جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی شما محتوایی در فضای اینترنت تولید می کنید، به معنای مشاهده آن از سوی همه کاربران نیست. بر این اساس کاربران برای مشاهده مطلب ابتدا باید از وجود آن اطلاع به دست بیاورند. با توجه به اینکه فضای دیجیتال رقابت فشرده ای دارد، اگر مایل به جذب مخاطب برای محتوای تان هستید باید از فرصت های موجود نهایت استفاده را ببرید. در این راه جذب مخاطب درست به اندازه تولید محتوا اهمیت دارد.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

در این مقاله به بررسی پنج شیوه حرفه ای توسعه محتوا از دیدگاه موسسه Content Promotion Strategy خواهیم پرداخت.

1. افزودن افراد تاثیرگذار در فرآیند توسعه محتوا

بسیاری از بازاریاب ها با مسئله همکاری با افراد تاثیرگذار آشنا هستند. با این حال نکته مهم در اینجا اقدام به همکاری با افراد تاثیرگذار از همان ابتدای فرآیند تولید محتواست. اشتباه بسیاری از برندها تولید محتوا، اجرای کمپین و در مرحله بعد همکاری با افراد تاثیرگذار است.

به عنوان یک بازاریاب در حوزه دیجیتال همیشه به تعیین اهداف و مسیرهای اصلی پیش از اقدام برای نگارش متن کمپین علاقه دارم. بر این اساس نکات ذیل را همیشه در ذهن داشته باشید:

• تلاش برای تعیین موضوعات محوری براساس ترندهای کسب وکارمان

• گفت وگو با افراد تاثیرگذار پیش از شروع فرآیند تولید محتوای مان به منظور اطمینان از علاقه آنها به همکاری در فرآیند تولید و توسعه کمپین مان

• درخواست ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی افراد تاثیرگذار به منظور بهبود کیفیت محتوا

• درخواست از افراد تاثیرگذار به منظور بازخوانی نهایی محتوا پیش از تولید به منظور دریافت آخرین نظرات و اطلاع از الگوی نهایی کمپین برندمان

در زمینه همکاری با افراد تاثیرگذار من همیشه بر روی دو ابزار کاربردی تکیه کرده ام: Mail Shake و Voila Nobert. من از نرم افزار Mail Shake برای مدیریت بازاریابی ایمیلی کمپین و Voila Nobert به منظور یافتن ایمیل افراد تاثیرگذار استفاده می کنم.

پس از اینکه تولید محتوا به پایان رسید، باید به سراغ افراد تاثیرگذار رفت. هدف از این کار ارائه محتوای مان به آنها و دریافت نظرات شان در مورد کیفیت مطلب است. در هر صورت اغلب افراد تاثیرگذار تجربه همکاری با کمپین های مختلفی را داشته اند. به همین دلیل نظرات آنها از میزان بالای اعتبار برخوردار است.

هدف شما از همکاری با افراد تاثیرگذار علاوه بر دریافت نظرات شان، به اشتراک گذاری لینک محتوای برند نیز هست. به این ترتیب کمپین شما در میان طرفداران فرد مورد نظر محبوبیت بالایی پیدا خواهد کرد. در اینجا توجه به ارتباط نوع کسب وکار شما با شیوه فعالیت فرد تاثیرگذار اهمیت دارد. اگر کمپین شما با فردی مشهور اما بیگانه با حوزه کسب وکارتان همکاری کند، نتیجه مناسبی دریافت نخواهید کرد.

2. مشارکت با مجموعه های به اشتراک گذار محتوا

شاید به اشتراک گذاری مطلب در سایت رسمی شرکت برای جلب نظر مخاطب های پرشمار کافی نباشد. در این صورت باید راهکاری برای ارائه مطلب مان به طیف وسیع تری از مخاطب ها پیدا کنیم.

مجموعه های به اشتراک گذار محتوا یکی از بهترین راه حل ها برای پایان دادن به دشواری های مسیر دستیابی به مخاطب هدف هستند، بر این اساس هر مجموعه در زمینه بازنشر مطالب مربوط به یک یا چند حوزه کسب وکار فعالیت دارد. با یافتن مجموعه های مرتبط با کسب وکارمان از شانس به اشتراک گذاری مطالب مان به صورت رایگان یا همراه با هزینه ای بسیار اندک برخوردار خواهیم شد.

از جمله برترین مجموعه های بازنشر محتوا به نمونه های زیر می توان اشاره کرد: HubPages، Growth Hackers، Flip Board، Medium، Reddit، Blog Engage، Triberr .

برخی از این سایت ها رایگان هستند. با این حال برخی از آنها نیازمند پرداخت میزان مشخصی حق اشتراک خواهند بود. در اینجا معیار انتخاب شما نباید صرفا میزان هزینه باشد. به طور معمول هزینه مورد نیاز برای بازنشر مطالب مان در سایت های مذکور بسیار پایین است. با این حال این به معنای همکاری با هر سایتی نیست. معیار انتخاب ما باید کیفیت مطالب آن سایت در کنار نوع مخاطبش باشد. بر این اساس در صورت حضور طیف گسترده ای از مخاطب هدف مان سایت مورد نظر کاملا به دردمان خواهد خورد. در غیر این صورت فرآیند جست وجو را باید همچنان ادامه دهیم.

در صورت انتخاب مجموعه مناسب شما تاثیر انتشار مطلب تان را در کوتاه مدت در خواهید یافت. به عبارت ساده، اینگونه سایت ها مخاطب مناسب هر برند را به سوی سایت رسمی و اکانت های آن در شبکه های اجتماعی سوق می دهد.

3. تولید محتوا در انواع گوناگون

تولید محتوا در قالب های متنوع شانس ما برای جذب مخاطب بیشتر را تقویت می کند. بر این اساس مطالب ما باید طیف وسیعی از سلیقه ها را راضی نگه دارد. این کار فقط در صورت تلاش برای تولید مطلب در فرمت های گوناگون امکان پذیر است. به عنوان مثال، اگر مطلب اصلی شما در قالب یک توییت منتشر شده است، آن را به گونه ای مشابه (اما سازگار) با اینستاگرام هم منتشر سازید. این کار نیازمند یافتن تصویر یا ویدئویی زیبا برای مطلب اینستاگرامی مان است. با این حال مخاطب های اینستاگرام هم شانس مشاهده مطالب ما را خواهند داشت. نکته مهم در اینجا عدم مشاهده بخش عمده ای از محتوا از سوی کاربران شبکه های اجتماعی متفاوت با پلتفرم هدف مان است. تولید محتوا در قالب های متنوع شانس ما برای تعامل هرچه بیشتر با دامنه متنوع تری از مخاطب ها را افزایش می دهد.

به هنگام تولید محتوا چند رسانه ای نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

• همگام با تولید محتوا چند گانه باید تیترهای متنوعی و چندگانه ای نیز انتخاب کنید

• تمرکز بر روی طرح پرسش های خلاقانه و جذاب برای جلب توجه مخاطب در کنار مطالب مان ضروری است

• در انتقال پیام مان حتما باید از آمارهای دقیق نیز استفاده کنیم

• در نهایت باید پیام ما همراه با نوعی ترغیب به عمل برای مخاطب باشد

در زمینه تولید محتوای چندگانه باید به روز رسانی آنان را نیز مد نظر داشته باشیم. بر این اساس همیشه نگاهی دقیق به آخرین تغییرات حوزه کسب وکارتان داشته باشید. در صورت هرگونه تغییر شما باید تمام مطالب تان را اصلاح و به روز رسانی کنید.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

4. به روز رسانی و توسعه محتوای تولیدشده

بازاریاب هایی که به طور مداوم مطالب شان را به روز نگه می دارند، 75درصد بیشتر از سایر همکاران شان شانس جلب مخاطب دارند. در حقیقت آپدیت پست های قدیمی روحی تازه در کالبد آنها خواهد دمید. به این ترتیب مخاطب همیشه به مطالب شما به عنوان آخرین دستاوردهای حوزه تخصصی تان نگاه می کند. بررسی دقیق انواع مطالعات و پژوهش های کاربردی در زمینه کسب وکارمان شانس ما برای تقویت فرآیند آپدیت مطالب را افزایش خواهد داد. در هر صورت هر نوع به روز رسانی باید دارای پایه ای محکم باشد. در غیر این صورت شما صرفا کلماتی کلیشه ای را به مطلب تان افزوده اید.

به روز رسانی مطالب شانسی مجدد به آنها در زمینه توسعه خود می دهد. به این ترتیب مخاطب های جدید نیز نسبت به وجود مطلب ما و هماهنگی اش با آخرین تغییرات دنیای تکنولوژی مطلع خواهند شد. همچنین آپدیت یک مطلب قدیمی هرگز زحمت تولید یک محتوای جدید را ندارد. به این ترتیب شما با اختصاص زمانی بسیار اندک محتوای تازه برای سایت تان تهیه خواهید کرد.

برای جلب منفعت بیشتر فقط بر روی آپدیت مطالب تان تمرکز نکنید. در حقیقت تبدیل اطلاعات کاربردی مطالب مان به نمودارها یکی دیگر از راهکارهای جلب نگاه مخاطب است. مزیت اصلی نمودارها توان انتقال اطلاعات کاربردی در قالبی سرگرم کننده است. به این ترتیب مخاطب دیگر زحمت مطالعه یک مطلب طولانی را نخواهد کشید.

به منظور اطمینان از طی فرآیند آپدیت مطالب به گونه ای خلاقانه و به دور از کلیشه های رایج باید آن را در قالبی حرفه ای دنبال کرد. بر این اساس توصیه های ذیل را مدنظر داشته باشید:

• هر ماه نگاهی دوباره به مطالب تان بیندازید. اولویت در اینجا با مطالب ماه گذشته است.

• همیشه یک چشم تان به اخبار جدید حوزه کسب وکارتان باشد. در صورت وقوع اتفاقی جالب و تاثیرگذار سریعا نسبت به آپدیت مطالب مرتبط با آن موضوع اقدام کنید.

• پس از آپدیت هر مطلب یک یادداشت کوچک در ابتدا یا انتهای آن پیرامون آخرین تاریخ به روز رسانی قرار دهید. به این ترتیب مخاطب از آخرین زمان افزودن اطلاعات جدید به مقاله تان آگاه خواهد شد.

5. به فرصت ها پاسخ مثبت دهید

در حالی که هدف اصلی از بازاریابی محتوایی فراهم سازی مطالب مرتبط با علاقه مخاطب در حوزه تخصصی مان است، شاید امکان جست وجوی منافع بیشتر نیز وجود داشته باشد.
در حقیقت تولید محتوای باکیفیت می تواند به موارد ذیل نیز منجر شود:

• بازنشر مطلب مان در سایت های مشهور یا استفاده از آن به عنوان منبع پژوهش های حرفه ای

• گفت وگو پیرامون محتوای ما در کنفرانس های مرتبط با کسب وکارمان

• دریافت دعوت نامه برای حضور در پادکست های مختلف

• تبدیل شدن به برند یا فردی تاثیرگذار در حوزه کسب وکارمان

• خلق فرصت های مناسب در جهت تهیه و انتشار کتاب های مختلف

توسعه محتوا: فراسوی اصول اولیه

توسعه مطالب باید به گونه ای متعادل صورت گیرد. بر این اساس استراتژی اصلی ما در طول زمان باید بهینه سازی شود. در حقیقت هنگامی که تاکید ما به جای تولید صرف محتوا بر روی کیفیت آنها باشد، به گونه ای حرفه ای نسبت به جلب نظر مخاطب اقدام کرده ایم. توسعه حرفه ای محتوا فقط بر روی راهکارهای جلب دامنه گسترده تری از کاربران تمرکز ندارد. در حقیقت اگر کیفیت مطالب ما پایین باشد، حتی اگر کل جهان هم مطالب مان را مشاهده کنند، بازهم تاثیری بر روی کسب وکارمان نخواهد داشت.

به عنوان یک فعال در حوزه ای از کسب وکار چه راهکارهای دیگری برای توسعه محتوا در نظر دارید. بی شک به اشتراک گذاری این راهکارها در قالب مقاله یا متن کوتاه راهکاری خوب برای آزمودن میزان اعتبار و کیفیت آن خواهد بود. هرگز ایده های خود را دست کم نگیرید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست. 

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oACkUjSa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه