جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چند نوع پوشش ایزوگام داریم؟

2 سال پیش ( 1401/2/7 )
 

انواع پوشش ایزوگام


پوشش روی ایزوگام چیست؟


جهت مقاوم سازی سطوح، در برابر نفوذ آب از ایزوگام استفاده میشود. برخی از ایزوگام ها، نیز در جهت محافظت سطح در برابر اشعه خورشید است. ایزوگام ها نیز نمونه های مختلفی دارند.این عایق ها با توجه به شرایط آب و هوا، دوام، ضخامتی که دارند، در دسته های مختلفی تولید میشوند. ایزوگام بین  10 تا 15 سال دوام دارد.به هر حال مانند همه وسایل و تجهیزات یکسری موارد در افزایش دوام ایزوگام بستگی دارد. از جمله این موارد می توان به شیوه استفاده، زیرسازی درست و..  اشاره کرد. 

روش نصب ایزوگام :


از مهم ترین گزینه هایی که به افزایش عمر ایزوگام کمک شایانی میکند، شیوه نصب آن است. نصب ایزوگام حتما باید توسط متخصص انجام شود. تا در طول عمر آن راهی برای نفوذ آب و رطوبت و در نهایت کنده شدن آن وجود نداشته باشد.

در زمان نصب ایزوگام چه نکاتی اهمیت دارد؟

نکانی که در زمان نصب ایزوگام باید در نظر گرفت عبارتند از :

1.باید بین عایق و محیط تناسب لازم وجود داشته باشد. یعنی ایزوگام را باید به نسبت سطح تهیه کنید.

2. عایق ایزوگام را باید در یک دمای مناسب که تعادل لازم را داشته باشد، نصب کنید، نباید بارندگی وجود داشته باشد و عایق در دمای مناسب بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد نصب شود. زیرا اگر هوا خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، قیر منقبض و منبسط شده و خوب نمی چسبد.

3. باید قبل از نصب به خوبی سطح را از هر نوع آلودگی و خاک پاک کنید. بهتر است سطح به خوبی آب و جارو شود، خشک شده و بعد عایق را اجرا کنید.

4.زیرسازی خوب و مناسب سطح نیز مهم است. در صورتی که سطح زیر عایق صافی و یکدستی لازم را نداشته باشد یا در صورتی که ترکی داشته باشد، باید قبل از اجرای کار کاملا این مشکلات را برطرف کنید.

5. در صورتی که روی سطح بخش هایی دارای زاویه 90 درجه باشند، باید این زاویه ها را پر کنید. شیب آبراهه را نیز در جهت نادوانی تنظیم کنید.

6.زمانی که کار نصب تمام شد باید باز هم سطح را به طور کامل با آب و جارو تمیز کنید.

7. توجه داشته باشید که قبل از هر چیز خرید یک ایزوگام استاندارد از بقیه نکات مهم تر است.

روش افزایش دوام و استحکام ایزوگام:

احتمال اینکه سطح عایق شده یک محل عبور و مرور باشد، وجود دارد. یا ممکن است که اشیا و وسایل تیز و سنگین روی آن قرار بگیرد.احتمال دارد که سطح دچار پوسیدگی شود. احتمال دارد که به علت جمع شدن بارندگی، آب به سمت ناودانی حرکت نکند. احتمال دارد که فضولات حیوانی در روی سطح جمع شده و کیفیت عایق را کاهش دهند.

به همین علت یکسری روش هایی در زمان اجرا کار استفاده میکنند؛ تا دوام و مقاومت آن را افرایش دهند. این روش ها با رعایت یکسری استانداردهای لازم انجام میشود. در زیر بیشتر با این روش ها آشنا میشویم.

 

انواع پوشش های ایزوگام:


1.اجری آسفالت روی ایزوگام
2. سیمان کاری  روی ایزوگام
3.نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام
4.رنگ کردن  ایزوگام

روش اجرای پوشش روی ایزوگام:

1.ابتدا باید مقاومت سطح عایق را بررسی کنیم.

2. در صورت مشکل دار بودن مقاومت سطح باید آن را با یک پوشش مناسب مثلا پرایمر ایزوگام تکمیل کنیم.

نصب کاشی و سرامیک بر روی ایزوگام:

بعد از اینکه شما بررسی کردید که سطح صاف و همواری دارید یا به عبارتی ابتدا روی سطح کلیه ناهمواری ها و مشکلات را برطرف کنید. سپس به نصب کاشی و سرامیک بپردازید. ما نمی توانیم کاشی و سرامیک را به صورت مستقیم روی سیمان نصب کنیم.

به همین دلیل باید عملیات سیمان کشی را اجرا کنیم. زیرا به چسبندگی و پوشش لازم دست پیدا کنیم. جهت اجرای این امر،  توری گالوانیزه ای به نام توری مرغی به شما در صاف بودن سیمان کشی و نصب کاشی کمک میکند. از طرفی مقاومت  توری مرغی باعث افزایش مقاومت عایق کاری خواهد شد.

 سیمان کاری روی ایزوگام:

توری مرغی که در بالا اشاره کریدم به صاف بودن سطح کاشی کاری کمک زیادی میکند. شما می توانید این توری مرغی ارزشمند را از فروشگاه راه ساخت تهیه کنید. یک گروه حرفه ای در تولید توری مرغی. توری مرغی به استحکام و دوام کار کمک میکند. سطحی صاف و مقاوم برای کار ما ایجاد میکند. پس بهتر است این محصول را حتما در اجرای کار استفاده کنیم. شما می توانید این امور را به کارشناسان و متخصصان کار بسپارید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HfqWgPf1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه