جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سرعت پیشرفت صنعت و تجارت درکلان شهر تهران قابل ملاحضه بوده از طرفی دیگر مثل گذشته نمی توان به صورت سنتی کسب و کاری را اداره کرد و باید شرکت داشت و پرونده مالیاتی تشکیل داد، همین امر باعث شده افراد زیادی علاقه مند به ثبت شرکت در این استان شوند.

از جمله شرکت های تجاری که در تهران به ثبت می رسند می توان به : شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی اشاره نمود؛ که از این بین شرکت های شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، متداول ترین شرکت ها جهت ثبت می باشند و عملاً با استقبال بیشتری نسبت به بقیه شرکت ها روبرو هستند. ما در این مقاله لازم دانستیم به مناسبت موضوع برای آشنایی بیشتر ذهن خوانندگان ابتدا به تعریف شرکت های تجارتی مذکور اشاره ای داشته باشیم،سپس مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود را مورد مطالعه قرار دهیم و در نهایت به بررسی مراحل ثبت شرکت در تهران بپردازیم

چند و چون مراحل ثبت یک شرکت در تهران در سال 1401

شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکت بازرگانی است، سرمایه آن که در موقع تأسیس کمتر از پنج میلیون ریال نخواهد بود به سهام یا قطعات سهام مساوی تقسیم شده، که قسمتی از آن به وسیله مؤسسین و قسمتی دیگر از طریق فروش سهام به مردم تعهد و تأمین می گردد. مسئولیت صاحبان سهام که نباید کمتر از پنج نفر باشند ، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است‌‌‌. و طبق قوانین تجاری و مالی و اساسنامه شرکت اداره می شود‌. ( مواد ۱ الی ۵ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت)

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکت بازرگانی است. و سرمایه آن، که در موقع تأسیس کمتر از یک میلیون ریال نخواهد بود، به سهام یا قطعات سهام مساوی تقسیم شده و منحصراً تمامی سرمایه به وسیله مؤسسین تعهد و تأمین می گردد‌ مسئولیت صاحبان سهام، که نباید کمتر از سه نفر باشند، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و مطابق قوانین تجاری و مالی و اساسنامه شرکت اداره می شود.( مواد ۴ و ۲۰ ل.ق)

شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده ۹۴ قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء ،بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است‌.

شرکت تضامنی

مطابق ماده ۱۱۶ قانون تجارت شرکت تضامنی، شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراردادی که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد، درمقابل اشخاص ثالث،کان لم یکن خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت های سهامی در تهران

  • شرکت سهامی خاص :

در حال حاضر برای ثبت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها مدارک ذیل باید از طرف متقاضی تهیه و تحویل اداره ثبت شرکت ها شود :

1ـ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضای هیأت مدیره باشد که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است.

2ـ گواهی پرداخت حداقل ۳۵ % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آنجا افتتاح شده است.

3ـ معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضای هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن.

4ـ دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران

5ـ دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضاء زیر اظهارنامه توسط کلیه سهامداران.

تذکر : اوراق اظهارنامه به دلیل بهادار بودن صرفاً می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه شوند.

6ـ دو نسخه صورت جلسه هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.

7ـ دو جلد صورت جلسه مجمع مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

8ـ تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی برغیر دولتی بودن آن.

۹ـ اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

  • شرکت سهامی عام :

برای ثبت شرکت سهامی عام نیز باید مدارک زیر تهیه شود :

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام شامل، مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی و تأسیس شرکت بدین شرح می باشد :

الف ) مدارک لازم جهت کسب اجازه ی پذیره نویسی شرکت سهامی عام درحال تأسیس :

1 ـ فتوکپی شناسنامه مؤسسین.

2ـ دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی

3ـ دو برگ طرح اظهارنامه شرکت سهامی عام

4ـ دو جلد طرح اساسنامه شرکت سهامی عام

5ـ گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵% سرمایه، تعهد توسط مؤسسین.

ب ) مدارک لازم جهت تأسیس :

1 ـ فتوکپی شناسنامه مدیران ( در مورد اشخاص حقوقی، ارائه برگ نمایندگی، الزامی است).

2ـ آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامه تعیین شده

3ـ گواهی بانکی مبنی بر واریز ۳۵% سرمایه شرکت

4ـ دو برگ اساسنامه

5ـ دو نسخه اظهارنامه

6ـ دو نسخه صورت جلسه هیأت مدیره ( تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.)

7ـ دو جلد صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین

8ـ ارائه مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذی صلاح در صورت نیاز.

مطب مرتبط:  ثبت شرکت در تهران با ثبت شرکت کاج

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود در تهران

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مدارکی که باید متقاضی به اداره ثبت شرکت ها تحویل بدهد به شرح ذیل می باشد‌ :

۱ـ دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران.

۲ـ دو جلدشرکت نامه شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران

۳ـ دو نسخه اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران

۴ـ دو برگ صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره که به امضای سهامدارن و بازرسین رسیده باشد.

۵ ـ دو جلد صورت جلسه هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.

۶ ـ کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره باشد.

" برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد. "

۷ـ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین

۸ ـ معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضای هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند،ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن.

۹ـ تأییدیه  هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی برغیر دولتی بودن آن‌.

۱1ـ اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

مراحل ثبت شرکت در تهران:

تمامی افراد می توانند با ورود به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir درخواست ثبت شرکت یا مؤسسه غیر تجاری بدهند.

ـ در ابتدا شما بایستی پس از ورود به سامانه در قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت ها اطلاعاتی نظیر اطلاعات متقاضی، نام شرکت، موضوع شرکت، آدرس دفتر مرکزی شرکت، سرمایه اولیه شرکت، اشخاص شرکت، سهام و سرمایه هر شخص، سمت اشخاص، ارتباط ما بین اشخاص، شعب شرکت، روزنامه و سال مالی، متن صورتجلسه، درج متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت، را وارد نمایید.

  • نکاتی که متقاضیان در انتخاب نام شرکت باید به آن توجه نمایند به شرح ذیل می باشد :
  1. باید در نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات از اسامی خاص استفاده شود.
  2. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد و در آن از کلملات و عبارات انگلیسی استفاده نشود.
  3. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد،
  4. همچنین از به کار بردن نام های تکراری که قبلاً به ثبت رسیده اند خودداری نمایید.

ـ پس از درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، باید منتظر بمانید تا کارشناس مربوطه اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار دهد و درصورتی که هیچ نقص و ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد، بایستی بنا به درخواست اداره ثبت شرکت ها مدارک را به این اداره ارسال نمایید.

ـ در این مرحله شما باید یک پرینت از اوراق چاپی در سامانه تهیه نمایید و به امضاء سایر اعضای شرکت برسانید. سپس مدارک لازم را از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس مذکور در تأییدیه پذیرش ارسال کنید. پس از ارسال پستی، باید شماره مرسوله را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید.

ـ در صورت عدم وجود نقص در مدارک تقدیمی، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می کند. در این صورت شخص متقاضی باید با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای اخذ مدارک ثبتی و همچنین امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید.

ـ پس از تأیید تمامی مراحل و دریافت شماره ثبت، بایستی آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید.که در این صورت هزینه انتشار آگهی به صورت اینترنتی پرداخت می شود.

ـ پس از درج آگهی در روزنامه رسمی شما می توانید رسماً فعالیت خود را آغاز نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xlvIlMD0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه