نکته جالب توجهی که در رابطه با عبارتها وجود دارد آن است که شما نمیدانید آیا عبارت مذکور توجه افراد را جلب میکند یا خیر؟ تنها راه فهمیدن پاسخ این سوال امتحان کردن این شیوه است.کمدینها کسانی هستند که بهطور سنتی به ابداع و استفاده از عبارات میپردازند تا از این طریق هویت حرفهای و کاری خود را ایجاد کنند. گاهی اوقات این عبارات تنها با بخت و اقبال ایجاد میشوند و کافی است که عبارت خوبی از آب درآیند. سر بروسفورسایت عبارتی منحصر به خود دارد که عبارت است از: «از دیدن شما خوشحال شدم خوشحال شدم از دیدن شما» که هماکنون عمر این عبارت به شش دهه رسیده است.
گروه Fast Show سریالی کمدی با تکیه بر عبارتهای خاص و به یادماندنی ساخته است و از عباراتی نظیر: «اوووووم. . . . بسیار عالی!» و «آیا تنبلی من به چشم میاد؟» در کارهای خود استفاده کرده است. تنها راهی که برای همهگیر شدن یک عبارت وجود دارد تکرار آن در حضور جمع کثیری از حضار و مخاطبان است.
ایده
فروشگاههای زنجیرهای Specsavers در زمینه فروش عینکهای طبی فعالیت میکند و به عرضه کالاهای باکیفیت شهرت دارد. ارائه دو عینک در ازای دریافت وجه یکی از آنها، از جمله پیشنهاداتی است که این برند به مشتریان خود ارائه میکند. تبلیغات تلویزیونی برند Specsavers همواره سرگرمکننده بوده و این برند برای سالهای طولانی پیشنهاد دریافت دو عینک در ازای پرداخت هزینه یکی از آنها را به مشتریان خود ارائه کرده است. اما پس از مدتها استراتژی این شرکت تغییر کرده است.
در تیزر تبلیغاتی جدید این شرکت، در یک تصویر سیاه و سفید که روایتگر زمانهای بسیار دور است، چوپانی به تصویر کشیده میشود که به کمک سگ خود گله گوسفندان را برای چرا به چراگاه برده است.سپس سگ او را با موهایی تراشیده مشاهده میکنیم و پس از آن دوربین صورت چوپان را نشان میدهد که نگاهی غیرمتمرکز دارد، در انتهای این تیزر تبلیغاتی این جمله توسط گوینده بیان میشود: «او (اشاره به چوپان) باید به فروشگاه Specsavers مراجعه میکرد.»
Specsaversهنوز هم از همین عبارت استفاده میکند، با این تفاوت که مردم به خوبی معنای عبارت مورد استفاده این برند در تبلیغاتش را متوجه میشوند، چرا که این برند به اشتباه مردم در عدم استفاده از عینکهای مناسب اشاره میکند. نکته جالب توجه در مورد عبارت مورد استفاده برند Specsavers آن است که این عبارت اغلب مواقع به درستی به کار رفته و شامل حال طیف وسیعی از افراد شده و مهمتر از همه آنکه نام برند نیز در این عبارت مطرح میشود.
برند Ronseal نیز از عبارت «دقیقا همان کاری را میکند که روی بستهبندی آن گفته شده است» استفاده میکند که این عبارت نیز به خوبی در زندگی روزمره افراد وارد شده اما در خود به نام برند Ronsel اشارهای نمیکند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• استفاده از عبارتهای جالب سبب میشود تا هر آگهی بازرگانی پیش از آنکه شما با برند سازنده آن آشنا شوید در وب سایت یوتیوب قرار گرفته و به یک ویدئوی محبوب بدل شود. یک عبارت جالب توجه ساخته و سعی کنید تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
• سعی کنید تا از نام برندتان در عبارت مورد نظرتان استفاده کنید.
• ممکن است انتخاب عبارت مورد نظرتان تا زمانیکه به عبارت نهایی برسید اندکی وقت و انرژی شما را به خود اختصاص دهد.