکت انجام پذیرد. از طرفی، در صورتی که شرکت منحل شود، طلبکاران در صورت تمایل به دریافت حقوق خود می توانند به کمک این ماده، به اعضای این نوع شرکت ها رجوع نمایند.

هیچ کدام از اعضای شرکت، اجازه ندارند بدون رضایت و اطلاع دیگر همکاران و شرکای خود، تجارتی نظیر تجارت شرکت انجام دهند. شرکا، نیز حق ندارند به عنوان شریک ضامن در شرکت دیگری که به فعالیتی همچون تجارت این دسته از شرکت ها مشغول هستند، وارد شوند. سهامداران شرکت های نسبی، حتی به همان شریک با مسئولیت های محدود نیز نمی توانند به فعالیت در بخش های مشابه سایر شرکت ها بپردازند.

کار ما در اینجا پایان نمی یابد ثبت شرکت پارسه در مرحله اخذ کارت بازرگانی نیز در کنار شما خواهد بود.

 

چگونگی وضعیت طلبکاران در شرکت های نسبی

طلبکاران شخصی شرکت های نسبی، به هیچ عنوان حق ندارند طلب خود را از بودجه شرکت تامین نمایند. این در صورتی است که آن ها می توانند با توجه به سهمیه مدیونی که در شرکت دارا می باشند، در منافع این دسته از شرکت ها، سهیم باشند. چنانچه شرکت تحت هر موردی، دیگر به فعالیت خود ادامه نداد، این امکان وجود دارد که به مدیون مزبور تعلق بگیرد.

البته که طلبکاران شخصی شرکت های نسبی، چنانچه در کسب طلب خود از میزان سهم و دارایی شخصی مدیون خود ناکام مانده باشند و سهم مدیون از منافع شرکت، برای تادیه طلب آنها کفایت نکند، می توانند تقاضای انحلال شرکت ها را داشته باشند. هر چند این شرکت، برای مدت زمانی محدود و یا غیر محدود تاسیس شده باشد.

از جمله شروط تقاضای انحلال شرکت توسط طلبکاران، آن است که می بایست دست کم ۶ ماه پیش، شرکت مقصود و هدف آن ها را از طریق اظهارنامه رسمی، دریافت کرده باشد. در این صورت، شرکت می تواند تا زمانی که حکم نهایی انحلال شرکت، قطعی نشده، جهت جلب رضایت هر چه بیشتر طلبکاران اقداماتی را انجام دهند.

ثبت شرکت نسبی

مشاوره ثبت شرکت نسبی

انواع شرکت های ثبتی مانند ثبت شرکت پارسه جهت انجام این امور در سراسر کشور وجود دارند که شما جهت ثبت انواع شرکت مانند ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت برند و... می توانید با مشاوران آن تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره حضوری و یا تلفنی دریافت کنید.

پیشنهاد میکنیم پیش از گزینش مرکز مد نظر خود، در بررسی مشاوران و قدمت مرکز مشاوره اطمینان کامل را کسب نماید تا در پروسه حل مشکلات خود، با چالش های کمتری مواجه شوید و این مسیر را با آرامش بیشتری سپری نمایید.

موسسه حقوقی ثبت شرکت پارسه با 12 سال سابقه در این حوزه در کنار شماست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jIYTFdp8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه