جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ترجمه کتاب تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی

ترجمه کتاب تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی

بازار کتاب های تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی در ایران بسیار گرم است. بسیاری از کسانی که برنامه نویسی و کامپیوتر را به صورت آکادمیک و در دانشگاه دنبال نکرده اند نیز در پی یادگیری برنامه نویسی و مسائل مربوط به آن هستند. همین محبوبیت سبب تألیف و ترجمه منابع تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی شده است. اما کتاب های ترجمه شده عمدتاً مختص به چه حوزه هایی است؟

 در ادامه، برخی کتاب های تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی را معرفی خواهیم کرد تا با کلیت بازار این کتاب های تخصصی آشنا شوید. با ما همراه باشید!

مفاهیم طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه نویسی

مفاهیم طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه نویسی اثر رابرت سبستا است و محمد مهدی سالخورده حقیقی آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب را نشر خراسان طی 704 صفحه منتشر کرده است. برای آشنایی با زبان های برنامه نویسی و مفاهیم طراحی و پیاده سازی آن ها می توانید این کتاب را انتخاب کنید.

کتاب آموزشی FORTRAN 90/95

کتاب آموزشی FORTRAN 90/95 را استفن جی چپمن به رشته تحریر در آورده است و امید ممتاز و امید ناصر قدسی آن را به فارسی ترجمه کرده اند. همچنین، انتشارات شرکت ناقوس نیز این کتاب را در 512 صفحه منتشر کرده ست. این کتاب در دسته کتاب های برنامه نویسی قرار می گیرد و می توانید در مسیر یادگیری برنامه نویسی، از این کتاب بهره بگیرید.

برنامه نویسی کاربردی با Python

ترجمه کتاب تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی

برنامه نویسی کاربردی با Python یکی دیگر از نمونه های ترجمه تخصصی کامپیوتر در بازار است. این کتاب را بیل لوبانویک نوشته است و آیدا محسنی و آروین ملکی ترجمه آن را انجام داده اند. نشر آتی نگر نیز این کتاب را در 512 صفحه منتشر و روانه بازار کرده است.

استانداردهای طراحی وب

اگر به فکر یادگیری طراحی وب و استانداردها و اصول مربوط به آن هستید، کتاب استانداردهای طراحی وب می تواند کمک تان کند. این کتاب تخصصی را لسلی سیکوس نوشته است و فاطمه فاتحی آن را به فارسی برگردانده است. ناشر این اثر نیز نشر دانشگاهی کیان است. در این کتاب، می ‎ توانید با زبان های CSS3، HTML5 و XML نیز آشنا شوید و بدین ترتیب، درک بهتری از

برنامه نویسی در پرولوگ ( براساس استاندارد ایزو)

برنامه نویسی در پرولوگ (براساس استانداردهای ایزو) اثر ویلیام ف. کلوکسین و کریستوفر اس. ملیش است. این کتاب تخصصی برنامه نویسی را عبدالرضا میرزایی و الهه راشدی ترجمه کرده اند و نشر دانشگاه صنعتی اصفهان نیز آن را به فارسی برگردانده است. برای یادگیری برنامه نویسی در پرولوگ، می توانید از این کتاب 300 صفحه ای شروع کنید.

برنامه نویسی Android

برنامه نویسی Android یکی دیگر از کتاب مورد نیاز برای علاقه مندان به برنامه نویسی، به خصوص برنامه نویسی اندروید، است. این کتاب برنامه نویسی را والاس جکسون نوشته ست و احسان جوکار آن را به فارسی برگردانده است. نشر ناقوس این کتاب تخصصی برنامه نویسی را طی 466 صفحه منتشر کرده است.

آموزش ویژوال بیسیک 6 در 21 روز

آموزش ویژوال بیسیک 6 در 21 روز یکی دیگر از کتاب های آموزشی حوزه کامپیوتر است. این کتاب را گریگ پری نوشته است و علیرضا زارع پور ترجمه آن را بر عهده گرفته است. نشرنص نیز انتشار این کتاب را بر عهده داشته است.

آموزش برنامه نویسی شی گرا در 21 روز

آموزش برنامه نویسی شی گرا در 21 روز یکی دیگر از کتاب های آموزشی سه هفته ای نشر نص است. این کتاب را آنتونی سنتیس به رشته تحریر در آورده است و عباس ریاضی آن را منتشر کرده است.

آموزش گام به گام برنامه نویسی JAVASCRIPT

 

آموزش گام به گام برنامه نویسی JAVASCRIPT، اثر استیو سورینگ، از کتاب های مناسب یادگیری جااسکریپت است. در این کتاب، می توانید با تاریخچه جاوااسکریپت، کتابخانه ها و چارچوب های آن و هر آنچه مربوط به جاوااسکریپت است آشنا شوید. به طور کلی، اگر می خواهید جاوااسکریپت را به زبان ساده یاد بگیرید، می توانید از این کتاب استفاده کنید.

این کتاب آموزشی را رضا هاشمی به فارسی ترجمه کرده است و نشر دانشگاهی کیان آن را منتشر کرده است.

تشریح کامل مسائل معماری کامپیوتر

تشریح کامل مسائل معماری کامپیوتر، اثر موریس مانو، از محبوب ترین منابع حوزه معماری کامپیوتر است. اگر دانشجو هستید، این کتاب گزینه بسیار مناسبی برای شما است، چرا که در آن، مسائل با پاسخ تشریحی شان نیز مطرح شده ‍اند.

این کتاب را عدنان نصری ترجمه کرده است و نشر دانشگاهی کیان آن را به فارسی برگردانده است.

مرجع کامل C#

مرجع کامل C#، کریستین ماگل، یکی دیگر از کتاب های تخصصی حوزه برنامه نویسی است. در این کتاب، مباحث مربوط به C#، از مبتدی تا پیشرفته، مطرح شده است و گزینه مناسبی برای علاقه مندان به این حوزه است. به علاوه، در این اثر، می توانید جدیدترین روش های افزایش سرعت و دقت کدنویسی و خطایابی را یاد بگیرید.

این کتاب را مهدی مرسلی ترجمه کرده و نشر دانشگاهی کیان آن را منتشر کرده است.

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، کتاب های تخصصی متعددی در حوزه های مختلف کامپیوتر و برنامه نویسی ترجمه و منتشر شده است. بنابراین، اگر به فکر یادگیری برنامه نویسی هستید، می توانید از این منابع ترجمه شده کمک بگیرید. پیش از انتخاب هر کتاب، در مورد نویسنده، نشر و مترجم کتاب تحقیق کنید تا بتوانید کتابی دقیق و قابل اطمینان را انتخاب کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L8OgXSOf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه